Gå til innhold

Ønsker flere lys!


O85_

Anbefalte innlegg

Braathens-flygere ønsker bedre innflygningslys ved Bodø lufthavn,siden den brede taksebanen under enkelte værforhold kan forveksles med rullebanen like ved. Til nå har minst èn F-16 og en Fokker 50 landet på feil bane.

Artikkelen er hentet fra bladet Flynytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har faktisk skjedd med meg for en uke siden eller no, Da jeg lå på final til Bodø og app ga meg landing clearence så holdt jeg kurs rett mot Taxebanen, men noeen sekunder før touchdown så jeg at dette IKKE var en rullebane men nemlig en taxebane, så jeg la en skarp sving mot venstre og kom inn på rett kurs og det endte fint [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Flighten var med SB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kjell Morten:

Kanskje vi skulle lage en "Virtual VG" som kunne skrive om slike nestenulykker i FS-miljoet. Jeg er sikker paa at det kommer nok av oppslag. (Og paafoelgende diskusjoner )

Glimrende forslag "[stort"[stort !! Vi har jo tilsynelatende allerede en virtuell Havarikommisjon, så et virtuelt VG hadde bare styrket kommisjonens arbeid.

Et virtuelt ettervern for skrivebordspiloter som forulykker når joysticken knekker med påfølgende falle-ut-av-kontorstolen hendelse kan kanskje også vurderes.

 

Virtuell etterfylling av kalde pils, samt tømming av askebeger støttes derimot ikke....... "[Eek!]"

Die Hard Simmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm....man kanske skulle ordna en hemsida där virtuella piloter fick rapportera om haverier och nödlandningar. Det hade varit kul!

 

Att sedan lägga till några bilder där man ser haveriet eller amatörbilder från vittnen som såg olyckan...väldigt kul. Känner mig lite sugen på att lägga upp en sådan sida på test "[smil]"

 

Piloterna kan ju ge sin version av hur det hela inträffade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde selv en "nesten ulykke" da jeg skulle ta F16-utsjekken på Bodø for VNoAF så tok jeg også nesten feil rullebane selv om det var relativt god sikt. Jeg skjønnte at jeg fløy mot feil da jeg såg at "taxeveine" var tykkere enn "rullebanen", og svinte over til den rette siden, uten at det noen gang var noe fare på ferde (det gjelder å vere våken når man flyr, skjønner dere "[blink]" ) og da jeg hadde svint over såg jeg papi-lysene ved siden av rullebanen, så da var jeg sikker "[stort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...