Gå til innhold

25. April: Trondheim Værnes Fly-in!


Anders Henriksen

Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Håper det. Litt variasjon på størrelser er jo også bra. :)

 

Litt korrigerering: Det later til at M1 også er delt inn i M1, M1A og M1B men M2 skal fortsatt være mulig å bruke. Mulig ATC har noe å utsette på dette men Værnes har gjort det mange ganger irl og skal være i stand til å ta imot "sværinger" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat gjennomført en trenings tur ENGM ENVA 748 og joda.

Det er plass. Såvidt. He he.

 

Men jeg har ett lite tillegs spørsmål.

Etter at -800 kom ut har jeg lett og lett i flytype registeret inne på Vatsim.

Der finnes kun 744 Internasjonal med Winglets.

Nå spiller ikke dette noe stor rolle for meg, men den er jo noe større og jeg veit ikke hvor mye dette har å si for dere som sitter ATC?

 

For noen dager siden var det en ATC som ville dobbeltsjekke hva slags flytype jeg faktisk flydde med, og da han fikk info om dette gjorde han om flytypen for meg slik at det sto -748.

 

Er dette noe jeg kan få fiksa hvis det er spørsmål om det?

Eller må jeg bare vente og se om -800 dukker opp på Vatsim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener Gunnar Seljeseth hadde funnet noe info om dette tidligere.

 

Angående FL fra ENGM til ENVA, den skal være ODD og ENVA-ENGM even!

 

Her er det mange som kjører omvendt meg selv inkl. da dette fravirker fra normal WEST/EAST regel, men la merke på i dag at når vi reiste real nax flight ENGM-ENVA så fortalte de fra cockpit at marsjhøyde var FL270.

 

Hvordan skal man praktisere denne marsjhøyden mellom ENVA/ENGM på vatsim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TOMBO UL996 er jo NE og TGA UM609 MES er jo SW.

Ikke helt riktig. At UM609 er SW/NE stemmer, men UL996 er faktisk SE/NW. Så fra GOTUR i sør til TRM i nord fraviker faktisk UL996 den vanlige "EVEN/ODD" regelen, så vestover blir "ODD" mens østover blir "EVEN", eller en "ODD/EVEN" regel om du vil... ;)

Sør for GOTUR er det "business as usual", så trafikk fra eksempelvis Gøteborg til Gardemoen vil komme på "EVEN".

 

Men ja, resultatet blir at ENGM-ENVA (TOMBO UL996 RBU) skal flys på "ODD", mens ENVA-ENGM (TGA UM609 MES) skal flys på "EVEN", stikk i strid mot det som har blitt "normal praksis" på VATSIM.

 

Tilbake til eventet: da jeg ikke stoler på at FS vil holde seg stabil velger jeg heller å tillby ATC tjenester i Manchester for de pilotene som ønsker seg en lengere tur ut fra Værnes nå opplegget går mot slutten, noe som vil si at EGCC_TWR vil være på frem til 2300z (0100 norsk tid, 2400/0000 UK tid) :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil oppfordre kveldens flygeledere til å logge det som skjer og kanskje dele det med resten når dagen er omme?

 

Euroscope har en funksjon som Gergely best beskriver selv på denne måten:

 

Whenever you have an active session (direct or simulation) simple select a file name in the Logfile edit and press Start logging. From that moment all data around your session is saved to the selected file. Even your primary voice communication is saved to a file with the same name and an additional .vvl extension. When finished just press Stop logging.

 

Important: Your authentication information is never stored in the file so that you can send it to others without publishing your password. But everything else is stored there so all your private chat communications can be played back later!

 

Det er veldig enkelt:

 

Når du skal logge på din sektor trykker du bare på "Start logging" før du trykker på Connect.

 

Når du er ferdig trykker du på Stop logging (eller stenger ned ES) og du vil få tre filer, mest sannsynlig i din C:/ mappe, om du ikke endret denne før du starta logging.

 

En .txt fil, en .vvl fil og en .vvlA fil. Alle vil ha samme navn forran punktum og disse kan du bruke til å se alt som skjedde så mange ganger du vil, pause, spole osv :) Dette kan du naturligvis bruke til å lære av feil og se hva som ble gjort bra!

 

Les mer her:

 

Logging and Playback

 

Enjoy!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal i hvertfall jeg gjøre :) ...Om jeg skal sitte ATC da... Vi skulle prøve å få til OTS ratingen min på ENGM innen i dag, men har ikke fått noe svar fra Henriksen enda. Kanskje det blir en trening i kveld isteden, men det er altså veldig usikkert om jeg får sittet ENGM_APP i kveld, da jeg ikke har hørt fra Anders siden tirsdag forrige uke... :crazy:

 

Edit; aah, det ble Anton ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...