Kristoffer Rivedal Skrevet 9. februar 2012 Skrevet 9. februar 2012 Virtavia. Det er i bunn og grunn en liten remake av Alphasim sine to Sea King pakker til FS9. http://secure.simmarket.com/virtavia-westlandsikorsky-sea-king-fsx.phtml Siter
Andrew Thomsen Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Skrevet 9. februar 2012 Hvor er repainten til 073 å finne? Siter
per berge Skrevet 9. februar 2012 Skrevet 9. februar 2012 Når en først er inne på helikopter så kansje denne videon passer? Ikke att det her er snakk om marinefartøy altså men videon er softporno for enver kopter-idiot etter mitt syn. Enjoy: Helicopter parade at Bardufoss 2006 Siter
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 9. februar 2012 Premium Medlem Skrevet 9. februar 2012 http://www.nhindustries.com/site/en/ref/home.html Siter
Jan Nordberg Skrevet 10. februar 2012 Skrevet 10. februar 2012 Hei - har nå gjort et nytt forsøk på å laste opp texture til Virtavia sin Sea King for FSX. Prøvde meg for mange uker siden, men jeg gjorde vel en feil. Her er 066 og 073. Lykke til med fregatter og kystvakt skip. Skal bli fint å ha noen norske skip langs kysten vår, som stadig blir bedre og bedre. Takk til dere som kan dette. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 11. februar 2012 Forfatter Skrevet 11. februar 2012 Jeg fikk det til med denne downloaden. Måtte endre 066 og 073 i cfg'en. Resizet de to bildene til 1024 x 512 for thumbnails av de norske. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Skrevet 15. februar 2012 Approaching med Sea King (066 trur eg). Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 17. februar 2012 Skrevet 17. februar 2012 Andrew, hos meg er VCen helt svart, ser du ikke har samme problemet. Har du gjort noe mer enn å endre cfg og resize thumbnail? Siter
Andrew Thomsen Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Skrevet 18. februar 2012 Like etter at jeg la inn thumbnails, fikk jeg svart rotor og VC på 066, men ikke på 073. Skjønte ikke bæret, og la inn Sea King OG thumbnails (resizet) på nytt, og nå funker det. Egentlig har jeg ikke snøring på hva som var årsaken, ei heller hva som fikset det, sorry :grin: Siter
Inge Jenstad Skrevet 18. februar 2012 Skrevet 18. februar 2012 Jeg er og forblir stum av beundring over hva noen får til. Dette er profesjonalitet på høyt plan. Gratulerer alle bidragsytere. Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Har vært i besittelse av en besatt PC de siste ukene :grin: ukjente demoner har romstert og forhindret meg fra normal PC bruk, og det inkluderer modelleringen desverre Men fra det ene til det andre, nå begynner Nansen klassen å bli ferdig for åpen beta, driver å tester natt texturer as we speak. Ett lille bilde fra 1'ste test: Og siden skutene begynner å bli ferdige, så har jeg startet ett nytt prosjekt. WIP shot: Og fra det andre til det tredje, hvis det er noen som kan lage ai-ruter og er interesert i å hurtig lage noen ruter til hurtigruta :crazy: , så bare skrik ut :whistle: Takk for interessen og kommentarene guttær :cool: Siter
Mats Ruste Holen Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Dette ser bra ut Pasi! :grin: Siter
Steinar Grindstein Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Nydelig arbeid Pasi. En ting er å lage ai ruter for hurtigruta, en helt annen sak blir det å få den til å følge leia langs kysten, for det er mange nm med plotting av leia den skal følge. Men for all del, en slik pakke motass med åpne armer.. Siter
Roar Midttun Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Fytti bolla så lekkert,Pasi! Hva skal man si?.......TAKK Siter
Bjørn Helge Småvollan Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Dette ser meget bra ut Pasi Dekkslysene er det lys eller blir de laget i texturer? Angående ruter til hurtigrutene så er jo ikke selve plottingen det største problemet. Det er faktisk ganske fort gjort når man kommer igang. Så det kan jeg ta på meg. Spørsmålet er hvor mye vits det er å plotte disse nøyaktig og korrekt for vi vet jo alle at kysten vår ikke er helt 100% enda, og vi risikerer dermed å ende opp med x antall grunnstøtte skip langs kysten Siter
Steinar Grindstein Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Man må selvsagt bruke kysten i FSX som utgangspunkt, eller så blir det som Bjørn sier mange grunnstøtninger. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Skrevet 29. februar 2012 Vi må nok leve med grunnstøtinger (innaskjærs) uansett. Ser KV Svalbard hopper og danser litt før den går under Hadselbrua, og har og sett våre nye fregatter danse litt i leier de ikke skal gjøre det i... Ellers kan vi jo legge til litt "realisme" ved å få MS småfergene til å kræsje i kaia av og til, etc... :grin: Siter
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Redningsskøyter hadde vært tøft! Siter
KJ Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Vanvittig bra gutta, gleder meg Pasi. Men når dere er innom heli og sånt, hva med Lynx? Er det ikke det som skal være på dekk. Og finnes det noe Lynx der ute for nedlasting? Og som er og ser bra ut? Siter
Bjørn Helge Småvollan Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 For all del må man regne med grunnberøring i FSX, jeg vet ikke hvordan vanlig AI trafikk iht. ruter oppfører seg i en slik situasjon, men hvis modellene som jeg setter inn ved hjelp av Ai Carriers grunnstøter stopper de der, og i så fall vil jo hurtigrutetrafikken stoppe opp og aldri komme dit de skal Men noe skal jo være mulig å få til. Til Knut. Det finnes en Lynx fra Alphasim med norske texturer vet jeg. Jeg er dog ikke imponert over modellen, men den er nå norsk Det er forøvrig NH90 som kommer og tar over nå. Første maskinen til kystvakten står nå på Bardufoss Siter
Christian Huehn Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Hilsen fra Tyskland. And now back to english, sorry. Wow, the Hurtigruten looks amazing. Would be great to see in in FSX, even as static ship in each of the harbours that they serve. I was looking for the same topic recently and found a page that is all about AI Boat Traffic in FSX. Just search for "Flight Simulator Ships Project". I see the problem not so much in getting the ships onto their routes. The coordinates can be found in Berit Liland's Hurtigruten Book and the according descriptions. Transfer them to Google maps to check if they are correct. The output is just like an ordinary txt-file, which can be easily edited. The bigger problem is to let the ships go according to their real schedule. The waiting time in each port could be difficult to implement. Anyway, thank for the stunning ship models. Christian Siter
Bjørn Helge Småvollan Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Yes, putting the actual routes together isn't the problem. Using google earth for that. The problem is with the Norwegian coast, which isn't to accurate, and therefor the might (will), run aground several places along the route. As for exact on the minute arrivals/departures, that might to cause som problems as the Aiship traffic operates on av ferry-mode, to and from, and a direct mode where the ships just drop anchor somwhere on a 300m circle from the endpoint of the route. I'm guessing one would have to make routes in a fashion of one file per sailed leg. And then make the returns in each file on the correct day and time a couple of days to weeks later. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Skrevet 1. mars 2012 KV Svalbard og Nansen klassen stopper ikke, men hopper litt opp og ned (men ikke verre en at man blir stående på helidekket). Jeg tror det er meshen som er årsaken. Ingen har brydd seg om å kartlegge havbunnen, og det skjønner jeg godt da vi snakker om en flysimulator. Den Lynxen står jeg over. Ille nok med andre helikoptre som ikke er bra nok, om ikke jeg skal ha den også. Et som er meget bra er Cera Bell 212. Default Jetranger er heller ikke så gal, men kanskje for "enkel". Selv prøver jeg meg på et nytt Blade MCPx (full CP as for real) i stua...og den er knallhard, men stua er fremdeles inntakt. Det handler om "stick time" uansett. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Skrevet 1. mars 2012 Christian, Seems you survived your trip to Norway, and thanks for the package, well received, both inside and outside! Eagerly awaiting your pics from the trip. Here the docks are slow-going, as I had other projects to finish (projects ignored for months)...but I hope to release KV Svalbard (including AI routes) before summer. Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 2. mars 2012 Skrevet 2. mars 2012 Takker Bjørn: Dekkslysene er malt, det er fs det Som du kanskje vet har rendrer ikke fs lys i det hele tatt, så da må man male effektene. man har også effekter som man kan bruke, men de er ikke særlig praktiske til disse lysene. Mtp ai-trafikk, så er jeg kjent med AIBTC programmet, men ikke ekspert. Har laget massevis av ruter med den, men de består bare av ett leg så det er ikke noe problem. Nå kjenner jeg ikke til hvor mange leg's/routes man kan ta med i en og samme compiling, fra hva jeg husker av AIBTC så klarer den maks 2 leg's pr trafikk bgl? Dette er hva jeg mener å huske, men som sagt, jeg vet ikke, jeg tror he he hehe he he. Men, det er jo ikke værre enn at man prøver. Vi har jo bare 34 anløpssteder og en kronglete kyst, og mange undervannskjær hehe he he, så det er nok unnagjort iløpet av lunchen. :grin: Men, dersom man kunne lagt inn leg's for hele nord- og hele sørgående rute i en smekk (1 bgl), så hadde jo ingenting vært bedre enn det. Ellers er vel metoden Bjørn nevnte, den mest gangbare måten å få dette til. Man kan konfigurere ruten slik at avgang alltid passer, og, man kan til en viss grad få ankomst til å matche sånn nogenlunde også, men da må man beregne avstand og tid for å regne ut farten på båten mellom A og B slik at avgang og ankomst stemmer. Dette kan gjøres individuelt for hvert leg/rute, men det innebærer som sagt at man må regne ut farten til båten manuelt og legge den inn i Boats***.txt fila. Det burde ikke lage så mye problem så lenge man bruker google earth til å streke opp leia, regner med man kan hente ut distansen på ruten(e) en eller annen plass. Men, alt dette tar tid og organisering, så jeg setter pris på all hjelp da, ihvertfall mitt døgn kun har 24 timer, eller hente fram ei stoooor flaske med tålmodighet og smøre seg godt inn :grin: [size:8pt]Er bare en test textur på båten, er ikke ferdig med meshet ennå, så ingen seriøs mapping av texturer (som ennå ikke eksisterer)[/size] :crazy: Siter
KJ Skrevet 3. mars 2012 Skrevet 3. mars 2012 Rørebukk, det der er jo bilder fra Hurtigruten minutt for minutt. Siter
Bjørn Helge Småvollan Skrevet 3. mars 2012 Skrevet 3. mars 2012 Jeg kan se på rutene over helgen. Satte meg litt inn i aibtc mens jeg eksperimenterte med fregattene. Jeg har en ide som kanskje kan fungere Med litt prøving å feiling selvfølgelig Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 4. mars 2012 Skrevet 4. mars 2012 @Bjørn: Kjempebra Jeg jobber med en veldig-beta versjon som du kan bruke til rutene inntil videre. Vet ikke når jeg får den ferdig, måtte bygge om nesten hele overbygget i hele går, også klarte pinadømeg gmax'n å triple polygonsene i meshet...dvs, det lå 3 lag med polygons over hele modellen. Dette måtte jeg fjene manuelt for hånd, gidder ikke engang å si hvor lang tid det tok :cry: Men skal nå få ferdig über-beta'n ferdig så fort som mulig. @Knut: He he, ja jeg snekkret ruta mellom Berlevåg og Båtsfjord, etterpå landet jeg ombord for å være med for å sjekke at'n gikk der den skulle og smidigheten på mine "avrunde" waypoints :grin: .....og underveis så ga det visse assosiasjoner til det programmet ja Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 22. mars 2012 Skrevet 22. mars 2012 Her går det unna :grin: Har vært ufrivillig stille pga PC problemer, men når den funker så mekker jeg Har vært nødt til å bygge hele overbygget på nytt pga rævva tegninger he he. Og så har jeg så vidt begynt å flytte vinduer og slikt til de stedene de skal være. Er ennå mye små plukk da jeg som sagt ikke har noen nøyaktige tegninger å jobbe ut ifra. Det fører til endel fram og tilbake pga optiske illusjoner :grin: Men her er noen bilder av skuta i skrivende stund Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.