Gå til innhold

Outerra in progress


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Det er nå en liten stund siden jeg fikk en henvendelse på mail om et spennende prosjekt om en sømløs ny simulator, et prosjekt jeg har fulgt nært i en stund nå..

 

Ta en titt da

http://outerra.com/index.html

 

Anbefaler alle om å gå på Galleri og se filmen fra Lukla..

 

Legger også vekt på grafikken her, sjekk bare hvordan snøen ligger i fjellene

 

k299.jpg

k298.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Har fulgt med dette prosjektet en stund selv. Det virker veldig lovende. Noe av det mest interessante er dette:

 

The engine also handles complex vehicle physics and its interactions with the terrain. It makes an ideal platform for integrating the ground and aerial vehicle simulation into one solution, while also allowing to have the whole world available in it.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvorvidt dette er en flysimulator eller en lastebil simulator, å lage begge to inne i en simulator må vel være sløsing med ressurser?

Kom til å tenke på noe når så filmen fra Lukla, hva om man hadde laget ett detaljert scenery for enkelte deler av verden, f.eks Alaska, Karibien, California etc.

Tenk dere å samkoordinere en slik simulator på en måte som gjør at piloter kan fly, sjåfører kan kjøre, og skippere kan seile, alt i samme simulator, samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvorvidt dette er en flysimulator eller en lastebil simulator, å lage begge to inne i en simulator må vel være sløsing med ressurser?

 

Det er tiltenkt som world simulator, dog forsatt i tankeboksen men tanken er dvs du skal kunne bruke fly, båt, bil, tog..

 

Tenk deg f.eks VATSIM, du kjører fly, jeg kjører bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen er kjempebra. Jeg har faktisk forventet at det i fremtiden ville komme en multisimulator, men hadde aldri trodd det var mulig i dag.

 

Det var veldig flotte bilder med naturlig lyssetting, atmosfærisk dis, naturlige skygger osv. Det eneste jeg kan sette fingen på er den ensidige brunfargen på fjellene. håper det kommer en mer nyansert textur ved en senere annledning.

 

Ragnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det håper jeg da inderlig, for med en slik grafikk motor har de jo all verdens beste utgangspunkt.

 

Edit..

Legger til at Outerra er altså en ny grafikk motor for de som ikke har skjønt dette til nå, hva de velger å gjøre videre blir ikke bare spennende men høyest interessant å følge.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra denne fronten

 

Her en liten video for å se hvor enkelt man kan designe i Outerra, og hvor utrolig smooth interfacen er og hvor bra kvalitet det blir

 

Designing heli pad

 

[video:youtube]

 

 

Slenger også med en liten cockpit video av apachen på tur i landskapet med simulation som overgår mye av det vi har sett til nå synes jeg.

 

[video:youtube]

 

Et lite stemningsbilde

outerra_007_t.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outerra har nå endelig tatt steget litt mer i den retningen vi flightsimmere venter på, særlig oss som følger prosjektet nøye.

 

En del finpuss igjen, men samarbeidet med Aeroworks og Outerra er nå i gang

 

Les mer og se film her.

http://outerra.blogspot.com/2010/12/aeroworks-and-outerra.html

 

Slenger også med Outerra sitt ISS prosjekt, der kan dere se kvaliteten på grafikken, særlig i forhold til Jorda som helhet, bakketexture, mesh, waterclass osv.

 

 

[video:youtube]HmeiXEm9hFY

 

 

Her kan dere se Alpha versjonen av vannet i Outerra engine

 

[video:youtube]X9B6rK0WwHI

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten nyttårs update

 

I was playing with shadowmap filtering during last week. I was trying to remove noise in transition area without blur pass and here is the result.

 

screen_1293838729.jpg

 

og videre

 

Two screenshots from the same location like the previous ones but this time on ground with lovely sunset.

 

screen_1292875392.jpg

screen_1292875483.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...