Gå til innhold

DIY for idioter


Fredrik Rise

Anbefalte innlegg

Etter en stund får du svar med nummeret på landingsbanen, vindforhold og temperaturer. Plott dem inn i flyets computer (3).

 

 

når jeg leste dette stilte d seg et spørsmål i hode mitt

"og hvordan bruker man da så flyet computer"

 

Husker når jeg bynte med pmdg 737 sin fmc så skjønte jeg bra lite, og en som aldri har sett en slik han skal bli bra tullete i hode bare for og finne ut hvor plotter jeg inn RWY, vind og temp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste landings walkthrough jeg har sett.

 

"En 737 lander som regel på autopilot"...??? Javel!

Trenger ikke røre FMC for at det skal skje heller da tenker jeg.

 

"Hjelp flyet å stoppe farten ved å vende jetkraften. Det gjør du ved å dra i håndtaket markert med nummer (8)."

Spørs vel om flyet stopper med det første ved bare å dra i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Stall' date=' Stall" *smell*... [/quote']

 

Nja, ifølge SASFA instruktøren i 737 simmen på FLG ifjor skulle man sitte med stikka i magen på 30. En 737 reagerer ikke så fort, men kjapt nok til at man får nesen nok opp. :)

 

Men ja, jeg er skeptisk til denne guiden... Sukk.

 

Mathias

 

EDIT: Ser ihvertfall ett STORT problem med denne guiden. Det står aldri hvordan man skal få kontakt med ATC. Og store deler av denne guiden består av kontakt med ATC. :grin:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra kommentarfeltet:
Hadde blitt mye turbolens hvis jeg satt bak spakene ja' date=' hehe:D [/quote']

 

...jeg vil også ha turbolens!! :eek:

 

 

Er vel det jeg pleier å ha søndas morran det når jeg våkner etter nattas væskepåfyll. Og ingen andre enn meg selv skal holde i "spaken" da nei,,,,

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

For en idiotisk greie...De hadde bare peiling på Boeing sto det...he he....men men , jeg lærte da noe her, reversjering av jetstrømmen skjer ved og nappe i spoilers...he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å fly en approach på FSX og dro stikka i magen på 20 fot og holdt den der. En gang gikk flyet rett i bakken og spratt opp igjen, men jeg klarte, med stikka fullt fram, å få rettet opp å nesten gjort en vellykket landing (nesehjulsleggen brakk). De to andre gangene møtte aldri hjulene bakken og jeg utførte go-around når jeg nådde ca 60 - 70 graders pitch. Etterpå ble det selvsagt et par lowapproacher etterfulgt av en slags roll, og til slutt en stall turn eller hammerhead.

 

PS: Kan selvsagt ikke si at det er dette som skjer hvis du prøver det i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å fly en approach på FSX og dro stikka i magen på 20 fot og holdt den der. En gang gikk flyet rett i bakken og spratt opp igjen' date=' men jeg klarte, med stikka fullt fram, å få rettet opp å nesten gjort en vellykket landing (nesehjulsleggen brakk).

[/quote']

 

Klassisk. Får du eit hopp der flyet tek til lufta igjen, så gi på litt motor. Å senke nasen vil GARANTERT føre til ei hard landing, med stor sjans for strukturelle skadar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med godt over 20 grader pitch, stallspeed, og power nær idle tror jeg du får en ganske fast landing hvis du ikke senker nesa også. Er i alle fall en stor fare for det. Har prøvd det i 172en, da gir jeg bare gass samtidig som jeg senker nesa, slik at flyet går sakte ned mot rullebanen igjen.

 

PS: Jeg ga også full gass på den FSX-737en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Det er mye vanskeligere i Data simmen, lettere i full simm, og enda lettere i virkeligheten.... det er mange elementer som man ikke er i nærheten og få med seg forran dataskjermen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...