Gå til innhold

Hvor handler du?


Aslak Iversen

Anbefalte innlegg

Jeg har bestillt noe hardware (igjen), og da oppdaget jeg at jeg kunne få dette noen småkroner billigere et annet sted enn hos Komplett. Jeg gikk for Komplett allikevel, siden jeg alltid har fått suveren service der, og for meg er det viktig å vise en viss lojalitet for de butikkene jeg er fornøyd med.

 

Nettbutikken her er en annen i den kategorien.

 

Shopper du alltid billigst eller tenker du på samme måten?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler der det er billigst og der de har varen som jeg er ute etter på lager. Søker på produktet i prisguiden på http://kelkoo.no/ hvor også frakt medregnes i prisene. Det kan man spare MYE på!

 

Ellers anbefaler jeg www.pixmania.com . De har alltid varene på lager og er ofte av de billigste på prisguidene. Kompett har god service og greie nok priser.

 

Handler også litt fra Ebay. Småtteri som ikke koster så veldig mye er perfekt å kjøpe fra Ebay. F.eks. en USB->RS-232 adapter som jeg har kjøpt, koster ca 12NOK (inkl.frakt Hong Kong) på ebay - hos Clas Ohlsson koster AKKURAT det samme produktet 250 NOK! Det. Er. Sykt. :crazy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å se litt på pris, men går også etter de butikker som har mesteparten av det jeg skal ha, og gjerne med pickup point i Oslo så jeg sparer frakt og tid...

 

Så det blir mest komplett.no og netshop.no det går i.... Netshop har den fordelen at de har litt mere vannkjølingsutvalg ift til komplett - men utover det velger jeg den av disse to som er billigst på størsteparten av det jeg skal ha, eller rett og slett der kurven totalt sett blir billigst ;-) (Men leveringstid spiller også inn, så dersom dyreste leverandør kan levere fortere, så er pris nedprioritert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inge Jenstad: Mener du at folk ikke skal handle hos Komplett fordi Hagen tjener penger på det? Det blir jo helt latterlig, det er bestandig noen som tjener på at du handler en eller annen plass. Enten det er Hagen, Olsen, meg eller naboen din spiller det ingen rolle sålenge man er fornøyd med varen og stedet man kjøpte den!

 

Jeg bruker selv Komplett.no fordi de som oftest har de varene jeg leter etter på lager, til en pris jeg kan leve med, og en service som jeg ikke kan klage på overhodet. Betaler gjerne litt ekstra for bra service når man trenger det!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Members

Handler på Komplett, Amentio og AR-data.

 

Komplett: Veldig bra nettside, og linker mellom produkter som viser hvilke komponenter som passer sammen. Handler gjerne her hvis jeg må sammenligne produkter før bestilling.

 

Amentio: Nettsiden funker dårlig på min maskin, men handler der hvis jeg er interessert i å spare noen få kroner. Forutsetter at jeg vet hva jeg skal ha.

 

AR-data: Handler der når jeg trenger litt personlig service eller det er noe jeg trenger umiddelbart. Får også 5 års garanti på alle produkter der, (med fordelskort-250kr), som har tjent seg inn mange ganger allerede. Kommer jeg med en konkurrent-pris, så slår de stort sett av til det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker vanligvis å bruke flightsim.no hvis de har de aktuelle produktene.

 

Har absolutt aldri opplevd noen problemer med levereansene fra Dag, pluss at tiden fra bestilling til varen er innenfor døra er noe av det kjappeste, kanskje den aller kjappeste jeg har vært borti ved slike forsendelser.

 

Datautstyr ellers: Multicom, Komplett og Netshop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ja, Erik CV: Det var vel mer ment sarkastisk enn at jeg skulle påvirke noen til å handle her eller der. Men det er greit å vite hvem som står bak de forskjellige firmaer, synes jeg. I Norge er vi nok forskånet fra de mest kyniske utbytterne, og så vidt jeg vet står det verken narkotikabaroner eller andre lysskye individer bak databutikkene vi benytter.

God og trygg handel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv handler jeg vel mest hos Komplett.no, men har også handlet diverse "harde pakker" hos MPX.no og andre konkurrenter. En av mine MPX.no innkjøp ble forresten litt komisk da jeg hadde bestillt en Logitech Gamepad... Produktet som kom var riktignok Logitec, men det var en fjærnkontroll. :grin:

... men slik kan vel hende den beste. Jeg sendte en kjapp beskjed til MPX via nettsiden, og alt var i orden på under en uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...