Gå til innhold

FLYDAG PÅ KJELLER 13 MAI


Rune Koppen

Anbefalte innlegg

Det skjønner jeg godt Sten Arne' date=' syns det er motlys på alt av airshows her i landet, hadde ikke forundret meg om airshowet på Rygge blir holdt på den militære delen, slik at man får motlys der også :P [/quote']

 

Er helt typisk, får samme problemet på Sola, det som er større problem der er at jeg kan ikke gjøre noe med det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror det blir vanskelig å få gjort noe med det på Rygge også, derfor håper jeg virkelig at showet blir holdt på den nye sivile delen. I tillegg blir man jo stående langt ifra rullebanen om man må stå på den militære delen på Rygge, vet ikke hvordan det er på Sola dog...på Kjeller er det i det minste kurrant avstand til rullebanen, selv om man får sola midt i trynet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupps, var på NAS Oceana, Virginia Beach i fjorhøst, der var hele showet i sidelys untagen da Blue Angels skulle fly.. da hadde jeg sola rett i fleisen. Kjempemorro..

 

Men avstanden til publikum var jo veldig grei, var ikke mer en ca 150 meter fra rullebanen. Samme på Nellis AFB, Nevada, Der er det klarert ganske lavt F-15,F-16 og Raptor var under 200 ft, samt at rullebanen er bare 100 meter unna. Skjønt når showet går der i November er sola lav og kommer inn fra høyre. ikke idielt det heller.

 

Men det værste jeg har vært med på sånn rent showmessig er på Edwards AFB,CA. Der er rullebanen 400 meter unna, flyene går ikke under ca 1000 ft og all morroa går LANGT over plassen. Det var en B-1b som skulle fly over plassen, den hadde ca 2500 ft AGL på lowpass.. og "fleet flyby" som var alt muligrart av fly (B-1b,KC-135,B-52,L-39,F-15,F-16,A-10,B-2,F-117, er de jeg kommer på i farta..) gikk på 4500 ft AGL. Morro å se alle de flyene i formasjon,men håpløst å få nærbilder av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer også! Men.......... Jeg bor 100 meter ifra flyplassen. :) I hele uka har de som skal delta testet sine oppvisninger over huset. Litt rart, fordi under oppvisningen flyr de litt sør for RWY. Men denne uka har de flydd enda lenger sør og øst for RWY, dvs rett over Lillestrøm. Men uansett, jeg har sett det som kommer og gleder meg til søndag (tar meg litt fri fra dugnad med ungdommer/barn).

Også med dere følge med på http://www.dc10.no/. Her er veldig spennende ting på gang. News kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel heller ikke se bort ifra at jeg tar med kameraet og kommer innom en tur... :whistle:

 

Da har det såklart dukket opp en konfirmasjon i Lillahammer' date=' så kan faktisk se helt bort fra at jeg kommer den dagen... :( [/quote']

 

Hehe.. Jeg slapp unna.. Så lei meg jeg ble.. :grin:

Så da kommer nok jeg også i morra..

 

Hmm.. Nå har det blitt mye snakking med meg selv her... :crazy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det ikke blir regn da' date=' i følge værmeldingen skal det kanskje regne litt på formiddagen, men det skal bli bedre utover dagen.

Det gjør ikke så mye med litt regn og fuktighet egentlig (bare ikke ting regner helt bort). Husker jeg var på Kjeller for noen år tilbake, og da begynnte det å pøsregne rett før Vampire'en skulle fly, men i det den taxet ut sluttet det å regne og det var ganske stilig å se den blåse opp masse vann fra rullebanen da den tok av. Og endel fuktighet i lufta betyr jo gode "vapor-forhold", og det tar seg jo alltid godt ut på bilder ;) Selv om det vel bare er F-16 som eventuelt genererer noe særlig med vapor i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...