Gå til innhold

vfr med FS9, fra Alpene ned til Milano


Anbefalte innlegg

Jeg tok en av leg'ene i min Europa-rundt-tur, turen gikk fra Bolzano i Alpene og ned til Gardasjøen, og bort til Milano Malpensa. Turen tok ca 1.5 timer, og Real Weather (Active Sky) gjorde at jeg ikke var sikker på om jeg kom meg over "toppen". Håper noen synes at FS9 er liv laga, i alle fall så lenge Ultimate Terrain ikke har kommet for FSX for Europa. Piper Archer.

Tekst over bildene.

 

 

 

Står i Bolzano klar for avgang.

 

Image00001.jpg

 

Litt lave skyer ser det jo ut til, men håper det går, klatrer til 4000 med Bozano bak meg.

 

Image00002.jpg

Image00003.jpg

 

Flott i Alpene!

 

Image00004.jpg

 

Klistrer seg nedover fjellsidene, de cumulusene der, jeg kan jo ikke gå VFR-on-Top her i dette terrenget..

 

Image00005.jpg

 

Hm, jeg må jo under de der, 1000 fot over terrenget går jo, det og.

 

Image00006.jpgImage00007.jpg

Image00008.jpg

 

Men så ser alt så meget bedre ut på andre siden av "vannskillet", bare litt dis igjen.

 

Image00010.jpg

 

Man ser ikke så langt, men slik er det jo ofte i syden.

 

Image00011.jpg

 

Jeg putrer ufortrødent videre, med Gardasjøen på høyre hånd. Det ser ut til at vinden er litt kraftigere enn spådd, jeg legger opp et par grader til mot høyre.

 

Image00012.jpg

 

Forlater Alpene for denne gang.

 

Image00013.jpg

 

Etter en halv time ut i turen ser jeg Gardasjøens sør-østlige hjørne, som er mitt sjekkpunkt (verdens letteste, den da)

På cruise er det jo ingen sak å holde kula i midten!

 

Image00014.jpg

 

Bortover Gardasjøen, på sørsiden, putre, putre..

 

Image00015.jpg

Image00016.jpg

kart.jpg

 

På sørsiden av Alpene er det som dere ser, paddeflatt. Folk bor overalt.

Under meg roper noen til mannen sin: - Kom da, nå begynner IDOL!

 

Image00018.jpg

 

I byen Brescia kommer Alpene helt ned i byen:

 

Image00019.jpg

 

En annen innsjø på høyre hånd, Lago d'Iseo:

 

Image00020.jpg

 

Så kommer jeg over Bergamo-flyplassen, hvor et fly akkurat holder på å bremse ned etter landing:

 

Image00021.jpg

 

Her går Autostrada A4 til Milano, full av biler. Da er jeg på rett vei;)

 

Image00022.jpg

 

Så flyr jeg over Monza nord for Milano, og trur du ikke Ultimate Terrain har fått med seg Monza-banen:

 

Image00024.jpg

 

Styrer inn mot plassen, og får beskjed om å fly right base til 35R.

 

Image00026.jpg

Image00027.jpg

 

Nå må jeg turne final i en fei:

 

Image00028.jpg

Image00029.jpg

 

Mest Alitalia'er her av en eller annen grunn:

 

Image00030.jpg

 

Etter et par kilometers taksing får jeg plass ved siden av en MD80.

 

Image00031.jpg

 

Det var bra jeg har kommet fram, for jeg har ikke mørke-utsjekk, så dette var akkurat som planlagt.

 

Da er det bare å planlegge neste tur, ta fram VFR-kart for Italia og turen går til Pisa og så Roma, Corsika, opp gjennom Zurich, og så får jeg se;)

 

Takk for titten!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som gutta har blitt litt småkresne!

 

Jeg holder på å hoppe ut av sofaen her jeg sitter, fikk PCen min i dag, og iløpet av morgendagen regner jeg med at simulatoren ligger pent og klar på harddisken min!

 

Det kiler i magen når jeg ser disse bildene, kunne jeg bare fått tiden til å gå LITT raskere! (Må sette opp internett før jeg gjør noe mer... Slik får jeg ikke til selv.. :/)

 

Siden jeg kommer til å benytte meg av FS9 den første tiden, så er jeg MEGET interissert i å vie hvilke tilleggsprogram du brukte her, de skyene og været var jo bare helt villt! Makan, MAKAN! Hva har bruker du?! :cool:

 

UTROLIG PENE BILDER, rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for skryt, det var moro!

Skyene i FSX hadde jo vært enda finere, men dessverre er ikke frameraten den samme, og jeg venter fortsatt på Ultimate Terrain Europe for FSX.

Inntil da koser jeg meg med framerate låst på 30, og der er den.

Hovedskjermen er på 1920x1200, så jeg kjører med fullt view forover. På den andre skjermen (1600x1200) har jeg instrumentene undocket.

Det er ikke dårlig med så stor skjermoppløsning, jeg tror ikke min maskin klarer det med FSX på en stund..

Så det er bare å fyre opp FS9, tweake bare et par hundre timer;)

og så installere Ground Env. Pro, Ulitmate Terrain, og Active Sky. Pluss gratis Alpe-mesh, selvfølgelig. Og ultimate Traffic, da.

 

Etter at Active Sky kom med oppdatering, ble disen like fin som i FSX. Jeg har alltid tenkt at jeg MÅTTE bytte til FSX på grunn av disen.

Men nå flyr jeg rundt og er fornøyd. Har ikke versting-maskin (halvt år gammel, minst;) med pentium E6700@3.1GHz, og GF8800GTS.

Særlig for IFR er jo maskinen perfekt.

Så for de som synes at FSX bare hakker og man ikke gleder seg til å ta en tur: Det er jo ikke galskap å installere og tweake FS9 heller - enn så lenge.

Så UT-Europe er virkelig, virkelig bra. Og så har jeg kjøpt VFR-kart for hele europa. Og at ActiveSky har dagens vind og temperatur i høyden gjør det jo hel-realistisk. Løp og kjøp!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fløy rundt med FS9 siden den kom ut med hakkete fly og hakkete terreng. Helt til noen her på forumet forklarte hvordan Nhancer skulle brukes. Men så enkelt er det jo ikke.. Jeg har i alle fall funnet ut at jeg bytter ikke skjermkortdrivere på en stund- i alle fall ikke før Nvidia har kommet med noe helt nytt og revolusjonerende. For etter skifte drivere så er AntiAl. ødelagt. Selv om Nhancer er installert og gjort riktig.

Så er det å sitte og prøve og prøve til man blir gal.

For eksempel hadde jeg det inntil for en stund siden slik at alt fløt med 60 i framerate, med AI-fly og det hele, men med en gang jeg nærmet meg cumulus-skyer, fløy inn og ut av dem, så var jeg nede i 10 FPS, hakke-hakke.

Så det var bare å finne seg i det. Så viste det seg at jeg i Nhancer hadde valgt "multisampling" i stedet for "coverage sampling" eller hva det var.

At det skal være så vanskelig!

Her er i alle fall min fs9.cfg, det kan ikke skade å bruke den, kanskje,

bare husk å slette det som står om GForce 8800GTS:

 

fs9.cfg

 

Tenk om FS var bare å fyre opp og fly!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- "Måtte tyvlåne fs9.cfg-fila di, og FPS'en min gikk opp til låste 30 med en gang"

 

- jøss, det var bra!

 

PS: Det er ikke rart at PlayStation er et populært produkt;

tenk om det var slik at hvis man kjøpte det nyeste bilspillet til PS3, så måtte man bruke hundre timer på tweaking for å kunne kjøre "tilfredsstillende."

Nei, der i gården er det bare å kjøre, like hakkefritt for alle.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...