Gå til innhold

UFO sett!!!


Erik Sørensen

Anbefalte innlegg

quote:

Opprinnelig postet av Truls Petter Elven:

 

Jeg tror det er afterburner fra jagefly, i det siste har det vært mye jagefly i lufta over Østlandet...

Er du gal mann?

En AB er da ikke så stor og så synlig midt på dagen.

 

Vil nok si meg enig i teorien om at det er meteoritt eller noe annet litt større som brenner opp i atmosfæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vistes også her i Skien, men den hadde ikke noe spesiell stor fart over her, så en meteor(itt) tviler jeg sterkt på at det var...

 

Den hadde omtrendt samme fart som et vanlig passasjerfly (vanskelig å si ettersom jeg så den bakfra), men var langt større enn et vanlig fly, sterkt avlangt lys og en vanvittig lang røyk-hale og hadde retning øst/nordøst.

 

[ 22.11.2002, 13:27: Endret av: Stig Enoksen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det ligner veldig på de bilder som ble vist av den store meteoritten som landet på grønland for noen år siden.

 

det er en annen mulighet også: Noen ganger kommer veldig store meteorer inn mot atmosfæren i veldig skråbane. slik at den tangerer atmosfæren og brenner opp endel og så slynges den ut i rommet igjen. At den går såpass sakte kan skyldes en slik bane i tillegg til den store høyden som atmosfæren begynner på.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomt så mange som ikke vet hva en UFO er da...!

Så lenge den ikke er identifisert som noe, fly, metoritt, you name it...så er det en UFO.

Trenger ikke av den grunn å ha noe med utenomjordisk itelligens og så grønne menn å gjøre.

At det er en UFO betyr rett og slett at det er et: Uidentifisert Flygende Objekt ---> UFO.

 

At folk automatisk tenker aliens og slikt når de hører ordet UFO blir jo da feil...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kverulere litt "[blink]" Det er i hvertfall ingen meteroritt, på den filmen der. Kanskje en meteor.

 

En meteoritt er "steinen" som du finner på jorda, hvis den "overlever". En meteor er fenomenet på himmelen.

 

Og så var det meteorider da "[blink]"

 

Ble forvirringen total? "[stort

 

Rett meg hvis jeg driter på draget nå...

 

[ 22.11.2002, 22:25: Endret av: Karl R Pettersen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Grusomt så mange som ikke vet hva en UFO er da...!

Så lenge den ikke er identifisert som noe, fly, metoritt, you name it...så er det en UFO.

Trenger ikke av den grunn å ha noe med utenomjordisk itelligens og så grønne menn å gjøre.

At det er en UFO betyr rett og slett at det er et: Uidentifisert Flygende Objekt ---> UFO.

At folk automatisk tenker aliens og slikt når de hører ordet UFO blir jo da feil...!

hmm... Dette er vel litt feil... En meteor kan da ikke fly, så da blir det vel en UDO(Uidentifisert dettende objekt) eller hvis dere har riktig en IDO(identifisert dettende objekt) "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg observerte dette fenomenet selv tirsdag (fra Bærum). Fargene på videoen tror jeg lyver litt og er et resultat av refleksjon fra solen. Fra der jeg så den, hadde den en hvit hale, tilsvarende konsensstripene fra et fly. Det som var litt uvanlig, var at disse "kondensstripene" var mye tykkere en hva man vanligvis ser, men var samtidig mye kortere. Det så også ut til å fly i lavere høyde enn hva man vanligvis forbinder med kondensstriper.

 

Det kunne dog se ut til at objektet beveget seg noe saktere enn et jetfly, men ikke mye. Dette kan uansett ha vært en illusjon.

 

Jeg observerte dette i noen minutter, og selv om det så litt spesielt ut, er min antakelse at dette var et fly og at atmosfæriske forhold førte til de noe spesielle kondensstripene.

 

Men sikker er jeg ikke... "[blink]"

 

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...