Gå til innhold

Jorden Rundt i MD82


Anbefalte innlegg

Screenshots -> FRAPS

 

FMC:

Den fungerer ganske likt den i PMDG. Noen forskjeller er det selvsagt fra det som er vanlig i Boeing, men ikke mye. Den største forskjellen er at du her er nødt til å legge inn alle vekter og V-hastigheter manuelt.

Den har et par feil også i FMC; når du gjør en endring i ruten (under RTE eller LEGS) skal normalt alle valg bekreftes ved bruk av EXEC knappen. Dette har FMC-en en tendens til å "glemme". En annen ting som har fått meg til å stusse er at den fra tid til annen vil "slette" det punktet som du legger inn som neste punkt i planen (når du gjør endringer under LEGS), og sender deg til punktet etter det igjen. (Eksempel; GOTUR AKIBA OSLOB. Du blir klarert direkte til AKIBA, så du legger AKIBA først i LEGS. FMC reagerer med å slette AKIBA, og sender deg i steden for rett til OSLOB). Det blir litt frustrerende, men det går bra så lenge du holder tungen rett i munnen...

 

Ellers er det et par ting i autopiloten og andre systemer som er uvant dersom du sammenlikner med f.eks. PMDG sine Boeing-maskiner, men da snakker vi nok mer om metode-forskjeller mellom Boeing og MD...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maddogen er den morsomste addonen jeg har. Jeg har 2008 Pro, og jeg tror alt av systemer er modellert.

Wilco... 737 PIC er ikke pen (VC), men funker veldig bra. Jeg fikk tatt ut en RL flightplan og gjorde flyvningen. Da jeg parkerte på gate hadde jeg brukt nøyaktig den burn som sto på flight plan. Det er mere nøyaktig enn i RL!

Så jeg trodde alle Wilco sine produkter holdt samme standard, og kjøpte 777. Herregud for noe dritt! Den har jeg slettet, og aldri mere Wilco for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avgang fra Darwin

YPDNWIII01.jpg

 

YPDNWIII02.jpg

 

YPDNWIII03.jpg

 

Dårlig vær i Jakarta?

YPDNWIII04.jpg

 

Ja, dårlig vær...

YPDNWIII05.jpg

 

Nåja, fin flyplass om ikke annet

YPDNWIII06.jpg

 

WIIIVTBS01.jpg

 

WIIIVTBS02.jpg

 

WIIIVTBS03.jpg

 

WIIIVTBS04.jpg

 

Ikke mye å se av Singapore i dag

WIIIVTBS05.jpg

 

Smilets land? Eller bråkets land? Jeg begynner etterhvert å lure...

WIIIVTBS06.jpg

 

WIIIVTBS07.jpg

 

WIIIVTBS08.jpg

 

Nåja, velkommen til Bangkok. Så satser vi på at jeg ikke blir sittende fast her igjen... :whistle:

WIIIVTBS09.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mange bilder denne gangen, men men.

 

Vi sier takk og farvel til Bangkok for denne gang

VTBSVABB01.jpg

 

VTBSVABB02.jpg

 

Flyplassen i Mumbai er ikke den største jeg har sett, men den er helt klart penere enn en god del andre flyplasser

VABBOMDB01.jpg

 

VABBOMDB02.jpg

 

VABBOMDB03.jpg

 

Innflyvning til Dubai

VABBOMDB04.jpg

 

VABBOMDB05.jpg

 

Og avgårde igjen

OMDBLLBG01.jpg

 

OMDBLLBG02.jpg

 

Da var turen kommet til Israel

OMDBLLBG03.jpg

 

OMDBLLBG04.jpg

 

Og dermed var dagens siste tur fullført

OMDBLLBG05.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen går videre fra Israel sent på kvelden

LLBGLSZH01.jpg

 

LLBGLSZH02.jpg

 

LLBGLSZH03.jpg

 

LLBGLSZH04.jpg

 

LLBGLSZH05.jpg

 

Innflyvningen til Zürich. Dette er den siste flyplassen jeg besøker før ringen er sluttet...

LLBGLSZH06.jpg

 

LLBGLSZH07.jpg

 

LSZHENGM01.jpg

 

Grensen mellom Danmark og Tyskland passeres

LSZHENGM02.jpg

 

Snart står solen opp

LSZHENGM03.jpg

 

LSZHENGM04.jpg

 

Oslofjorden

LSZHENGM05.jpg

 

LSZHENGM06.jpg

 

LSZHENGM07.jpg

 

Velkommen tilbake til Gardemoen. Dere har nå reist jorden rundt! :cool:

LSZHENGM08.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på to airports du tydligvis hadde. Ben Gurion og VTBS Suvarnabum Bangkok. Er dette freeware og isåfall for FS9 eller FSX?

Jeg lasta ned en freeware for VTBS selv men den er ikke helt i form for å si det slik. Tre som dukker opp midt i taxiway pg endel andre ting som grønne og rød "trompeter" som stikker ut fra tårnet (er vel navigasjonslys tenker jeg). Men ellers var det en utrolig flott freeware hadde den bare funka.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du har sett er FS9....

 

Ang. vann, så bruker jeg en fix jeg fikk tips om her inne på forumet (uten at jeg husker hva den heter).

 

VTBS scenery er freeware, ja. Det er ikke det dårligste sceneryet jeg har kommet borti, og egentlig et ganske godt forsøk på å gjenskape en eller nokså kjedelig flyplass...

 

For LLBG er det, som nevnt på forrige side i tråden, Ben Gurion Airport (LLBG) 2006 av David Rosenfeld. Denne kan du få tak i på avsim.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...