Jump to content

Jan Barreng

Members
  • Content Count

    472
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Jan Barreng

  • Birthday 03/21/1962
  1. Kenneth,Beklager at det støter deg at andre forteller hvordan man opplever en slik situasjon,og har omtanke for uskyldige passasjerer som blir rammet. Skjønner at det ikke er mye i toppen ennå men fortvil ikke det kommer. Det blir vel strengere sikkerhets regler for slike flyvninger i områder nær kommersielle flyplasser. :grin: God helg
  2. Kom inn med Dk810 igår og etter 3 runder i holding i 30000 fot besluttet vi og gå til GOT. Var heldige og fikk beskjed fra Osl at de åpnet akkurat da vi kalte opp Osl og ga beskjed, så da var det bare og sette nesa mot 01R og landet med 1time og 10 min delay. Desverre må vi nok leve med dette fremover for dustete hobby piloter i forskjellige farkoster kommer ikke til og forsvinne. :mad: :mad:
  3. Synes det er mange synsere her om dette,hvorfor kan man ikke sette seg ned og lese "SUBPART Q" først,der står alt om Flyvendepersonells arbeidstimer og hvile,forskjellen blir lokale avtaler som eventuelt begrenser arbeidstid og hviletid. Det er faktisk blitt mere regel enn unntak at man jobber opp mot 15 timer idag. Dette takket være bl.annet billigselskaper som bevisst utnytter regelverket til det ytterste som de jo har rett til,men hva sier de når det går galt? Flygesjefen i Norwegian klarte og uttale at piloter ikke jobber så mye fordi flytiden ikke var så lang,han "glemte" bevisst og nevne at arbeidstid som beskrevet i "Subpart Q" gjelder fra check in til block on. Ønsker alle en god trygg flight neste gang.
  4. US Airways trakk seg idag fra denne krigen. :grin:
  5. Takker for innspill,leste også at IE kan gi problemer. Lastet ned Safari og vips ingen problem. Så nå koser jeg meg med Flightradar. :grin: Jan
  6. Hjelper ikke,idet jeg starter siden henger maskinen seg opp og det er såvidt jeg kan manøvrere i explorer. Explorer reagerer ikke før det er gått lang tid,snakker 10-30 sekunder før jeg kan bevege musen eller taster
  7. Explorer blir utrolig treg,får opp warning om at jeg må enten kjøre skript eller ikke velger jeg skript så stanser explorer nesten opp. Det er nok maskinen min men samme problem med laptop også
  8. Prøver og følge med på denne siden men maskinen henger seg opp,har nå prøvd på 2 forskjellige maskiner med samme resultat. Noen som vet hva jeg gjør feil. Irriterende problem faktisk Jan :confused:
  9. "SAS sine 15+ år gamle A330/340" Hvor har du dette fra,sjekk av fakta er viktig selv om man ønsker og sverte et selskap mer enn nødvendig. SAS 330 er levert i 2002 og 2003 og 2004 SAS 343 er levert i 2001 og 2002. Det får jeg til og bli i gjennomsnitt ca7,5 år gamle 330 og ca 8,6 år gamle 340 ,men eldste 340 er 9 år og eldste 330 er 8 år gamle. Forøvrig ønskes NAX velkommen til "Longhaul",det blir spennende.
  10. Pullmantur Air kommer i kveld/natt til Bardufoss med en 747-400. Skal gå fra Gardermoen ved 23 tiden med soldater til Bardufoss. Skulle vært fløyet med A333 fra TCAS men den ble påkjørt og ødelagt på Larnaca i går,den flyr nå tom til CPH for rep. i natt.
  11. Aftenposten har på sin nettside idag en artikkel om en flytutur fra oslo til Las Palmas med Thomas Cook Airlines Scandinavia,følger også med en video.
  12. SAS er billigere og har bedre frekvens heter det. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.6926382 Er ikke Norwegian billigst,best på service og har best kapasitet?
  13. Ja enig, personlig synes jeg "Dragehode livery" er det fineste SAS noen gang har hatt.
×
×
  • Create New...