Gå til innhold

Copenhagen RealTime - 27. april


Peter Nørkjær

Anbefalte innlegg

logo_600.jpg

 

Copenhagen RealTime April 2008

Vi er glade for igen at kunne byde velkommen til en omgang Realtime-event i København. Det er den 27. april du skal sætte kryds i kalenderen.

 

Vores eventside kan ses på www.vaccsca.org/event hvor du også kan booke din flyvning

 

Hvad gør dette event så særligt?

På denne aften vil vi simulere en normal søndag aften i Kastrup. Det betyder, at piloterne flyver de samme flyvninger, som finder sted i virkeligheden, og (forhåbentligt) ankomme til tiden.

 

For at holde styr på trafik-mængden må du som pilot booke dine flyvninger inden afgang på vores event-side.

 

Du kan booke en enkelt flyvning, men hvorfor ikke også reservere et returben, nu du er i gang.

 

Når du booker bliver du tildelt en ankost tid eller en slot-tid, så det handler om at være til tiden. Ellers bliver du puttet bag i køen.

 

Hvis du gerne vil flyve en tur, der ikke er listet, så kontakt os inden eventet, så prøver vi at finde en slot-tid (og ledig gate) til dig.

 

Alle informationer om flyvninger, flytype gates etc. tager udgangspunkt i rigtige opdaterede informationer fra Kastrup.

 

Trafik på den danske måde!

Vi har mere end 10 flyveledere klar til at guide dig ind og ud af Kastrup. ATC på den danske måde er fleksiben og effektiv - vi ser til, at du kommer frem så hurtigt og sikkert som muligt. Som hub i Skandinavien har vi meget travle perioder igennem eventet, men der er tradition for, at vi ekspederer trafikken uden holdings!

 

Sidste års statistik

Hvis du vil vide, hvad du kan forvente, og hvad vi håber at kunne overgå, så havde vi sidste år tæt ved 200 flyvninger. I den travleste periode havde vi en jævn strøm af ankomster på 25-30 i timen. Det svarer til at et fly lander hver 2:30 - 3:00 minut! Som sagt uden holdings!

Vi håber DU vil være med til at få os over de 200 denne gang!

 

For mere information

Event side: www.vaccsca.org/event

VACCSCA forum: www.vaccsca.org/forum

Håber vi ses i København den 27. april

 

Hilsen de danske ATC'er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kanskje litt dumt ikke ta hensyn til andre STORE eventer. Hvertfall de som er arrangert av VACCSCA? Jeg er litt som Ole Brum, Ja takk begge deler! :cool:

Har et helt ufattelig bra scenery for FSX for alpene og Megéve som jeg dør etter å få bruke. Men,årets største event i Scandinavia er jo et MUST for alle onlinesimmere. Beste eventet i Europa sammen med Frakfurt Overload.

Håper det blir fullpakka på Kastrup. See you there! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kanskje litt dumt ikke ta hensyn til andre STORE eventer. Hvertfall de som er arrangert av VACCSCA? Jeg er litt som Ole Brum' date=' Ja takk begge deler! :cool:

Har et helt ufattelig bra scenery for FSX for alpene og Megéve som jeg dør etter å få bruke. Men,årets største event i Scandinavia er jo et MUST for alle onlinesimmere. Beste eventet i Europa sammen med Frakfurt Overload.

Håper det blir fullpakka på Kastrup. See you there! :D [/quote']

 

Nå som VACCSCA endelig har en Event Coordinator på plass, så kan det også være lettere å koordinere med VACCSCA. Mikkel Lindgren er en svært bra fyr, og VACCSCA ønsker alle events/arrangementer i vårt område velkommen. Enten organisert etter "privat initativ" (faktisk spesielt disse!) eller om det er staff'et i VACCSCA som organiserer.

 

Ja, til flere events! (Men ikke nødvendigvis på samme dag ;) )

 

(Mailadressen til Event Coordinator, Mikkel, er forøvrig: accsca13@vaccsca.org)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Frankfurt - Copenhagen - Frankfurt fullført som DLH3076 og DLH3077. Da gjenstår bare siste kveldstur fra Copenhagen til Oslo som SAS1474. Fantastisk bra event!! Bortsett fra at jeg har vært litt plaget med disconnects har dette vært knallbra. Bare reconnecter så fort jeg hører lyden. Proffe ATC og en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått flydd ICE216 fra Keflavik.Var vel tett med fly på Approach,og jeg synes en dansk flyveleder sa"scheisse,Kan du gå på 22R?"rgr,sa jeg og begynnte febrilsk og activere rwy 22R,fra 22L rwy,som jeg var på LOC.Men da hadde jeg allerede missa Glideslope :grin:,og tok en GA.Stressende,men morro. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ hæ.

 

Ja, jeg havde også en del sjov på "TWR DEP" med at holde øje med slot tider. Der vr nogle un-booked der fik lov til at vente 5-10 minutter, så alle med slottider kunne komme afsted til tiden.

 

Lige da SAS629 kom var de fleste der inden deres slottid, og så kom du og var lidt sent på den. Så swwwusj ind foran med dig og så afsted!

 

Og ICE216 husker vi vist også for en smuk-smuk overflyvning.

 

Jeg håber I alle havde en god aften!

Det var skønt at se, at så mange af jer rent faktisk ankom og lettede (stort set) til tiden! Godt gået.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emil-André Gundersen

fløy litt VFR rundt rundt om kring i Dannmark mens dette foregikk, hørtes utrolig profft ut. morsomt og fly VFR med såpass mye trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke med meg så mye av denne eventen, men rakk så vidt en liten VFR tur (som senere ble til IFR da vi kom inn over Norge..)

 

Ble en litt småstresset kontroller på TWR når jeg fikk lineup, men bestemte meg for å vente pga. ett fly som gikk rundt. Utidig å havne i wake'n der. Det kontrolleren ikke fikk med seg var at jeg var nokså kjapp til å taxe klar av banen igjen, så mens jeg stod å ventet på holdingpoint så jeg 2 fly som måtte gå rundt og to andre som måtte gå "circle for RWY22R". :grin: Om jeg følte skyld, neppe! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...