Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Ser utrolig bra ut. Tenker det blir et spill som kommer til å ta stor plass på harddisken vil jeg tro. Nei, skal ta å følge med her, spennende.

Skrevet

Dersom vi i fremtiden får en flysimulator(eller multisimulator som det nevnes her), med de mulighetene til komplekse systemsimuleringer slik de feks PMDG i dag gir oss til til FS9/X så kan vi med tryghet si at plass ikke vil være et problem her...da blir det goodbye til microsoft sine spill.

Skrevet

Herlig ny film med failed attempts og vakker natur

[video:youtube]pMn7_bsqnow

 

Himalaya trip

[video:youtube]gf8YQ9WSdiw

 

Under water actions

[video:youtube]6KhFBES0o0g

 

Og et par nye design bilder

 

Trær generatoren

screen_1294954863.jpg

 

screen_1294952928.jpg

 

screen_1294952797.jpg

 

screen_1294867084.jpg

 

 

There's a tiny chance that we might be doing or participating on a global simulator thing with Outerra. I say tiny, but a chance.

We have been approached by "a second biggest player in the flight simulation in Germany" some time ago, and there are other possibilities gradually opening as well.

The ultimate goal would be an integrated simulator for air/ground/water/space simulation, where possibly different companies will be able to provide specialized simulator cores for particular vehicles or scenery plugins and other types of addons, on a unified platform.

 

 

 

 

 

 

Skrevet
Norway doesn't look very nice now because of the fact that current dataset does include only 1km resolution data above 60° latitude. But we have got the permission to use data from Viewfinder Panoramas that will allow us to have a consistent resolution for northern parts of the world, and also to use even finer resolution for mountainous regions (where it matters most).

We will be preparing a new dataset, but first we have to rewrite the tool used for it - it needs to be optimized using CUDA or OpenCL because it now takes insane amounts of time to process the data and it also contains several bugs.

Skrevet

Første screens fra Norge

 

N58.145707,E7.998734

Eastwards, for lack of direction.

 

(Bruk google til å finne ut hvor det er, men jeg kan røpe så lite som det er i nærheten av Kristiansand)

 

s-tknudsen1.jpg

 

Skrevet

Det her ser lovende ut. Men nå er jeg av natur litt skeptisk. Selv om grafikkmotoren ser veldig bra ut, hva med fysikken? Vil det være noe særlig å fly i dette? Utrolig kjipt dersom dette blir fullstendig ødelagt av en dårlig fysikkmotor.

Skrevet

Sjekk her!!!

 

Skygger på gress og dynamiske skygger!!

 

Bare å følge med på skyggen til flyet

[video:youtube]MrlVSAiu4Ag

 

 

Og endelig bumby grass

 

[video:youtube]d-ghwgcYeVA

 

 

 

Skrevet

Kan trygt si at det ikke blir nok flatten på flyplassene som det er i FS serien.

 

Ser nesten ut som om taxibaner blir skjært ut i terrenget med samme teknik som veiene i Outerra.

 

Tenke seg tanken med skikkelige sloped runway.

Skrevet
Høres jo helt fantastisk ut, men hva med systemkravene da. De vil vel bli skyhøye?

 

 

 

Ikke det hele tatt

 

Tom, kan du utdype svaret du ga her? Har ikke sett så nøye på Outerra sine sider, men de har kanskje nevnt noe om maskinkrav for å kjøre motoren?

 

Tenker spesielt i forhold til Frostbite-motoren til DICE, som ryktene sier vil bli krevende. Det er jo en "låst" verden der miljøene vil være faste i forhold til at det er et skytespill med en vei og gå. En flysimulator er jo helt annerledes som hele tiden må hente inn nye inputs i forhold til grafikk.

 

Er bildene renderings, eller in-game? Slike bilder kan jo lyve endel :)

 

Uansett maskinkrav er i hvertfall bildene, og motoren veldig spennende, og interessant. Ikke minst svært vakker å se på :)

Skrevet

System-krav er såvidt jeg har sett DX10-kort med OpenGL 3,3 og 512MB, så bunnlinjen går ved noe som Nvidia 8800GT. CPU-bruk vet jeg ikke noe om.

 

Men system-krav er egentlig ikke så veldig interessant i seg selv, syns jeg. Det er mer interessant å se hvordan det skalerer med bedre utstyr, og for vår del blir det aller viktigste hvordan man kan forvalte resurser når dette kjøres parallelt eller integrert med andre tunge oppgaver.

 

For å si det litt mer rett frem; system-kravene til FSX var/er ikke avskrekkende høye. FSX kan stabbe seg avgårde med ganske lite hardware-resurser. Og som rent eksempel; system-kravene til Vista er også praktisk talt like som Windows-7. Så det sier ikke nødvendigvis stort om opplevelsen.

 

Problemet er dels at FSX ikke skalerer spesielt godt med økte hardware-resurser. Man må pøse på med uforholdsmessig mye mer resurser for å få en betydlig forbedring, og med GPU-resurser skalerer det knapt i det hele tatt når man kommer over et visst nivå.

 

Det andre, og etter mitt syn største problemet med FSX i dag, er at selve sceneryet alene kjører akseptabelt på moderne hardware, altså feks om vi flyr Trike uten å se Trike'en. Problemene med resursforvaltning kommer tydelig tilsyne når vi skal se det hele gjennom 3D cockpit på et avansert fly, og kombinerer det med diverse andre addons for vær, skyer, Co-pilot, osv, osv. Hovedårsaken er enkelt sagt at alt vi legger til i FSX "blander seg inn" i og stjeler CPU-resurser fra en og samme CPU-kjerne. Det finnes noen (i alle fall i teorien) enkle måter å forbedre dette på, feks;

 

A. La grafikk-kortet ta seg av mest mulig av det visuelle, og det en moderne GPU kan gjøre. (Noe Outerra synes å være et bra eksempel på)

 

B. Forsøke å la addons kjøre mest mulig separat fra FS. Aller helst i helt egne CPU-tråder, og gjerne med et krav om feks quadcore.

 

Problemet med det siste er at det vil ekskludere alle som ikke har quadcore, og ikke se noe pent ut når folk spør; "hva er systemkravene?" Det er en vanskelig tid å lage programvare tilpasset de ulike resursene folk har. Da FSX kom var forskjellen i regnekapasitet på en god og en dårlig CPU kanskje 30-40%, idag er det flere hundre prosent forskjell fra den ene maskinen til den andre. Å lage noe som både er så godt som dagens teknologi tillater, uten å ekskludere majoriteten med gårsdagens teknologi er en utfordring.

 

Syns faktisk Microsoft fortjener ros for å i det minste prøve på nettopp dette med FSX (OG SP'ene). Det var en flott ide, selv om utfallet ikke ble så bra... :)

Skrevet

En betatester skriver på Avsim:

 

The other simulator worth looking at is another simulator called Outerra, I am also here an beta tester [color:#FF0000]and can proudly say that this might be the one simulator we all have been waiting for[/color]. It has in my mind the best graphic engine of them all. Do a search to find out for your selves.

 

Håper Outerra snart vil få et gjennombrudd!!!

 

 

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...