Kristoffer Vinje Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Hei Familien og jeg skal den 11-12. Februar ut og reise 2 uker til Thailand. Men det lengste jeg har flydd er til Kypros, så jeg lurer på om noen her har erfaringer fra denne ruten med MyTravel? Som f.eks hva slags underholdning det er ombord, hvordan mellomlandingen foregår osv? Takk *Kremt* :whistle: Siter
Jon Berg Jørgensen Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Kan jeg få ligge i bagasjen? :grin: Jeg har fløyet med MyTravel på den ruten (+ mellomlanding utenfor stockholm). I Sharjah fikk vi gå av flyet i en halvtime og bli røykforgiftet i terminalen Det begynner å bli en stund siden nå, men de viste i alle fall noen filmer. Under innflygningen viste de bilde fra et kamera i snuten, desverre trakk de skjermene opp i taket under landing (sikkerhetshensyn?), men en gang glemte de det :grin: Fikk se hele innflygningen og landingen Ikke bli sjokkert når du ser strømnettet Det virker som om alle bare har lagt en kabel bort til nærmeste stolpe og koblet opp selv, og stolpene er ofte bambusstenger utenfor byene :grin: Pass deg for tsunamier (når have trekker seg tilbake er det på tide å gjøre det samme) og GOD (FLY)TUR! :cool: Siter
Stian Erik Johnsen Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Fløy samme tur for litt under et år siden. Turen gikk i grunn greit, men sørg for å ha med egen underholdning om du ikke klarer og sove. Det er også dårlig med inflight entertainment om bord. Servicen var heller ikke den beste jeg har opplevd... kunne vistnok ikke få mer enn 1 cola utennom servering per tur... Setene er stuet sammen, så om du er høyere enn 190, så må du regne med at knærme vil befinne seg på samme nivå som ørene i 16 timer... Fint at man kan strekke litt på beina i Sharjah. Uansett, God tur. Det var oppholdet verdt Helt på tampen kan jeg annbefale freedom beach. Lei en båt ved Kalim Bay og si at du skal til freedom beach. Husker ikke prisen, men det var musepiss i havet. Siter
Jan Barreng Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Hei Kristoffer. Mandag 11 feb til HKT via SHJ med MyTravel. Vel dere er skal fly en A330-300.Enten er det OY-VKG,VKI eller VKH er ikke sikker på hvem som er i Oslo den dagen,skal undersøke litt hvis du vil vite det. Turen tar rundt 51/2 time fra Oslo til Sharjah og omtrent det samme på neste leg. Efter avgang blir det mat servering og det blir også vist film ombord,vil dog anbefale egen DVD eller Ipod om du vil se og lytte til annet enn det som vises ombord.TV skjermene ombord kan være nede under landing takeoff hvis crewet finner det hensiktsmessig.(ingenting med sikkerhet og gjøre). Servering: si bare hva du vil ha og hvor mye ,det får du og ønsker du mer, gå foran eller bak i Galley og spørr crewet der og du får det du vil ha. I Sharjah så går dere av og får et opphold på ca 1 time. mulig kortere følg med på annonsering i hallen. Sharjah har fått en ny terminal byggning så røykelukt skal ikke være plagsomt. Norsk besetning fra oslo og deretter svenske. Ha en riktig god tur,Thailand er HERLIG. Dere må prøve snorkling og ta utflukter om mulig. Jeg drar 9 feb til samme sted. mvh. Jan. Siter
Stian Haabeth Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Hvorfor mellomlander flyet i Sharjah og hvor er det? Siter
Kjetil Larsen Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 De bytter crew, Sjarjah er nabo med Dubai. Siter
Jan Barreng Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Ja vi bytter crew og tanker.Flyene klarer ikke og gå direkte fra HKT og hjem pga at banen er for kort slik at man ikke kan ta med nok fuel til hele turen. Sharjah ligger i De Forente Arabiske Emirater og tar ca 35 min med bil til Dubai sentrum. Vet at TUI sin 747 går direkte Arlanda men har hørt at de mellomlander med sin 767 i Abu Dhabi som også ligger i Forente Emirater. Siter
Truls Meek Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Stemmer det at A333 frakter Cargo fra SHJ til HKT? Har hørt at dette skjer ofte, og er en av grunnene til at flyet mellomlander. Noen som vet mer? Truls Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Skrevet 5. januar 2008 Vet bare at Sharjah er en stor cargo flyplass Siter
Kjetil Larsen Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Da jeg frekventerte Sjarjah sent på nittitallet var det et knutepunkt mellom afrikanske stater og midtøsten/sentralasia og trafikertes av selskaper som jeg aldri hadde hørt om med materiell som så verre ut enn mye av det som befinner seg i Mojaveørkenen i Usa. Det er kanskje bedre nå? Siter
Jan Barreng Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Ikke mye cargo på disse turene hos oss.Finnes cargo selskaper til slikt. Mye Cargo i shj blandt annet Martinair og Lufthansa + en masse russere. Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Skrevet 27. januar 2008 Er det mulig å få sitte i cockpitten under turen? Siter
TOS Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Tja,.... akkurat DET må du nok ta opp med kapteinen under ombordstigning. Er vel neppe nokon her inne som kan love deg cockpitsete. Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Skrevet 27. januar 2008 OK. Hadde ikke tenkt meg et direkte ja, men bare lurte på om MyTravel faktisk kan slippe inn personer under denne ruten. Siter
TOS Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Det har eg ingen aning på. Men det enklaste er og spørje kapteinen. Det er han som tar den siste avgjersla på det. Siter
Stian Haabeth Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Klappsete på long haul hørrtes faktisk ikke fristende ut en gang. Men har dog ikke prøvd klappsete på en A330. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Flightdeck på A330-200 som vi hadde i Novair, var i alle fall meget romslig. I tillegg til at noen av sitteplassene var bedre enn andre, var noe annet enn en trang B737 ja.. Siter
Jon Berg Jørgensen Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Flightdeck på A330-200 som vi hadde i Novair' date=' var i allefall meget romslig. I tillegg til at noen av sitteplassene var bedre enn andre, var noe annet enn en trang B737 ja.. [/quote']Da jeg så ned i cockpiten fra boardingbrua så det ut som om begge pilotene hadde hele familien sittende i cickpiten, så det er nok en del plass ja. :grin: Siter
Frode Skibrek Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Pass deg for tsunamier (når have trekker seg tilbake er det på tide å gjøre det samme) og GOD (FLY)TUR! :cool: Den beste kommentaren jeg har sett på forumet til nå,Jon :grin: Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Skrevet 28. januar 2008 Har også et prosjekt på skolen nå som heter "Vi setter bo". Det er et prosjekt der vi skal presentere oss som 23-25-åringer, vi må lage budsjett, leie leilighet, og skaffe oss jobb+++++. Og jeg og kameraten min "jobber" som kapteiner (Ja, jeg vet det høres usannsynlig ut) i MyTravel. Da bør jeg vel få en ekstra stor sjans til få klappsete da jeg kan notere/filme/ta bilde til oppgaven og få en bra karakter. Siter
Jan Barreng Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 I følge våre papirer skal du fly A330-300 med 407 seter og reg. OY VKG om det ikke blir forandring med flybytte. Her er video skjermene i midten (ingen skjerm i stolryggene) så jeg anbefaler egen DVD. Stoooor Cockpit på disse maskinene plass til 4 mann og fortsatt meget god plass. God tur. Lykke til. Siter
Ruben Frydstad Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 jeg fløy til tahiland med en a330-300 på samme dato i 2005 og da fløy fly fra oslo til bodø også nedover til sharjah og phuket tar 6 timer fra bodø til sharjah og enda 6 timer til phuket thailand og e sir det bærre ta båt turer det var dritt artig og du burde fær til jams bond ailand og du må færr til den byen mett i have Siter
Lars B. Frostad Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Uflaks å få -300 modellen på en sånn langtur, hvis man først skal fly A330. På slike turer er helt klart -200 modellen å foretrekke, men men.. Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 jeg fløy til tahiland med en a330-300 på samme dato i 2005 og da fløy fly fra oslo til bodø også nedover til sharjah og phuket tar 6 timer fra bodø til sharjah og enda 6 timer til phuket thailand og e sir det bærre ta båt turer det var dritt artig og du burde fær til jams bond ailand og du må færr til den byen mett i have Hæ?!?! Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 jeg fløy til tahiland med en a330-300 på samme dato i 2005 og da fløy fly fra oslo til bodø også nedover til sharjah og phuket tar 6 timer fra bodø til sharjah og enda 6 timer til phuket thailand og e sir det bærre ta båt turer det var dritt artig og du burde fær til jams bond ailand og du må færr til den byen mett i have Hæ?!?! Jeg fløy til Thailand med en A330-300 på samme dato i 2005. Og da fløy flyet fra Oslo til bodø også nedover til Sharjah og Phuket. Tar 6 timer fra Bodø til Sharjah og enda 6 timer til Phuket, Thailand. Og jeg sier det bare, ta båtturer. Det var drittartig og du burde dra til James Bond-Island, og du må dra til den byen midt i havet. Må du ha det inn med teskje eller? Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Teskje? Det må gå an å skrive slik at andre kan forstå hva som står skrevet på det første forsøket, og ikke det tiende. Jeg vet at Ruben har dysleksi, men dialekt går ikke inn i denne "sjangeren", gjør det? Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Jeg skjønte fint hva han skrev, men jeg er drittlei av folk som later som de ikke forstår noenting av det Ruben skriver. Jeg er enig i at dialekt ikke skal gå inn på dette forumet, men det var ikke min hensikt å stå imot heller. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.