Gå til innhold

Gardermoen Overload


Geir Teigo

Anbefalte innlegg

Dere hadde nok en god del å gjøre der ja. Finalen var konstant lyst opp som et juletre. Hva skjedde med han NAXen som squawka 7700?

 

Aner ikke.. han fikk ikke noe særlig prioritet iallefall. squawker du 7700 på et stort fly-in/event er det god sjangse for at du blir bedt om å logge av (helt legalt, en ATC kan avbryte en emrg når han føler for det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry gutta, jeg beklager på det sterkeste at jeg plutselig ble borte i går! Mutter'n "pulled the plug" på meg i går. Skulle ha eksamen i dag, men satt og hosta med feber og halsbetennelse mens jeg var DEL på gardermoen overload istedet for å lese :P. Kunne ikke gå glipp av et sånt event tenkte jeg, og så aldri for meg at ho skulle gå såpass drastisk til verks. Men de 2 timene jeg fikk med meg var en fryd, og neste gang skal jeg enten forsikre meg om at jeg ikke har eksamen, ellers tar jeg meg en flytur.. Utrolig bra event, var mange piloter som satte pris på proffesjonaliteten til resten av dere gutta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke.. han fikk ikke noe særlig prioritet iallefall. squawker du 7700 på et stort fly-in/event er det god sjangse for at du blir bedt om å logge av (helt legalt, en ATC kan avbryte en emrg når han føler for det)

 

Viser realismen på VATISM....

 

Jepp synd det Trond med scopen.. vet fankern ikke hva som har skjedd. Først voice så lagging til tusen på scopen... Virker til tider som alle flyene logget seg på min maskin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det ikke skjer på din C1 utsjekk da Tom \\:\\)

 

he he får håpe vi kan ta den CPT på neste flyin da... Trafikk messig tror jeg lite på nok fly til å bestå C1 annet en kanskje på søndager da hehe men vi får krysse fingrene og drømme og håpe til krampa tar seg...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en HOPPER som dreiv og sleit.

Han var noen få miles unna ENVA da han sa at han hadde lite bensin, så han ville tilbake til ENGM.

Så jeg sendte han mot ENGM og sendte han over til UNICOM.

Så når han kom nært ENGM så skulle han ha MEG(ENVA_APP) til å klarere han til landing på ENGM.

Han ble sur og sa at "It`s only a game" og at han hadde emerg.

Men han nekta å sendes over til en annen frekvens.

Ble det sånn at han landet på ENBR?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han der HOPPER var i hvertfall en tur på ENGM og startet bla. opp på rullebanen og tok seg deretter en fin tur rett fra rullebanen og til en gate et sted på innenlandsterminalen uten at noen hadde gitt han klarering til det. :crazy:

Var vel ingen som hadde tid til å begynne å kjefte på han heller, ikke hadde jeg det i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største bakdelen med hele dette eventet var små problem som jeg personlig synes vi kan klare bedre en annen gang.

 

1. Handover frekvens.. Det så ut som de fleste ikke kontaktet rett frekvens.

2. Hanover uten atc handover i VRC

3. Teamspeak -- Litt dum oppdeling/samling i rett kanal.. Måtte bytte kanal for å snakket ground til ground med approach.. Travelt om man hadde hatt mye trafikk..

4. Kommunikasjonen på holding.. Dvs estimert tid flyene skulle stå i holding.

Lite eller ingenting ble gitt fra approach med tanke på estimert tid.

5. VFR utenfor approach sector bør hendes over til Center

 

Vi viste på forhånd at det ville bli mye trafikk og bedre koordinasjon kunne vært greit men jaggu ikke lett med det havet av fly som kom hehe

 

punktene over er bare mine erfaringer og ellers småtterier som kan være verdt å ta med seg synes nå jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mr HOPPER bestemte seg for å bare fly imellom alt uten kontakt med noen og så bare landa han på ENGM.. vi måtte bare rydde plass for han

Fra første stund jeg kontakta ENVA_APP så var HOPPER på Mesnali i holding og sa hele tiden "We dont have enough fuel for 5 more minutes holding". Hører jeg en bjelle som sier "Storegraven Junior"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg nærmet meg ENGM så Servinfo ut som en maurtue! Skjønte raskt at jeg ikke ville ha mulighet til å komme ned p.g.a elending fuel-planlegging. Bestemte meg for å gå til ENBR istedet der jeg ble tatt hjertelig imot av en hyggelig APP som jeg ikke husker navnet på.

 

Så har jeg iallefall lært at MASSE fuel er et must på en så stor Event :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største bakdelen med hele dette eventet var små problem som jeg personlig synes vi kan klare bedre en annen gang.

1. Handover frekvens.. Det så ut som de fleste ikke kontaktet rett frekvens.

2. Hanover uten atc handover i VRC

3. Teamspeak -- Litt dum oppdeling/samling i rett kanal.. Måtte bytte kanal for å snakket ground til ground med approach.. Travelt om man hadde hatt mye trafikk..

4. Kommunikasjonen på holding.. Dvs estimert tid flyene skulle stå i holding.

Lite eller ingenting ble gitt fra approach med tanke på estimert tid.

5. VFR utenfor approach sector bør hendes over til Center

 

Alltid greit med feedback, og de to første punktene dine burde jo ikke skje.

 

3. Teamspeak var helt ok fra mitt synspunkt.. som tårn så hadde jeg kun behov for å snakke med ground, og de få meldingene jeg måtte sende til/fra director var ingen problem å sende over vrc-text

4. Jeg tror approach hadde alt for mye å gjøre til å estimere hver enkelt holding. Riktig i teorien, men umulig i praksis på søndag. Vi trenger en coordinator for å estimere slikt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg nærmet meg ENGM så Servinfo ut som en maurtue! Skjønte raskt at jeg ikke ville ha mulighet til å komme ned p.g.a elending fuel-planlegging. Bestemte meg for å gå til ENBR istedet der jeg ble tatt hjertelig imot av en hyggelig APP som jeg ikke husker navnet på.

 

Så har jeg iallefall lært at MASSE fuel er et must på en så stor Event :)

 

 

Bare hyggelig å kunne hjelpe Rune :-)

Hilsen ENBR_APP

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var noen få miles unna ENVA da han sa at han hadde lite bensin, så han ville tilbake til ENGM.

 

Er det bare hos meg den setningen der skurrer litt :P Morsomt, men irriterende, med sånne folk som ikke tar flyginga på vatsim seriøst. Han HOPPER brukte opp all bensinen sin når han stod på bakken etter startup han, tror han stod der i hvertfall 30-45min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...