Gå til innhold

ENVA - Trondheim lufthavn, Værnes


Dudlileif

Anbefalte innlegg

ENVA - Trondheim lufthavn, Værnes | Versjon 0.4.0 | 2021-05-03

Rullebanen, taksebaner, markeringer osv. er oppdatert og basert på flyfoto fra 2019. Det gjenstår en del småpirk her og der, men funksjonsmessig så er det meste på plass. En del ting er ikke plassert akkurat der de er i virkeligheten, men er tilpasset lite grann for at det skal passe med f. eks. bygningene som er der og den autogenererte rullebanemerkingen (PAPI plassering). Innflygningsbelysningen er helt på jordet 🙃, da ingen av forhåndsvalgene passer, og det ikke er mulig å lage en manuelt for øyeblikket, stolpene kan plasseres, men de lyser ikke. Mange bygninger har blitt bytter ut med importerte modeller fra AoN (takk til Andrew Thomsen og Kjell Arlid). Teksturene har noe lav oppløsning, men det får funke inntil videre.

Oppstillingsplasser:
Gater 22-29, 30-37 (jetways), 40-45 (inkl. 40L og 41L)
Militære plasser M1-M3 mot sør og M4-M6 mot nord.
GA plasser 7-12 ved siden av SAS hangaren (måtte gi dem et nummer), de fylles ofte av andre kjøretøy for øyeblikket.
I tillegg har jeg lagt inn en fuel box ved twy N og en ved Helitrans hangaren.
Helipads er lagt inn på twy J og twy Y, men ikke funksjonelle enda.

 

Nytt i 0.4.0:
1m DEM for hele flyplassen og området rundt. Noe postprossesering gjenstår.
Humpete rullebane som følge av ny DEM.
Oppdatert tårn og SAS hangar.
Oppdatert bakkemarkering.
Oppdatert takseskilt, størrelse og plassering.
Fjernet pushback fra GA parkeringer.

OBS: Unngå å tilkalle jetway, da det vil føre til krasj hvis du etterpå prøver å tilkalle pushback. 

Last ned herGoogle Drive / Flightsim.to

Kom gjerne med feedback på ting som er feil eller som kan utbedres.

 

 

 

 

 

 

Western terminal.png

Tower.png

Runway 27.png

Eastern terminal.png

Hangar.png

Main terminal.png

Overview.png

Runway 09 Grooves.png

Runway 09.png

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på grunn av flyfotoene, jeg kan omtrent halvere størrelsen, men da er bakketeksturen litt buggy i hjørnet mot sørøst hvis man kommer for nært bakken, Bing-bildene glitcher gjennom. Dette er dog ikke et problem ved normal flyging, men jeg valgte å være på den sikre siden.

Endret av Dudlileif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tidsbegrensing på muligheten til å redigere poster her på forumet? Ser ikke muligheten til å redigere den første posten lenger, men skulle gjerne ha oppdatert teksten på linken, den linker nå direkte til siste versjon.

Endret av Dudlileif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne skal lastes ned og testes i ettermiddag.

Tok en tur fra ENST til ENVA i går og var mildt sagt litt sjokkert over hvor dårlig behandling ENVA hadde fått. Satte meg umiddelbart ned og forsøkte å mekke noe for i det minste å få klippet gresset på taksebanene, men når jeg så at noen allerede var på oppgaven så la jeg det bort. Omfattende arbeid, så lykke til 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Frank Kristiansen skrev:

Denne skal lastes ned og testes i ettermiddag.

Tok en tur fra ENST til ENVA i går og var mildt sagt litt sjokkert over hvor dårlig behandling ENVA hadde fått. Satte meg umiddelbart ned og forsøkte å mekke noe for i det minste å få klippet gresset på taksebanene, men når jeg så at noen allerede var på oppgaven så la jeg det bort. Omfattende arbeid, så lykke til 🙂 

Kan man klippe gress i msfs også? Jeg har noen favoritt default småflyplasser med alt for høyt gress. Må bare sette meg inn i hvordan jeg får tak i en gressklipper. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Dudlileif skrev:

Er det tidsbegrensing på muligheten til å redigere poster her på forumet? Ser ikke muligheten til å redigere den første posten lenger, men skulle gjerne ha oppdatert teksten på linken, den linker nå direkte til siste versjon.

Hei
Premium medlemmer (+ admins og moderatorer) har mulighet til å redigere eget innhold i ubegrenset tid.
Medlemmer ellers har mulighet til å revidere eget innhold 10 minutter.

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå oppdatert til versjon 0.2.0, med bl.a. fungerende fuel truck, GA plasser ved SAS hangaren, fuel box, forbedrede takseskilt og mer passende asfalt-teksturer. Det er en bug i SDKen for øyeblikket, så alle takseskiltene blir små uansett hvilken størrelse man velger, får håpe at Asobo fikser det snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Robert Hulthin skrev:

se etter at du ikke har dobbeloppføring av mappa skal se sånn ut

-2020-sep-8-003.jpg

Har ikke dobbelopføring av mappe og har tatt en reboot. har steamversjon så min sti er: D:\SteamGames\steamapps\common\Chucky\Packages\fs-base-ui\html_ui\icons\community    det er vel riktig?

som på bilde er det bare gress på taksebaner

 

Untitled.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feil sti, den skal ligge i under mappa som du valgte da du starte opp simmen første gang, I denne mappa finner du Community og Official pakkemappene (og ingen andre mapper). Hvis du ikke valgte noen mappe så ligger den nok under AppData\Local\Packages\Microsoft.Flight_ett_eller_annet\LocalCache\Packages

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...