Gå til innhold

Rolf E. Robberstad

Members
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Siste besøk

Rolf E. Robberstad's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. quote: Opprinnelig postet av Lars K. Rønes: Hva er SFS? Lars SFS. skrevet av ingeniører innenfor aerodynamikk. last ned demoen og prøv. Grafikken er kanskje ikke av det beste, men man får litt bedre følelse med fart og størrelsen på hus, trær og andre ting som ligger strødd utover landskapet.
  2. quote: Opprinnelig postet av Morten Nelson: Hvorfor ikke bare gjøre som i CFS3, droppe 2D-cockpit og bare ha VC. Bare at man skal kunne trykke på knappene i den. that's the way. btw så er det slik i SFS og. man får et vesentlig bedre utsyn. en annen ting man ønsker seg; _pen_ ulltråd (Max Roodveldts er ikke akkurat _pen_)
  3. dynamisk vær med bølger (!), skikkelig termikk, gode cumulus'er, lentic'er og at serveren bestemmer været under mp. (det er gøy med flere fly i samme boble, bare det ikke hakker) mer korrekt område rundt flyplasser (og ikke bare de store stygge (klubbhus, litt veier etc). detaljert landskap, slik at det er å navigere etter, og kart som passer. Ja takk til realistisk luftrom en bedre fartsfølelse hadde og blitt satt STOR pris på! flyrm man 300 km/t så snegler man seg bortover! man flyr først raskt i mach 1.12 5.3 fot over bakken! (se på SFSpc! der er det litt bedre fartsfølelse). gode vario, gode VC'er. mulighet til å trykke og tulle i VC (er jeg blind?) instrumentene blir mer enn bare flater! at de faktisk _blir_ instrumenter, at de stikker litt bak instrumentpanelet. Gjenskinn i instrumentglass og cockpitglass, vinger og andre fly. gode startmetoder; bilslep, vinsj og flyslep. Finaleglidscomputere. ...but then again; det er snart sommer og da får man alt dette i ekte 3D, med alt tilbehør; så som luktene, G-påvirkningen og hylingen fra vario (...og instruktører?), straffen for en stygg landing (vondt i baken) og belønningen for en god! Hyggen i klubbhuset, friheten med fuglene. naturopplevelser man bare kan drømme om når man sitter foran pc'en!
  4. noen som vet om en side hvor det står glidetallene til de vanlige passasjerflyene? har hørt at de nye airbus'ene skal ha ca 25! (give or take a few) selvsagt med motorene av (gear up, etc etc etc). Hadde vært artig å vite.
  5. flere numre til ASW-28. litt kjedelig om "alle" skal ha 28 som tailsign... eksempel på andre RL asw-28'ere enn D-8028: http://www.gfa.org.au/Gallery/imagepages/image82.htm VH-KTC | TC http://www.fly-net.org/aeromedia/lb360.html D-6928 | 2G edit: det som skal bli gjort er primært å endre tailsign og registrering, og legge til noe farger her og der slik at de passer med orginalene. gjerne finne på noen nye malinger i tillegg. skal jo primært være hvit, da ser man med en gang om det er fluer på forkanten, etc (dessuten er det penest) ligger refleksjoner i paint'en eller i modellen? after all, vingene pleier jo å være speilpolerte (eksempler: http://www.dfk.no/Arkiv/Bildearkiv/200210211600/DSC00187.ssi (se hvordan halen reflekteres!) http://www.dfk.no/Arkiv/Bildearkiv/200210211600/DSC00243.ssi Undersiden... http://www.silentflight.com/Coolest_shot_ever.jpg http://www.silentflight.com/P0002880.JPG [ 30.12.2002, 13:21: Endret av: Rolf E. Robberstad ]
  6. jeg tenker på vanlig send/recieve radio. om det blir kalt scanner hjemme i norge vet jeg ikke, men jeg forbinder noe helt annet med ordet scanner (recieve only, leter selv frem freq, etc etc) ...og hvis man har N-BEG så har man jo tilogmed lov til å snakke med flyene på 'chatfrekvenser' (forutsatt at man sitter i et luftfartøy med et callsign eller er jordleder ).
  7. hvorfor ikke bare kjøpe en skikkelig bærbar radio? et par av instruktørene mine har slike, på størrelse med en litt tykk telefon og med ei rimelig antenne. god lyd er det i den óg....
  8. høres spennende ut; men det blir sikkert mer spennende om dere setter opp en halvveis utfordrende termikkfil, slik at atc blir nødt til å ta hensyn til seilfly og denslags (du vet, slike som aldri klarer å holde høyden i TMA/TMZ). dersom termikken er litt spennende kan man og risikere utelandinger dersom pilotene satser for hardt. sett gjerne og forutbestemte oppgaver på ca 100, 150 og 200km (og en eller annen startmetode, f.x. sett en bot til å fly i sirkler 400m AGL over flyplassen).
  9. grøss! når man får høre slike opptak får man reception-test-skrekk! ikke at det var utydelig; men det skal jo ordrett ned!
×
×
  • Opprett ny...