Gunnar van der Meeren Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Denne var skummel!........ Nettavisen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Oi oi :eek: Det der var scary ja! All honør pilotene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Det må nok ha vært en skremmende opplevelse, ja...... Update på vg.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander W. Lind Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Fader, der var det noen som hadde sett den før meg Ja, skummle saker det der :eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre S. Lillehaug Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Off.. Ekkelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicklas Winger Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Skremmende opplevelse.. Noe man går rundt og tror at aldri skulle skjedd med et moderne fly. Så vidt jeg vet, så er også skrogene i dag bygget slik at dersom det revner, så stopper riften ganske raskt? (På måten det er naglet sammen) Mente det var det de sa på Aircrash investigation i hvertfall. Sikkert noen her som har bedre kustus på det enn meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Noe man går rundt og tror at aldri skulle skjedd med et moderne fly. Tjaaa....nytt å nytt: First flight 21/5-1991. Så vidt jeg vet' date=' så er også skrogene [b']i dag[/b] bygget slik at dersom det revner, så stopper riften ganske raskt? Kanske idag, men byggde dom så då ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baard C Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Noen som vet hvor gammel 747en var? Og om hvor mange ganger det har skjedd sånne "uhell" med store fly? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Vad är det för hål här under ? Vad händer om det spricker precis där ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Noen som vet hvor gammel 747en var? Byggd Jan 1990, hur nu det hänger ihop med Qantas datum ang first flight i Maj 1991. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten W Melhuus Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Vad är det för hål här under ? RAM Air inlet. Kjøling til Air Condition. Lukene er åpne på bakken og stenger i luften hvor behovet for kjøling er mindre. M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Dette er vel den første alvforlige hendelsen til Qantas noensinne? Det har vært flere episoder med hull i skroget på fly tidligere, noen tilfeller hvor det har gått bra, mens andre har endet katastrofalt. Jeg kan ikke si noe nøyaktig årstall, men vil tippe at de fly bygget etter tidlig på 80-tallet er blitt bygget for å bedre forhindre store hull i skroget, da flere flytyper før dette hadde svakheter i designet som har resultert i en del slike hendelser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Dette er vel den første alvforlige hendelsen til Qantas noensinne? Åh nei, de gikk av banen i Bangkok i '99, og betalte mer for å fikse kjerra (og beholde statistikken) enn det ville koste å anskaffe en ny maskin... Senere i '00 kollapset et maingear i Roma under taxing. "Pristine safety record" my a**! Hilsen T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Nok ett tilfelle av metall tretthet mon tro? :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Dette er vel den første alvforlige hendelsen til Qantas noensinne? Åh nei' date=' de gikk av banen i Bangkok i '99, og betalte mer for å fikse kjerra (og beholde statistikken) enn det ville koste å anskaffe en ny maskin... Senere i '00 kollapset et maingear i Roma under taxing. "Pristine safety record" my a**! Hilsen T [/quote'] Skulle ikke forundre meg om det var en av disse som var innblandet i denne incidenden. Men pâ ACI var det jo noe i 70-80 ârene som fikk taket revet av og allerede ble bygd med noe for â forhindre store hull i skroget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Glemte jo også i farten hendelsen de hadde i Januar i år, hvor de mistet all strøm på vei inn til Bangkok på grunn av vannlekkasje i galley... De kom inn og landet kun på batteristrøm. Såvidt jeg vet er det ulike maskiner... Den aktuelle hendelsen var en 747-400 VH-OJK, mens det var VH-OJH (populært kalt "Oh Jesus Help!") som gikk av banen i Bangkok. Den som fikk en strut kollaps i Roma var en 747-300. Hilsen T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Damgaard Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Tabloidene får jo flotte overskrifter da - "falt 20.000 fot".... Det var vel heller det at den maskina ble tatt hurtig ned med vilje...kabintrykket falt jo drastisk, og da er vel dette vanlig prosedyre. Men det selger jo ikke aviser... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Tror ikke formuleringen "falt 20 000 fot ..." hadde noe å si for salget. Historien var dramatisk nok i seg selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Apropos Qantas og incidenter, her er en av morgendagens (lokal tid) store nyheter http://www.news.com.au/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Dette er vel den første alvforlige hendelsen til Qantas noensinne? Åh nei' date=' de gikk av banen i Bangkok i '99, og betalte mer for å fikse kjerra (og beholde statistikken) enn det ville koste å anskaffe en ny maskin... Senere i '00 kollapset et maingear i Roma under taxing. "Pristine safety record" my a**! Hilsen T [/quote'] Skulle ikke forundre meg om det var en av disse som var innblandet i denne incidenden. Men pâ ACI var det jo noe i 70-80 ârene som fikk taket revet av og allerede ble bygd med noe for â forhindre store hull i skroget. Det var en sprekk i skroget på flyet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.