Andreas Grindvoll Skrevet 14. mars 2007 Skrevet 14. mars 2007 Jeg synes det er så tafatt med antall norske uploads på Airpics for tiden. Er det for ubehagelig å stå utendørs for tiden? Er folk redd for kondens i kameraet? Det er et lass av bilder for tiden, slik det kan se ut til, som kommer utelukkende fra utlandet med unntak av et friskt pust i bakken av og til. Ta en titt på Last 200 på hovedsiden selv! Prøv å la Norge bli litt representert igjen... Det er det jeg ønsker å stå som mitt bodskap Siter
Audun Braastad Skrevet 14. mars 2007 Skrevet 14. mars 2007 Er det lettere eller vanskeligere å få inn bilder der, enn på Jetphotos.net? Siter
Marcus Krogtoft Skrevet 14. mars 2007 Skrevet 14. mars 2007 Æ har vel diverse bilda som æ kan uploade når æ bare får tid.... Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Det eneste kameraet jeg har er mobilen min, en SE W810i, og den er ikke noe airpics/airliners/jetphotos-kamera akkurat...! Siter
TOS Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Dei 20 siste bileta eg har lasta opp der har blitt "rejected" fordi dei var for vanlige og hadde for dårlig kvalitet. Og det er det beste eg klarar å ta av bilete med mitt kamera. Så eg gidd ikkje laste opp meir. Sånn personleg så synest eg at Airpics.com har blitt litt for kresne... Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Dei 20 siste bileta eg har lasta opp der har blitt "rejected" fordi dei var for vanlige og hadde for dårlig kvalitet. Og det er det beste eg klarar å ta av bilete med mitt kamera. Så eg gidd ikkje laste opp meir. Sånn personleg så synest eg at Airpics.com har blitt litt for kresne... Vel, hvis dette er bildene som har blitt avvist, så ser jeg hvorfor.... Uskarpt, refleksjoner, ting i veien, osv... At det er alt kameraet ditt klarer er IKKE grunn god nok til å akseptere allslags bilder... Det nytter ikke å ta bilder med f.eks. en Ixus der man burde hatt en 250 mm linse... Sorry altså, men det er den harde sannhet... Kompaktkameraer fungerer flott til sitt bruk, men de er uegnet til å ta bilder av detaljer på avstand... Jeg tviler ikke på at du har hatt det gøy når du har tatt bilder, men et sted må genseren gå, og om bildene dine ikke nådde opp, så prøv igjen eller gi opp... DET er ditt valg! Siter
TOS Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Desse bileta er det årevis sidan eg tok, og nei eg har ikkje prøvd å laste opp desse. Men har prøvd mange andre bilete som eg meinar er meir enn gode nok til å verta vist på ei slik side. Det kamerae eg nytta på dei bileta der, var eit gammalt Olympus C990 digitalkamera på 1.2 MP og 3x digital zoom. Men eg bryr meg eigentleg fint lite. Eg tar flybilete for å forevige ting som skjer. Og om eg ikkje får lagt dei ut så tar eg det ikkje så tungt. Slepp i alelfall å bekymre meg over at dei vert brukt utan min godkjennelse Bilete 1 Bilete 2 Bilete 3 Bilete 4 Bilete 5 Siter
Bjørn Bergum Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Bilde nr 5 i den siste serien var jo morsomt da. Kjekt med en seaking i hagen hehe Siter
Rasmus Bruvoll Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 ...og en utflyttet nordmann har bidratt med et bilde tatt av et tidligere norsk fly Så får vi se om det bli akseptert da... Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Skrevet 15. mars 2007 Betaler de 1.500 kr pr bilde? Nei det er gratis Hadde jeg personlig vært interessert i å ta betalt for bilder hadde jeg tatt opp lån, kjøpt kvasst utstyr og sluttet i jobben Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Har masse bilder,men de blir ikke godkjent fordi jeg har noen støvkorn på brikka... Siter
Martin Meyer Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Har endel Sea King liggende, men har aldri tatt meg tiden til å laste de opp. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Skrevet 17. mars 2007 Har masse bilder,men de blir ikke godkjent fordi jeg har noen støvkorn på brikka... Det samme har jeg, men jeg fjerner det før jeg laster opp Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Skrevet 17. mars 2007 Jeg vet ikke om det var innlegget her som var årsaken men jeg ser TA Hjelmen har lastet opp en god del norske bilder. Jeg måtte haste-accepte ett av disse så fort jeg så det for å vise folk at det finnes norske bilder på airpics også http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=113820 Takk, T.A, for en pause mellom alle utenlandske og etterhvert også kjedelige utenlandske fly. Norske fly blir svært fine om utenlanske er det eneste man ser over en periode. Siter
Andreas F Berger Skrevet 17. mars 2007 Skrevet 17. mars 2007 Skal nok laste opp noen bilder, men har nok bare fra Lanzarote Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Skrevet 18. mars 2007 Fint å se norske flyinteresserte laste opp uansett, ikke bare folk med pass fra Frankrike, Tyskland, Sveits, USA, Japan og Israel for å nevne noen gjengangere Siter
Anders johansen Skrevet 18. mars 2007 Skrevet 18. mars 2007 Andreas.. Ikke klag på oss. Klag heller på nettsidene som krever aaaaaaaalt for mye av bildene. Jeg har hatt flere bilder som <jeg> syntes var bra, der flyet fylte hele bildet. Det ble ikke godkjent av airpics pga "dårlig" kvalitet... Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Skrevet 18. mars 2007 Synes ikke nettstedene krever alt for mye, men akkurat hvor liste ligger kan variere som følge av at det ikke sitter kun EN mann men mange folk i jobben som "screeners". Selvfølgelig er det objektivitet man ønsker å oppnå, men så lenge det er mennesker som står bak vil det alltid være slik at enkelte ser på enkelte ting fremfor andre. Det er ikke rart at av 100 bilder jeg tar, laster jeg opp kun (max) 30? til airpics, hvorav kanskje 40-50% blir accepted, og hvorav 1 blir accepted på airliners.net Den som mener airpics.com har et høyt krav til bilder ... han vil jeg ikke uttale meg om, men det er ikke på langt nær alle mine bilder som egner seg på airpics, og 1-2 % viser seg å bli verdsatt hos kapitalisten airliners.net. Flybilder for meg er ikke BARE bilder av fly men bra bilder av fly. Er jeg uheldig på grunn av været at jeg ikke får så mye skarpe bilder, så laster jeg heller ikke de bildene opp på noen server... Siter
Anders johansen Skrevet 18. mars 2007 Skrevet 18. mars 2007 Er jeg heldig blir seaking bildet mitt godkjent: http://www1.airpics.com/avimg/incoming/137018.jpg Siter
Andreas F Berger Skrevet 18. mars 2007 Skrevet 18. mars 2007 Alle bildene jeg har lastet opp til airpics har gått fint, men på airliners har alle blitt tilbakevist. Siter
Leif Wicklund Skrevet 18. mars 2007 Skrevet 18. mars 2007 D handler kanskje om å huske kameraet når man skal ut å reise? Så r d også mulig at den tidligere fotografbølgen gjør andre ting for tiden? Folk md kompaktkameraer trenger ik være redd.. Man trenger langt i fra superlinser for å ta ok bilder til airpics. Kanskje vi skulle arrangere en liten spottekonkurranse for å få opp interessen? Siter
Vidar Martinsen Skrevet 18. mars 2007 Skrevet 18. mars 2007 Hvis jeg ikke tar mye feil så står NORSKE bilder i laaang kø på airpics.com's screener skjermer nå. Tror det hjalp litt på med en liten push....jeg har ihvertfall bidratt med 31 bilder som nå står i kø. Så får vi se da om de er gode nok. Siter
Eirik L. Nilsen Skrevet 18. mars 2007 Skrevet 18. mars 2007 Bra jobba gutta! Køen blir kortere as we speak! Siter
Anders johansen Skrevet 18. mars 2007 Skrevet 18. mars 2007 yay! bildet mitt ble godkjent: http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=114084 Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Skrevet 18. mars 2007 Nå gikk jeg glipp av den store screening-bølgen i dag og jeg ser at folka har jobbet hardt for å behandle bilde-køa i kveld. Mye bra fra Norge, så det er ingen tvil om at mitt tafatte forsøk på å booste opp interessen for norsk flyfoto kanskje hjalp littegrann? Bra folkens! Hoill dæm kommandes! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.