Gå til innhold

[Oslo - Sharjah - Phuket] 11-12.feb08 MyTravel


Kristoffer Vinje

Anbefalte innlegg

Kan jeg få ligge i bagasjen? :grin:

 

Jeg har fløyet med MyTravel på den ruten (+ mellomlanding utenfor stockholm). I Sharjah fikk vi gå av flyet i en halvtime og bli røykforgiftet i terminalen :) Det begynner å bli en stund siden nå, men de viste i alle fall noen filmer. Under innflygningen viste de bilde fra et kamera i snuten, desverre trakk de skjermene opp i taket under landing (sikkerhetshensyn?), men en gang glemte de det :grin: Fikk se hele innflygningen og landingen ;)

 

Ikke bli sjokkert når du ser strømnettet :o Det virker som om alle bare har lagt en kabel bort til nærmeste stolpe og koblet opp selv, og stolpene er ofte bambusstenger utenfor byene :grin:

 

Pass deg for tsunamier (når have trekker seg tilbake er det på tide å gjøre det samme) ;) og GOD (FLY)TUR! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløy samme tur for litt under et år siden. Turen gikk i grunn greit, men sørg for å ha med egen underholdning om du ikke klarer og sove. Det er også dårlig med inflight entertainment om bord. Servicen var heller ikke den beste jeg har opplevd... kunne vistnok ikke få mer enn 1 cola utennom servering per tur... :S

 

Setene er stuet sammen, så om du er høyere enn 190, så må du regne med at knærme vil befinne seg på samme nivå som ørene i 16 timer... Fint at man kan strekke litt på beina i Sharjah.

 

Uansett, God tur. Det var oppholdet verdt :D

 

Helt på tampen kan jeg annbefale freedom beach. Lei en båt ved Kalim Bay og si at du skal til freedom beach. Husker ikke prisen, men det var musepiss i havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristoffer.

Mandag 11 feb til HKT via SHJ med MyTravel.

Vel dere er skal fly en A330-300.Enten er det OY-VKG,VKI eller VKH er ikke sikker på hvem som er i Oslo den dagen,skal undersøke litt hvis du vil vite det.

Turen tar rundt 51/2 time fra Oslo til Sharjah og omtrent det samme på neste leg.

Efter avgang blir det mat servering og det blir også vist film ombord,vil dog anbefale egen DVD eller Ipod om du vil se og lytte til annet enn det som vises ombord.TV skjermene ombord kan være nede under landing takeoff hvis crewet finner det hensiktsmessig.(ingenting med sikkerhet og gjøre).

Servering: si bare hva du vil ha og hvor mye ,det får du og ønsker du mer, gå foran eller bak i Galley og spørr crewet der og du får det du vil ha.

I Sharjah så går dere av og får et opphold på ca 1 time. mulig kortere følg med på annonsering i hallen.

Sharjah har fått en ny terminal byggning så røykelukt skal ikke være plagsomt.

Norsk besetning fra oslo og deretter svenske.

Ha en riktig god tur,Thailand er HERLIG.

Dere må prøve snorkling og ta utflukter om mulig.

Jeg drar 9 feb til samme sted.

mvh.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi bytter crew og tanker.Flyene klarer ikke og gå direkte fra HKT og hjem pga at banen er for kort slik at man ikke kan ta med nok fuel til hele turen.

Sharjah ligger i De Forente Arabiske Emirater og tar ca 35 min med bil til Dubai sentrum.

Vet at TUI sin 747 går direkte Arlanda men har hørt at de mellomlander med sin 767 i Abu Dhabi som også ligger i Forente Emirater.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg frekventerte Sjarjah sent på nittitallet var det et knutepunkt mellom afrikanske stater og midtøsten/sentralasia og trafikertes av selskaper som jeg aldri hadde hørt om med materiell som så verre ut enn mye av det som befinner seg i Mojaveørkenen i Usa. Det er kanskje bedre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flightdeck på A330-200 som vi hadde i Novair' date=' var i alle

fall meget romslig. I tillegg til at noen av sitteplassene

var bedre enn andre, var noe annet enn en trang B737 ja.. ;) [/quote']Da jeg så ned i cockpiten fra boardingbrua så det ut som om begge pilotene hadde hele familien sittende i cickpiten, så det er nok en del plass ja. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også et prosjekt på skolen nå som heter "Vi setter bo". Det er et prosjekt der vi skal presentere oss som 23-25-åringer, vi må lage budsjett, leie leilighet, og skaffe oss jobb+++++.

Og jeg og kameraten min "jobber" som kapteiner (Ja, jeg vet det høres usannsynlig ut) i MyTravel.

Da bør jeg vel få en ekstra stor sjans til få klappsete da jeg kan notere/filme/ta bilde til oppgaven og få en bra karakter. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge våre papirer skal du fly A330-300 med 407 seter og reg. OY VKG om det ikke blir forandring med flybytte.

Her er video skjermene i midten (ingen skjerm i stolryggene) så jeg anbefaler egen DVD.

Stoooor Cockpit på disse maskinene plass til 4 mann og fortsatt meget god plass.

God tur.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fløy til tahiland med en a330-300 på samme dato i 2005 og da fløy fly fra oslo til bodø også nedover til sharjah og phuket tar 6 timer fra bodø til sharjah og enda 6 timer til phuket thailand og e sir det bærre ta båt turer det var dritt artig og du burde fær til jams bond ailand og du må færr til den byen mett i have

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fløy til tahiland med en a330-300 på samme dato i 2005 og da fløy fly fra oslo til bodø også nedover til sharjah og phuket tar 6 timer fra bodø til sharjah og enda 6 timer til phuket thailand og e sir det bærre ta båt turer det var dritt artig og du burde fær til jams bond ailand og du må færr til den byen mett i have

 

Hæ?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fløy til tahiland med en a330-300 på samme dato i 2005 og da fløy fly fra oslo til bodø også nedover til sharjah og phuket tar 6 timer fra bodø til sharjah og enda 6 timer til phuket thailand og e sir det bærre ta båt turer det var dritt artig og du burde fær til jams bond ailand og du må færr til den byen mett i have

 

Hæ?!?!

Jeg fløy til Thailand med en A330-300 på samme dato i 2005. Og da fløy flyet fra Oslo til bodø også nedover til Sharjah og Phuket. Tar 6 timer fra Bodø til Sharjah og enda 6 timer til Phuket, Thailand.

 

Og jeg sier det bare, ta båtturer. Det var drittartig og du burde dra til James Bond-Island, og du må dra til den byen midt i havet.

 

 

Må du ha det inn med teskje eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...