Steinar Grindstein Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Et spørsmål til FLG teamet. Er det såpass god plass på bordene vi som har med PC får at det blir plass til printer der? Jeg er avhengig av printertilgang da jeg skriver ut flightplans, Loadsheet, perfomencedata, kart og værinfo på alle flighter jeg tar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Ta med "padde" ja. Ta med alt du trenger for å drive PCen din, inkl internettkabel og "padde", mus, tastatur, skjerm, joystick osv Hvor lang må denne internettkabelen være? vil det bli satt opp WLAN? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Leo Iversen Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Det er lagt ut lister over flights vi kan booke, men hvordan booker vi tid som ATC? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christoffer Furuseth Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Er det noen som kommer til å legge ut stream av flygninger(pilot og atc) evt andre ting som skjer der? Hadde vært morsomt å fulgt med for oss som ikke er på FLG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Jens, jeg tror det er fullt for ATC. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Leo Iversen Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Hvor er listen da - kan ikke huske at jeg har fått invitasjon til å sette meg på listen en gang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Da har ikke vært noe staffing list i den forstand, men Daniel Klepp ? har vel sittet med å sette opp atc-tidene for de påmeldte deltagerne med ENGM MA. Noen har sett utkast, andre ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Som alle år tidligere når det er blitt avholdt realtime under FLG blir den endelige listen gitt ut til hver enkelt deltaker på fredag, og også presentert på storskjerm i lokalet. Listen er satt opp med tanke på hvilke ratings man har, og er satt opp slik at alle skal få ca. like lang tid i løpet av eventet. Dette er gjort fordi det rett og slett ikke fungerer med første mann til mølla. Jeg forstår godt usikkerheten dere kanskje føler, men jeg lover dere at både Daniel og jeg har satt opp lista slik at det skal bli så rettferdig som mulig. Enhver som har fått sett foreløpig staffing liste skal ha fått beskjed om at den er nettop foreløpig. Den ble sist endret i går kveld. Grunnen er at enkelte ATC-deltakere har meldt seg av, og nye har meldt seg på. Er det noen som er misfornøyd med vaktene, så står man fritt til å bytte internt med andre sålenge du innehar korrekt rating til posisjonen. I perioder med lav trafikk (f.eks. få avganger etter kl 21), kan man også koordinere å stenge en posisjon man er satt opp på. Dette er helt ok, men koordiner dette med de andre som er på vakt da. Om noen ønsker å vite hvordan de er satt opp, send meg gjerne en PM, så skal jeg besvare det, men merk at fortsatt er denne foreløpig. Status på dere som har S2 med MA-rating er totalt 6 timer hver, bortsett fra en person som fikk 8 timer for å få kabalen til å gå opp. Jens Leo, du er også satt opp på lista, da du er registrert som deltaker på FLG. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Er det noen som kommer til å legge ut stream av flygninger(pilot og atc) evt andre ting som skjer der? Hadde vært morsomt å fulgt med for oss som ikke er på FLG Hei Christoffer. Det er lagt opp til live stream av eventet hele helga. Dette kommer til å bli vist på FLG hovedsidene. http://www.flightsimlan.com/2012/index.php/en/ Ellers så har du også muligheten til å bli med på Vatsim og ikke minst Multiplayer eventer under FLG. Ingenting av dette er "lukket" for oss som er der oppe så det bare å joine uansett hvor du befinner deg. Velkommen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Leo Iversen Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Takk det var betryggende. Jeg var ikke informert om dette før. Da sletter jeg bookingen som jeg gjorde på vroute i min enfoldighet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christoffer Furuseth Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Hadde jeg bare vært stødig i flyving og Vatsim generelt så hadde jeg med glede vært med:) Men har nok en del timer til før jeg kommer så langt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Du må nok ha litt erfaring før du entrer Vatsim, men inne på Multiplayer er du veldig velkommen. Hvis du er så uerfaren som du sier så er det nettop der du burde ta en tur og spørre og grave. Her er det mange med lang og bred erfaring som gjerne deler med deg. Fikk selv ett stort løft etter jeg ble med der og det tror jeg også flere andre har hatt. Ps: På MP serveren er det ofte noen å treffe hele uka hvis du gruer deg for å dukke opp når det virkelig er folksomt der inne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christoffer Furuseth Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Da blir det nok muligens MP i nærmeste fremtid:) Begynner å få "teken" nå, men forsatt mye igjen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Faens forbannade skjit jordras! Dovrebanen er stengt, og åpner tidligst Torsdag kveld..... sender jo PCen med posten jo! Kan noen i Posten se til at det blir satt opp Bil for tog? Pliiiiis? Edit, gløm d. Tidenes ekspress service av Posten. Pcen ble akkurat registrert i Oslo. Du verden det må man si! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Birger Blomvik Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Hvordan er muligheten for skyss fra Gardermoen på fredag og bort til FLG 2012? Jeg ankommer riktig nok på torsdag og har fått ordnet henting av gods og gull. Men jeg kommer fra Lillestrøm på fredag og skulle gjerne hatt skyss fra Gardermoen og bort til FLG2012. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Det går Shuttle busser veldig ofte fra terminalen på OSL til hotellet som FLG er på, skal selv ta denne bort i 11:30 tiden på Fredag Den skal gå hvert 20. minutt fra kl 04:10 til 23:58:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Birger. Jeg jobber på Lillestrøm, så om du er villig til å reise ifra Lillestrøm rundt 1330 kan du få sitte på med meg. Jeg kjører uansett forbi FLG lokalene på vei hjem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Zhang Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Birger, Som Jan Tore sa det går Shuttle buss fra Gardermoen til hotellet hvert 20 min. Men prisene.... http://www.nettbuss.no/ekspressbuss/flybusser/shuttle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Olaf Sem-Jacobsen Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Never mind Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Bråtebæk Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Jobber i helga,men kommer innom en tur... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Nå kom en østlandstur opp i kalenderen her, hvordan er mulighetene for å stikke innom på lørdags ettermiddag/kveld? Må man kjøpe noe bilett på forhånd, eller er det bare å møte opp ? og evt. pris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole jonny.Snarheim. Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Bare ta seg en tur,når det passer deg.koster ingen ting for besøkende,som er innom for å se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Da nærmer det seg. Siste sjans for noen fra Ålesund- molde-kristiansund området å sende utstyr. Tar 08:30 fergen i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Birger Blomvik Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Supert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Olaf Sem-Jacobsen Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Er det greit å annta at man kan la utstyret sitt stå der over natten uten tilsyn og så finne det igjen utover neste dag? Sover hjemme, så jeg kommer ikke til å være der kontinuerlig fra morgen til kveld... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Hennes Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Du kan jo evt. Spørre sidemannen din om h*n kan passe på utstyret ditt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Olaf Sem-Jacobsen Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Joa, men hvem passer på ham som passer? ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Regner med at ingen vil stjele noe. Ta i så fall med deg det som er enkelt å ta med seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole jonny.Snarheim. Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Tyveri har ikke hvert noe problem de 4 gangene tidligere.Det vil bli slått hardt ned på vedkommende,om det skjer noe tyveri.Men merk ledninger og stæsj med navn. Nå er det ikke lenge igjenn :crazy: Vi snakkes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Som en del av mine forberedelser til FLG sto innkjøp av papir til skrivern på lista. Notabene skulle ikke ha mindre en 90kr for en pakke med 500 ark. Selv på postkontoret og dedikerte kontorforretninger får men jo dette til under halve prisen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.