Gå til innhold

Flyr du på IVAO eller VATSIM?


Geir-Anders Hansen

Anbefalte innlegg

Det er flott at dere er tilhengere av VATSIM. Men det gir dere ingen rett til å rakke ned, og komme med påstander om IVAO. Ingen av dere med unntak av Henriksen og Luiggi er i noen som helst posisjon til å uttale dere om hvem som har de beste kontrollerne, eller er mest realistisk. Da dere ikke har hatt konto hos IVAO.

 

Og uansett så ser jeg ikke grunnen til å lage slike poster da vi allerede vet at VATSIM er størst i Norge. Jeg anser dette bare som et forsøk på å skape store konflikter mellom oss. Noe jeg er sterkt imot.

 

Så jeg foreslår heller vi bruker tid og krefte på flygingen og kontrolleringen i stede for å starte totalt unødvendige poster bare ment som provokasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som "rakker ned " på noen som helst her Andreas. :) Synd du oppfatter det slik. Alt som er blitt sagt her er på grunnlag av hver enkelt sin oppfattelse av nettverkene.

 

Jeg må få lov til å si at det er DU som har innlegget som ikke er passende i denne tråden, fy på deg! ;) Svært hvor sensitivt emnet var på deg. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar til meg kritikken fra deg, Ivar. Jeg var nok litt for generalisert når jeg skrev svaret mitt, og blandet inn ting som hører hjemme i en annen diskusjon. For jeg har av enkelte som har svart her, fått kraftige signaler i negativ retning om IVAO. Derfor min litt kvasse tone.

 

Beklager dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår din frustrasjon Andreas. IVAO har jo over lengre tid vært bortgjemt. De fleste her inne kjenner kun IVAO fra hva de har hørt fra andre. Men dette er en endeløs diskusjon som man kan sammenligne med fotballen. Det er flere som elsker samme hobby, men alle holder med sitt lag. Synd det er blitt slik, men slik er engang verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott at dere er tilhengere av VATSIM. Men det gir dere ingen rett til å rakke ned' date=' og komme med påstander om IVAO. Ingen av dere med unntak av Henriksen og Luiggi er i noen som helst posisjon til å uttale dere om hvem som har de beste kontrollerne, eller er mest realistisk. Da dere ikke har hatt konto hos IVAO.

 

Og uansett så ser jeg ikke grunnen til å lage slike poster da vi allerede vet at VATSIM er størst i Norge. Jeg anser dette bare som et forsøk på å skape store konflikter mellom oss. Noe jeg er sterkt imot.

 

Så jeg foreslår heller vi bruker tid og krefte på flygingen og kontrolleringen i stede for å starte totalt unødvendige poster bare ment som provokasjon. [/quote']

 

Andreas, ikke misforstå meg her.

 

Jeg har vært borti mange gode kontrollere på IVAO, samtidig har jeg også vært borti noen heller svake.

 

Etter min mening er nivået jevnere på Vatsim.

 

Men for all del, IVAO norge er helt nytt og ønsker dere lykke til videre og kommer sikkert til å logge noen timer til på IVAO jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en helt uskyldig post Andreas;) er nok du som overreagerer litt med hendhold til til supprort til IVAO :)

 

Ingeting i min post som er krenkende på noen som helst måte mot IVAO, kun ett spørsmål til forumets brukere hvor de flyr.

 

Igjen synd at vi ike kan sammel alle på ette sted hadde da blitt en fin sammling med piloter og ATC er.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders, Det var nok deg jeg mente, at hadde grunn til å si det du sa. Men som sagt så var jeg litt for generalisert når jeg kom med mine anklagelser.

 

Jeg kan heller ikke si annet enn at de som kontrollerer i Norge, er på et høyere nivå på VATSIM enn på IVAO. Dermed er det ikke sagt at IVAO totalt sett er dårligere enn VATSIM. For de fleste divisjonene har svært gode treningsprogram for de nye flygelederne, noe IVAO Norge ikke har fått opprettet enda, da vi er nye.

 

Alle skal få velge det nettverket de mener er best, men jeg blir veldig provosert når noen fra VATSIM logger på IVAO med hensikten å ødelegge for andre. Noe jeg opplevde senest i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en helt uskyldig post Andreas;) er nok du som overreagerer litt med hendhold til til supprort til IVAO smile

 

Ingeting i min post som er krenkende på noen som helst måte mot IVAO' date=' kun ett spørsmål til forumets brukere hvor de flyr.

 

Igjen synd at vi ike kan sammel alle på ette sted hadde da blitt en fin sammling med piloter og ATC er.......[/quote']

 

Som jeg nå har sagt noen ganger selv, så overreagerte jeg. Og jeg har beklaget dette. Det var heller egentlig ikke meningen å la det gå ut over den opprinnelige posten som du hadde laget, da som du sier, var helt uskyldig. Men jeg sier det nok en gang; jeg ble revet med, og blandet inn ting som ikke skulle være der. Jeg legger meg flat for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

[color:#FF0000]--------------------------------BACK ON TRACK!-------------------------------- [/color]

 

 

 

 

 

Ser at vi har 2 hoved servere for online flyging' date=' IVAO og VATSIM, hvor flyr du...

 

Jeg selv flyr på VATSIM da jeg kun kjenner til det ;)

 

PS: Dumt at det skal være 2 forskjellige da vi kunne fått sammlet alle på en, men men det er vel sån det er ;) [/quote']

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er trafikken i Norge på IVAO iforhold til Vatsim?

 

Har intrykk av at mange flere' date=' vertfall her på forumet, benytter vatsim og der kan jo norge være nokså glissent til tider.

 

Så hvordan er det da på IVAO? [/quote']

Jeg flyr som sagt på begge nettverkene, men dessverre litt for lite på VATSIM til at jeg kan gi noe veldig fast svar. Men jeg har fått inntrykk av at det er flest norske på VATSIM, men på IVAO har vi en del utenlands som flyr inn og ut av Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel alle litt forskjellige grunner med tanke på hvorfor vi er på de nettverkene vi er. For min del gikk det vel mer på at jeg fant mer utfyllende informasjon om VATSIM enn det jeg fant om IVAO, samt at jeg syntest det virket litt vel slapt å tillate folk å sitte som ATC uten noen aktiv form for opplæring. Mitt motiv var (og er fremdeles) "as real as it gets".

 

Ellers er jeg selvsagt enig med Andreas om at "sabotasje-aksjoner" mot IVAO utført av VATSIM-medlemmer ikke er akseptabelt (eller visa versa). Og om noen av disse sabotørene leser dette;

[color:#FF0000]Om dere mener VATSIM er det beste nettverket; bruk energien deres på å holde kvaltieten på VATSIM oppe gjennom å fly/være ATC på VATSIM. Er det noe verken VATSIM eller IVAO trenger, så er det pøbler! (Folk som gjennomfører "sabotasje-aksjoner" mot VATSIM og/eller IVAO kan best betegnes som pøbler)[/color]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt varslet som moderator om dette emnet og vil bare si noen ord. Jeg skal være ærlig å si at IVAO er et nettverk jeg skjenner lite til, så skal ikke komme med noen hva som er best innlegg. Det jeg vil si er at denne delen av forumet er en plass for begge! Begge nettverkene skal få lov til å bruke det likeverdig uten å bli høvlet ned på! Nå var det første innlegget her et spørsmål om hvor du flyr. Da bør svarene være så enkelt som Ivao eller Vatsim. Vi må bli flinkere til å følge den røde tråden. Hvis den ikke blir fulgt i fremtiden så kommer jeg til å stenge tråden.

Så vil jeg si noe om "hva som er best" diskusjonen. Det er bare sunt med en debatt om dette og det bør være lov. Jeg kommer ikke til å stenge en slik debatt så lenge man holder seg saklig, og ikke går til personangrep!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...