Gå til innhold

Røros lufthavn 50 år = Flystevne


Geir-Tore Aunmo

Anbefalte innlegg

I den forbindelse blir det flystevne lørdag 21. juli. Verdens eneste operative Heron kommer, som forøvrig var det første passasjerflyet som landet på Røros (1957). F-16 og Sea-king kommer, samt flere veteranfly, bl.a DC-3 og SAAB Safir. Acroflyging blir det også.

Det er også sendt forespørsel til Airbus om lowpass av A380 :grin: (avventer fortsatt svar).

Så da får vi håpe værgudene er med oss denne dagen og at det blir en opplevelsesrik dag for oss flyfrelste. Håper dere kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden det har vært arrangert ett flyarrangement av større skala her i Midt-Norge. Så, selvfølgelig vil dere også kunne få se landets ærede "Trønderfly", LN-RAI på flytreffet med undertegnede som kaptein! :cool:

 

Finnes det ett program for flytreffet, eller er det i hovedsak static display det er snakk om? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - tidene forandrer seg - og begrepene.

Tidligere så betydde "hotlinking" at en la bildet direkte i innlegget. :)

men nok om det.

 

Eneste antydning til program for jubileet har jeg funnet hos lokalavisa:

http://www.retten.no/lokale_nyheter/article2867190.ece

 

Ser ut som det er Avinor på Røros som er arrangør.

Hvis noen skulle kjenne lufthavnsjef Moen, så gi han et tips om at interesserte ønsker litt mere info på nettet.

Kan ha litt å si for besøkstallet fra Trondheim bl.a. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden det har vært arrangert ett flyarrangement av større skala her i Midt-Norge. Så' date=' selvfølgelig vil dere også kunne få se landets ærede "Trønderfly", LN-[b']RAI[/b] på flytreffet med undertegnede som kaptein! :cool:

 

Finnes det ett program for flytreffet, eller er det i hovedsak static display det er snakk om? :)

 

Såvidt meg bekjent er det ikke laget program med tidspunkt for det som skal skje. Kanskje det blir utdelt på åpningen?

Kanskje Captian Skogstad vil bidra med noen roll og loop :)

 

Det blir masse flyging og det er idag bekreftet at det kommer TO stk F-16. Disse kommer på fredag (for dere som skulle være interessert i det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen skulle kjenne lufthavnsjef Moen' date=' så gi han et tips om at interesserte ønsker litt mere info på nettet.

Kan ha litt å si for besøkstallet fra Trondheim bl.a. :) [/quote']

 

Har tenkt samme tanken selv. Bra du nevnte det. Skal ta kontakt med han slik at det ihvertfall blir en artikkel i Adressa om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lufthavnsjefen som er info-mann for plassen? Har sendt mail til han i alle fall og spurt om det blir forsøkt å holdt et så lokalt stevne som mulig' date=' da "jeg kun har lest om dette på et forum jeg besøker fra tid til annen"... ;) Det var vel en underdrivelse. [/quote']

 

Har ikke helt forstått hva du vil fram til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg skrev i mailen til lufthavnsjefen var at jeg hadde lest et rykte om at det skal arrangeres et flystevne. Videre, at dette burde bli gitt mer PR dersom man skal forvente at folk som ikke leser lokalavisa skal dukke opp på stevnet...

 

Det er vel neppe det helt store, men flyentusiaster dukker opp der det skjer ting og flightsim.no er jo ikke en primær info-kanal for Avinor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på mail... program skal nå være lagt ut' date=' og vedlagt var en link: http://www.avinor.no/Norsk/Lufthavner/Roros_lufthavn/ [/quote']

 

Ser ut til at det har blitt litt mer "offentlig" nå...

Hangar.no og Boarding.no

 

Vil forresten informere om at de to F-16 maskinene kommer på fredag for å øve på sitt program. Dermed blir det dobbel dose for de som har anledning til å komme på fredag :grin:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...