Fredrik Rise Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hvordan lande et fly Jeg vet ikke med dere men jeg kjenner jeg dør litt i meg når jeg leser sånne ting, jeg blir bare sittende å se etter feil som oftest er mange. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Etter en stund får du svar med nummeret på landingsbanen, vindforhold og temperaturer. Plott dem inn i flyets computer (3). når jeg leste dette stilte d seg et spørsmål i hode mitt "og hvordan bruker man da så flyet computer" Husker når jeg bynte med pmdg 737 sin fmc så skjønte jeg bra lite, og en som aldri har sett en slik han skal bli bra tullete i hode bare for og finne ut hvor plotter jeg inn RWY, vind og temp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Flyet ditt har akkurat kommet over skylaget, og plutselig ser du kapteinen i fallskjerm gjennom vinduet. Hva gjør du? Ser etter en ekstra fallskjerm, og hopper etter! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Storvig Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Tja, jeg hadde nok gått frem til F/O og spurt om jeg kan få sitte ved siden av han og kanskje sette ned landingshjulene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 I 300 meters høyde er det normalt at du skrur av autopiloten, setter bort drinken og begynner å styre manuelt. Ææææh? Dette kan ikke være SAS.. Får ingen ting der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Sakset fra kommentarfeltet: Hadde blitt mye turbolens hvis jeg satt bak spakene ja, hehe:D ...jeg vil også ha turbolens!! :eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Dette må da være ment som en spøk, tror man gjør det bedre hvis man ikke prøver å følge denne. Når den sier "twenty" trekker du styrepinnen helt tilbake (10) og slipper gassen (4). :eek: Nå har jeg aldri flydd 737, men noe sier meg at dette blir i det minste en meget ubehagelig landing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 "Stall, Stall" *smell*... I alle fall dersom du trekker stikka helt tilbake... Og angående det å spørre F/O om å få sitte ved siden av ham; jeg antar at han hoppet ut av flyet på motsatt side i forhold til kapteinen... :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Thoresen Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Dummeste landings walkthrough jeg har sett. "En 737 lander som regel på autopilot"...??? Javel! Trenger ikke røre FMC for at det skal skje heller da tenker jeg. "Hjelp flyet å stoppe farten ved å vende jetkraften. Det gjør du ved å dra i håndtaket markert med nummer (8)." Spørs vel om flyet stopper med det første ved bare å dra i den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 "Stall' date=' Stall" *smell*... [/quote'] Nja, ifølge SASFA instruktøren i 737 simmen på FLG ifjor skulle man sitte med stikka i magen på 30. En 737 reagerer ikke så fort, men kjapt nok til at man får nesen nok opp. Men ja, jeg er skeptisk til denne guiden... Sukk. Mathias EDIT: Ser ihvertfall ett STORT problem med denne guiden. Det står aldri hvordan man skal få kontakt med ATC. Og store deler av denne guiden består av kontakt med ATC. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Angående ATC så er det litt creepy at de mener en skal kalle dem opp først 30 minutter før landing, så om du må ta over på climbout så skal man ikke rope opp da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Radioene er jo markert ved fire handles, ikke så lurt å dra i dem når det ikke er brann vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Vet ikke om det er så lurt med Vi Menn i det hele tatt ombord på fly Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Dette må være det mest idiotiske jeg har sett på lenge... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Sakset fra kommentarfeltet:Hadde blitt mye turbolens hvis jeg satt bak spakene ja' date=' hehe:D [/quote'] ...jeg vil også ha turbolens!! :eek: Er vel det jeg pleier å ha søndas morran det når jeg våkner etter nattas væskepåfyll. Og ingen andre enn meg selv skal holde i "spaken" da nei,,,, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 For en idiotisk greie...De hadde bare peiling på Boeing sto det...he he....men men , jeg lærte da noe her, reversjering av jetstrømmen skjer ved og nappe i spoilers...he he Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Prøvde å fly en approach på FSX og dro stikka i magen på 20 fot og holdt den der. En gang gikk flyet rett i bakken og spratt opp igjen, men jeg klarte, med stikka fullt fram, å få rettet opp å nesten gjort en vellykket landing (nesehjulsleggen brakk). De to andre gangene møtte aldri hjulene bakken og jeg utførte go-around når jeg nådde ca 60 - 70 graders pitch. Etterpå ble det selvsagt et par lowapproacher etterfulgt av en slags roll, og til slutt en stall turn eller hammerhead. PS: Kan selvsagt ikke si at det er dette som skjer hvis du prøver det i virkeligheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Prøvde å fly en approach på FSX og dro stikka i magen på 20 fot og holdt den der. En gang gikk flyet rett i bakken og spratt opp igjen' date=' men jeg klarte, med stikka fullt fram, å få rettet opp å nesten gjort en vellykket landing (nesehjulsleggen brakk). [/quote'] Klassisk. Får du eit hopp der flyet tek til lufta igjen, så gi på litt motor. Å senke nasen vil GARANTERT føre til ei hard landing, med stor sjans for strukturelle skadar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Med godt over 20 grader pitch, stallspeed, og power nær idle tror jeg du får en ganske fast landing hvis du ikke senker nesa også. Er i alle fall en stor fare for det. Har prøvd det i 172en, da gir jeg bare gass samtidig som jeg senker nesa, slik at flyet går sakte ned mot rullebanen igjen. PS: Jeg ga også full gass på den FSX-737en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Det er mye vanskeligere i Data simmen, lettere i full simm, og enda lettere i virkeligheten.... det er mange elementer som man ikke er i nærheten og få med seg forran dataskjermen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Tror jeg velger å legge vekt på den humoristiske delen av artikkelen. Tror nok ikke artikkelforfatter skrev denne i fullt alvor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 he he , nei jeg håper ikke det... ha en fin aften Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.