Gå til innhold

Hva gjør dere..?


Andreas Stangenes

Anbefalte innlegg

Når dere er ute og flyr, og dere er enroute? Jeg for min del prøver å lese litt, eller surfer på nettet. Egentlig skulle jeg gjerne vært med i en VA med litt kule folk det går an å prate på teamspeak med eller noe mens man er enroute. Finnes det noe slikt for newbies som meg?

 

Jeg sjekket forresten Vroute ettersom de har ei liste med VA's, men det ser ut som de krever en del formaliteter (feks å fly så så mye, logge timer, kanskje begynne med props i stedet for jets osv). Det er ikke helt det jeg er ute etter. Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt tenke meg å joine virtual norwegian, men har ikke hørt noe på søknaden min ennå :) Tror det kunne vært artig. Alaska flying høres spennend ut! Men props er ikke helt min greie - jeg er en one trick pony ;) hehe

 

Flightsim.no har vel ikke en teamspeak server forresten? Hadde vært kult hvis vi hadde det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter rett opp og ned og følger med på instrumentene ( radio ) osv. Derfor flyr jeg sjeldent lange turer.

 

Fyller også ut nødvendige rapporter for flygningen, logger alt som jeg til slutt har i en mappe ( gjelder IFR og online )

 

Leken er ikke mer seriøs en man gjør det til selv ( har dog ikke på meg pilot skjorte, hatt og slips )

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er innmeldt og godkjent du, logg inn med mailen som er brukt du så er det bare å sette igang. Husk å last ned manualen til den klienten du vil bruke.

 

Vi har litt problemer med innmeldingsiden, da den produserer en feil, den går igjenom, men sender ikke ut email med bekreftelse. Det er noe vi arbeider med å finne ut av...

 

Adressen er Virtual Norwegian

 

Virtual Norwegian har vert operativt i mange år det, men det siste året flydd på gamle sider/system, det var rett å slett på tide med litt gjennoppliving! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min andel av klappturer, og crewet sitter sjeldent kontinuerlig og fokuserer på instrumentene. Papirarbeid (usikker på om du gjør dette under eller etter turen, Tom), prat, aviser, skaffe seg kaffe og/eller noe å spise, studere utsikt, mer prat etc. Siden det er to der framme er det jo ofte et par øyne på instrumentene, men det er ikke rakrygget studering det er snakk om. Jeg synes en passende sammenligning er å sjekke sidespeilene når man kjører bil. Noen sekunder nå og da for å få overblikket og vite at alt er i orden.

 

Når jeg simmer så er jeg variabel. Flyr jeg VFR er jeg selvsagt i cockpit hele tiden. Flyr jeg IFR-hopp på 2-3 timer sitter jeg og surfer, hører på musikk og/eller ser video (gjerne serier) mens jeg flyr. På de lengste turene kan jeg godt sette på flighten og stikke ut med kompiser e.l. og komme tilbake og lande (da logger jeg av VATSIM).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ofte veldig mye når jeg flyr lange turer, både når jeg er pax, og når jeg er skrivebordspilot. Tiden går fortere da. Ellers sjekker jeg kart, metar på destinasjon, eventuelt metar for alternativ, programmerer forventet STAR osv. Skjelden jeg gjør så mye annet. Flyr jeg long haul, så tar jeg meg ofte en pause på noen timer fra simen, enten sover litt eller ser litt på TV.

NB: Jeg har ganske høy forbrenning, så jeg er ikke tjukk (enda), men hadde nok sikkert ikke hatt godt av å fly A340 for SAS hver dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyr som regel turer på maks 40-50minutter kommersiellt med FMC og AP da jeg synes det bare er kjedelig å sitte og se på..

 

Ellers går det mye på korte turer med mindre fly i skikkelig overdrevent dårlig vær. Synes det er mye morsommere å få skikkelige utfordringer med 30-50kn sidevind så man nesten lander på tvers av banen. Selv om det kanskje ikke er så realistisk da :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...