Gå til innhold

Ønsker for FS2004??


Werner Rafteseth

Anbefalte innlegg

Hvilke forventninger og ønsker har dere for FS2004??

 

Jeg skulle ønske mer realistiske 3d skyer. på fs2002 så er det 2d skyer som snurrer rundt etterhvert som du flyr flyet. Det er veldig irriterende spesielt med tanke på når og vis jeg bruker wingview/sideview.

 

Også ønsker jeg bedre docking system, og snøvær. F.eks har du temp, på 10 grader smelter snøen, og 0 grader er det snøvær og du ser at snøen legger seg over bakken, og kanskje brøytemannskap som brøyter taxebane og rullebaner??

 

Ellers skulle jeg ønske mer realistiske Virtual cockpit og ATC. "[stort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel vært oppe før, men i korte trekk:

*Dynamisk vær, ikke bare realweather.

*Skyer som "funker", ikke bare "ser" bra ut. Mer real ising.

*Raskere xml oppdatering, og bedre SDK på variablene der.

*Fikse all xml som nå mangler "[Gal]" med støtte for lyd.

*Bedre ATC og VC bør jo være en selvfølge.

*Bedre .air-filer med støtte for flere ting. Dokumentasjon!

*Mer realistisk avionikk og mottaker-forhold.

*En fix for autopilot buggen(e), f.eks bank limit.

*En helt ny "update-holdning" - bugfixes etter release.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Werner Rafteseth:

Hvilke forventninger og ønsker har dere for FS2004??

 

Jeg skulle ønske mer realistiske 3d skyer. på fs2002 så er det 2d skyer som snurrer rundt etterhvert som du flyr flyet. Det er veldig irriterende spesielt med tanke på når og vis jeg bruker wingview/sideview.

 

Også ønsker jeg bedre docking system, og snøvær. F.eks har du temp, på 10 grader smelter snøen, og 0 grader er det snøvær og du ser at snøen legger seg over bakken, og kanskje brøytemannskap som brøyter taxebane og rullebaner??

 

Ellers skulle jeg ønske mer realistiske Virtual cockpit og ATC.
"[stort

Men først av alt må du ønske at PC'en din var 10 ganger så sprek... "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Arild Oldervoll:

Er jo ikke alle flyene spm kommer med virtual cockpitt, på DF må du laste ned en ekstra oppdatering.

 

Jeg ønsker flere og bedre værfunksjoner og vær generelt, mye bedre ATC, mulighet for MCC over MP+++

Hva?? Kan man det?? Hvor? "[Forvirret]" Det vil jeg ha.

Trodde VC ble laget sammens med flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dynamisk vær med bølger (!), skikkelig termikk, gode cumulus'er, lentic'er og at serveren bestemmer været under mp. (det er gøy med flere fly i samme boble, bare det ikke hakker)

 

mer korrekt område rundt flyplasser (og ikke bare de store stygge "[blink]" (klubbhus, litt veier etc). detaljert landskap, slik at det er å navigere etter, og kart som passer. Ja takk til realistisk luftrom

 

en bedre fartsfølelse hadde og blitt satt STOR pris på! flyrm man 300 km/t så snegler man seg bortover! man flyr først raskt i mach 1.12 5.3 fot over bakken! (se på SFSpc! der er det litt bedre fartsfølelse).

 

gode vario, gode VC'er. mulighet til å trykke og tulle i VC (er jeg blind?)

 

instrumentene blir mer enn bare flater! at de faktisk _blir_ instrumenter, at de stikker litt bak instrumentpanelet. Gjenskinn i instrumentglass og cockpitglass, vinger og andre fly.

 

gode startmetoder; bilslep, vinsj og flyslep. Finaleglidscomputere.

 

...but then again; det er snart sommer og da får man alt dette i ekte 3D, med alt tilbehør; så som luktene, G-påvirkningen og hylingen fra vario (...og instruktører?), straffen for en stygg landing (vondt i baken) og belønningen for en god!

Hyggen i klubbhuset, friheten med fuglene. naturopplevelser man bare kan drømme om når man sitter foran pc'en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Morten Nelson:

Hvorfor ikke bare gjøre som i CFS3, droppe 2D-cockpit og bare ha VC. Bare at man skal kunne trykke på knappene i den.

that's the way. btw så er det slik i SFS og. man får et vesentlig bedre utsyn.

 

en annen ting man ønsker seg; _pen_ ulltråd (Max Roodveldts er ikke akkurat _pen_)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det neste man vil ha da er vel dannelse av rim og is på underkjølte vinger når man har mye fuel og kort turnaround... ...og ikke minst at snøen legger seg på vingen når man er på bakken.. For å få sjekket dette må man selvsagt reise seg opp fra setet i cockpit, åpne døra, brøyte seg igjennom strømmen av passasjerer på vei inn, for deretter å be bakkemannskapene på bakken om en stige så man kan klatre opp og se på vingen. Du kan selvsagt flørte med flyvertinna mens du venter på en mulighet til å snike deg mellom stimen av passasjerer.

 

I samme versjonen så skal man selvsagt ha mulighet til å gå walkaround, og av og til (random, men mer sannsynlig ved kort turnaround og mye stress blant stuerene) så vil man finne bulker og skader på flyet. Man må da be om å få en tekniker til flyet (inn i cockpit igjen og bruke COM-radio for å snakke med handlingselskapet) så han kan evaluere skaden. Du får selvsagt mulighet til å kjefte på personen som laget bulken.

 

Om du skulle finne is eller rim på vingen så må du kunne bestille de-iceing, og da kommer det folk å fjerner alt sammen. Også da kan det selvsagt oppstå skader som må vurderes av tekniker.

 

Birdstrikes må man også ha med! Ja for ikke å glemme fulle passasjerer, hylende spedbarn, og 20 unger som vil innom cockpit på turen...

 

Det er jo realisme vi vil ha, er det ikke? "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Morten Nelson:

Hvorfor ikke bare gjøre som i CFS3, droppe 2D-cockpit og bare ha VC. Bare at man skal kunne trykke på knappene i den.

Det der kommer i fs2004. A320 PIC blir faktisk også slik i fs2002.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

737-700'en som følger med WilcoPub's Airports 2002 pakke har og Virtual Cockpit med instrumenter du kan trykke på.. er kjempe gøy ! "[smil]"

Der kan du også gå bakover i kabinen, se ut på en dynamisk vinge gjennom vinduer ol.

 

Jeg håper og at det blir bedre vær, og værradar. Også at snø/regn legger seg/lager dammer og sånnt "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett Superdetaljert landskap hadde vert gøy, men dette hville nok tatt veldig mye plass på cd-en og blitt veldig dyrt. Derfor synes jeg microsoft kunne laget en tillegs-cd med dette som man kunne kjøpt om man ønsket ett veldig bra lanskap. Ellers som nevnt ovenfor ønsker jeg atc mer utviklet .

Det er mye som kunne vært forbedret, jeg kommer ikke på alt.

Flere fly hadde også hvert gøy f.eks airbus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Arne-Jørgen Venvik:

Ett Superdetaljert landskap hadde vert gøy, men dette hville nok tatt veldig mye plass på cd-en og blitt veldig dyrt. Derfor synes jeg microsoft kunne laget en tillegs-cd med dette som man kunne kjøpt om man ønsket ett veldig bra lanskap. Ellers som nevnt ovenfor ønsker jeg atc mer utviklet .

Det er mye som kunne vært forbedret, jeg kommer ikke på alt.

Flere fly hadde også hvert gøy f.eks airbus.

Dette tror jeg ikke er mulig før om hvertfall 10 år med de pc'ene vi har idag(fps) "[blink]"

De bør jobbe mer for å forbedre FPS'en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...