Gå til innhold

Jens Leo Iversen

Members
  • Innholdsteller

    385
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Jens Leo Iversen

  • Bursdag 10. nov. 1955

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Jens Leo Iversen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Torkil, sjekk ut disse: http://forums.vatsim.net/viewtopic.php?f=43&t=54246 http://www.teamspeak.com/
  2. Kan det stemme at dette mangler i .sct-filen under ENTC PRNAV STARS RWY 19: ;ENTC RWY 19 - LOMVI 1M LOMVI LOMVI TC501 TC501 TC501 TC501 BAXAS BAXAS
  3. Det fins en staffing list for ATC under Denmark FIR, men den gjelder kun EKCH. Hvor er den norske staffing listen? Jeg finner ingen booking på vroute heller... Har man virkelig invitert til et event der man reklamerer med "fully staffed ENGM" uten at noen ATC har forpliktet seg?
  4. Hei, Bra tiltak! Jeg har ikke fulgt med her på en stund - ble ENBR med fotoscenery fullført?
  5. Veldig bra innlegg, Chistian! Det kan tenkes det ville blitt enda mer attraktivt hvis vi kunne gjort det enklere for utenlandske piloter ved å tilby lokale sceneries for hver regionale flyplass uten at de måtte laste ned hele AoN, NSX, og studere alle readme filene for å få landskapet til å henge sammen. De fleste som flyr på VATSIM flyr jo rutefly og ser bare detaljere rundt flyplassene der de tar av og lander.
  6. Det kan tenkes at man heller bør måle hvor lang tid det tar fra en ny "student" søker om mentor til han får den første treningen, enn hvor mange søkere som står i køen. Kortere ventetid på første trening er kanskje viktigere for rekrutteringen enn hvor lang tid man trenger for å få utsjekk? Med andre ord: En mentor bør kunne ha mer enn 1 student om gangen, selv om det mefører at treningene kommer litt sjeldnere. Det går jo fint an å lære av å observere andre mellom treningene. Ellers syns jeg det er viktig at nye ATC får prøve seg på flere mindre flyplasser før de slipper til på ENGM. Det er mer pedagogisk, gir større trygghet, og vi får flere til å sitte ATC rundt omkring i landet. Det er jo noe med at hvis vi først venner oss til å sitte på ENGM så skal det litt til for å ta en posisjon andre steder. Og det er vel med flightsim som med PC-spill: Det er mer moro hver gang du har nådd et nytt nivå. Så la ENGM henge litt høyere enn andre flyplasser i Norge. Når det er sagt mener jeg at ENGM_DEL og ENGM_GND bør kunne bemannes selv om man ikke har MA utsjekk, forutsatt at man har en vanlig TWR utsjekk. For meg er det viktig at vi har dyktige ATC som gjør opplevelsen "as real as it gets". Å slippe til nye ATC uten skikkelig trening vil være å redusere opplevelsen.
  7. Ja det ligger noen sjekklister og andre dokumenter der. Får ta en ordentlig kikk på det i helgen.
  8. Har kjøpt flyet, men savner dokumentasjon for piloten. Er det mulig å laste ned fra Aerosoft?
  9. Gratulerer Daniel! Prøvde å stresse deg litt med avgang mot aktiv rullebane, men den tok du fint! Husky34
  10. Det du har gjort for å skape årlige FLG står det stor respekt av. Det er et viktig bidrag til flightsim miljøet. Jeg takker for din innsats som ildsjel og ogranisator. Det har vært skikkelig moro å være med de to årene jeg har deltatt. Jens Leo
  11. "Later Friday afternoon, the FAA confirmed it was part of a landing gear door off a Boeing 767, but have not said if they have located the plane it came from."
  12. http://www.bt.no/nyheter/utenriks/Mulig-gisselaksjon-pa-fly-pa-vei-til-Amsterdam-2757217.html
  13. Jeg bruker Jabra BIZ 620 USB og er godt fornøyd med det. Eneste ulempen er at støy lekker inn i øret fordi den ikke har øreklokker som omslutter hele øret. Men det spiller ingen rolle så lenge jeg sitter uforstyrret. http://www.prisguide.no/produkt/jabra-biz-620-duo-usb-152822
×
×
  • Opprett ny...