Anders Henriksen Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Scandinavian VACC would like to welcome you all to Norway for a fly-in event in the cold north! Summer is approaching fast, and the snow is slowly melting away, but the weather is hard to forecast here - expect anything from sunny weather to a raging blizzard! We will fully staff the beautiful airport of Trondheim Vaernes (ENVA) for you, along with other airports not too far away. Vaernes is an international airport, located in Stjørdal, about 12 miles east of Trondheim. In 2009, the airport served 3,5 million passengers, and can faciliate aircrafts of any size. Aerosoft, and norwegian scenery developer Jo Erlend, has recently released a scenery for Vaernes. To check it our, visit Trondheim Værnes X. There are also freeware alternatives for both FSX and FS2004. For FSX: FSX Airports & update 1 For FS2004: Norway Airports For charts and event info, check out http://www.vaccsca.org/event Hope to see you in Trondheim April 25th! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 Da er det bare å ønske velkommen til vårens begivenhet i Norge på VATSIM! I tillegg til fullstaffet Værnes vil hele Norge være online med Bodø, Stavanger og Oslo Control. Så mange departure flyplasser å velge mellom for flyturen til værnes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Sæther Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 er atc`ene valgt ut eller kan en melde seg som atc nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Slot-tider og flight booking? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gilberg Jensen Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Jeg melder meg i så fall på som TWR på ENVA. Skal jeg booke meg en time med en gang på Vroute eller hvordan fungerer atc bookingen til dette eventet? Edit: Jeg booket meg en time vha Vroute fra 16-17, det blir sikkert nok! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Artig.Dette er ikke noen realtime event. Ingen Booking her Flyinn...Kom og dra med hva du vil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Er nok ikke så lett Rune: http://forum.vaccsca.org/index.php?showtopic=26246 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Jeg kan sikkert sitte APP om den ikke er opptatt Edit: glem det, så ikke posten din Aleksander Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 Som alltid så blir event staffing, info osv postet i vaccsca forumet og ikke fs.no.... Gjelder å følge med der regelmessig så man plukker opp slike poster Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Endelig et event i Norge igjen Gøy, men typisk nok er man jo i bart-city in real denne helgen for å se Rbk-LSK så enjoy folks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Du får komme innom å låne PC'en min så kanskje det ikke føles så ille når dere taper. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Denne dagen er jeg med en som observatør på flighten OSL-TRD-OSL med NAX så det blir veldig real! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Reidar : klapp ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Jada Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Er du medlem i et Virtual Airline som du tror kunne tenke seg å komme på dette eventet, lag en post på forumet deres med texten/banneret i førsteinnlegget i denne tråden! Vi trenger å få eventet ut til så mange som mulig, så har du muligheten hadde det vært supert! Send meg gjerne en PM om hvor du har annonsert så kan jeg hukke det av som done på vaccsca sine sider. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Jeg melder meg i så fall på som TWR på ENVA. Skal jeg booke meg en time med en gang på Vroute eller hvordan fungerer atc bookingen til dette eventet? Edit: Jeg booket meg en time vha Vroute fra 16-17, det blir sikkert nok! Du må slette bookingen din på vroute. se hvem som fikk plassene på vaccsca.org Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo Erlend Sund Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Special price just for you my friend! Aerosoft - Værnes X vil bli solgt med 25% prisreduksjon frem til eventen starter Les mer her! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Fantastisk Jo Erlend Bra at du fikk det til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Ja ka farsken, da har jeg kjøpt Værnes X jeg og hehe, bruker ikke FSX fast engang :grin: Gleder meg til jeg er ferdig med å laste ned! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Må gi skryt til Aerosoft for glimrende samarbeid med eventet! De har annonsert det på hovedsiden, forumet og skal sende det ut i newsletteret sitt imorgen til 30 000 medlemmer 25% avslag på Trondheim Værnes X frem til eventet starter! Minner også om eventsiden som vi har satt opp for eventet: http://www.vaccsca.org/event Disse flyplassene er bekreftet online for eventet, mange flyplasser med andre ord å starte fra for turen til Værnes! * Bodø * Kristiansand Kjevik * Ålesund Vigra * Oslo Gardermoen * Bergen Flesland * København Kastrup * Stockholm Arlanda + Alle flyplassene i Norsk, Dansk og Svenskt luftrom som er dekket av control. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J S Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 jada da får jeg håppe på en tur da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Må gi skryt til Aerosoft for glimrende samarbeid med eventet! De har annonsert det på hovedsiden, forumet og skal sende det ut i newsletteret sitt imorgen til 30 000 medlemmer Jeez! Her kan det bli MYE trafikk. Vi kunne nok hatt bruk for de. 6 ekstra gatene som AVINOR har lovet. :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 hmm,svarte.Jeg som har kjempeplasser til RBK-Lillestrøm den kvelden....arghhhh.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Lars-Petter jeg har bedre plasser, nemlig inngjærda blandt bortesupporterne fra Lillestrøm Kanari-fansen kjører busspris 190 t/r så snakk om 3busser pluss mye folk som kommer selv med tog/fly! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Da får vi bare håpe at askeskyen kommer i løpet av helgen da Anders :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 hehe.Anders.Jeg har plass på Byggern tribunen,midt på Du må ha ett fint opphold her da.Tviler på at det blir så mange poeng på dere da..hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Øystein Hansen Skrevet 21. april 2010 Premium Medlem Del Skrevet 21. april 2010 Jeg har plass på Byggern tribunen,midt på Du må ha ett fint opphold her da.Tviler på at det blir så mange poeng på dere da..hehe Nå finnes det ingen Bygger'n tribune lenger på Lerkendal da - den heter "Eiendomsmegler1-tribunen" denne sesongen.... men tribunen er vel den samme for det Det blir nok overkjøring det her, minst 4-0....til pause! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Benyttet meg av tilbudet nå, synd jeg ikke får gjort noe med eventet Men til dere som har mulighet til å sitte ATC/fly noen runder. Kos dere halvt ihjel. Håper dette blir et suksessfullt arrangement Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Dæven.. Aerosoft skal annonsere? Blir spennende å sitte approach gitt. Må få til et godt samarbeid med jan tore på bodø sør og Anton som director ja Til dere på GND/TWR. I forhold til ny prosedyre på Værnes skal flyene ha "lang-SIDene": 09: ELSID1W. fly som skal sørover TGA osv, skal fly NORPO3A på 09 27: TGA3X og ELSID 1X Disse SID'ene gjør at flyet flyr lenger på rullebaneretning, og approachkontrolleren har mer frihet til å vente med å svinge dem.. Vil også poste dette på VACCSCA forumet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Til dere på GND/TWR. I forhold til ny prosedyre på Værnes skal flyene ha "lang-SIDene":09: ELSID1W. fly som skal sørover TGA osv, skal fly NORPO3A på 09 27: TGA3X og ELSID 1X Er det mulig å fly NORPO UL996 RBU UZ103 MES sørover eller blir dette for skummelt i forhold til nordgående trafikk over Rambu? I tillegg blir det vel en endring av FL etter Rambu siden man da går fra en kurs på 161 til 197. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.