Gå til innhold

Instrument rating i boks ;D


Jon L

Anbefalte innlegg

Bestod final checkride for instrument rating i dag, og skal hente temporary license i morra :).

Utrolig deilig aa vaere ferdig med, for instrument rating har vaert en ganske saa grei challenge (mildt sagt) :S.

Maa bare vente paa at TSA finner ut at jeg ikke har blitt en terrorist i loepet av instrument rating kurset mitt, og saa blir det aa hoppe paa multi-engine rating og fly litt Seneca :). Skal bli deilig aa faa en ekstra motor og litt orntli fly :P (ikke det at cessna er teit, men men ;D).

 

Wooho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du ligger litt bak Magne Solberg i opplæringen? Flyr ikke han Seneca`en alt?

Ja beklager, han kom jo bare 1 aar foer meg :whistle:

 

edit: jeg er faktisk den som er lengst i utdannelsen av de som kom i August for oeyeblikket, hvis det var det du lure pa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du ligger litt bak Magne Solberg i opplæringen? Flyr ikke han Seneca`en alt?

 

Hva er det for et svar...??

 

Gratulerer så mye med IR Jon! Synes selv det var en av de mest utfordrende periodene av utdannelsen' date=' godt jobbet :) [/quote']Det var ett spørsmål, siden jeg kjenner en av de som går på samme skole.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerar med IR Jon. Må seia meg enig med Petter. IR'n er den vanskeligste biten av utdanninga i USA. Og gled deg til du får ei vifte til utanføre cockpiten. Flyet går raskare, det er meir å gjere, så på første turen så må du ikkje verta frustrert om flyet held på å lande medan du mentalt sett er på climbout. Ting skjer raskare, og det er nye utfordringar og mykje moro i vente. Lykke til vidare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere Jon! Stå på videre i utdanningen. Er vel ikke altfor lenge til du blir instruktør nå?

Vel vel, har jo en del igjen da :P

Starter som sagt med multi-engine rating naa om ett par dager. Var og fiksa application til TSA i dag og kjoepte Seneca POH og litt forskjellig, faar temporary license med IR senere i dag eller i morgen :).

Det som gjenstaar da er:

MEL

Multi-Commercial

MEI

Single-Commercial

CFI

CFII

 

Haaper paa aa vaere ferdig med alt til rundt August en gang, da har jeg brukt ganske noeyaktig ett aar.

 

Takk for all gratulasjonene :), skal proeve aa faa tatt noen bilder fra min foerste multi-tur, naar enn den blir ;p

 

edit: og maa si meg enig med alle andre. Instrument rating har vaert en stor utfordring, er saa mye og holde styr paa. Nar jeg fikk bestattt checkriden var det 2 maaneder med stress og konsentrasjon som bare ble blaast ut paa en gang :). Naa haaper jeg paa aa kunne fly med aa se ut av vinduet igjen snart, haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, bra jobba. Nå er det bare å stå på videre.

 

Gratulerer så mye! Ser fram til jeg er ferdig med IR'n også...hadde første IR lesson i dag...hører rykter om at IR'n er værre enn CFI' date=' CPL og hele røkla til sammen! :o [/quote']

 

For min del var IR'en kanskje det nest vanskeligste sertifikatet, CFIen var klart vanskeligst. Husker også at jeg møtte et læringsplatå mitt i Commercial-kurset, noe som var veldig frustrerende. Hadde nesten null fremgang på manøvrene før det plutselig klikket for meg (på en god måte) ca. 2 flighter før oppflygingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...