Gå til innhold

Eirik L. Nilsen

Members
  • Innholdsteller

    55
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Eirik L. Nilsen

  • Bursdag 30. nov. 3

Eirik L. Nilsen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Fortiden, Hva og hvem har skjedd Det har i løpet av det siste året (sånn ca) vært noe utskifting av Airpics-staben. I tillegg til noe utskifting av screenere, så har vi også tatt inn en liten stab som kun skal jobbe med oppdateringer av basen. Tidligere i år så flyttet vi hele Airpics til en egen server, noe mange merket ved at ytelsen ble betraktelig bedre. Vi har utvidet ytterligere, og Airpics har i dag lånt database i tillegg til egen vevserver. Fremtiden, Hva skal skje? I tillegg til å legge ut bilder fra nær og fjern, så har vi det siste halve året jobbet hardt med både nytt utseende på Airpics, som i dag er veldig 1999. Det jobbes også med det som ligger bak - her er det mye gammelt som trenger en oppfriskning. Som et ledd i dette skal vi bl.a. igjen begynne med nyheter, og her trenger vi deres hjelp! (Se under) Fokuset her vil være nordiske, europiske og til en viss grad internasjonale nyheter. DB Tool DB Tool er det veldig beskrivende navnet på våre nye interne verktøy som Espen har lagd, som vi kan bruke til å kjapt og enkelt rett opp info som er feil eller mangelfull. Fotografer/Uploads Her kommer den spennede utfordringen - nemmelig hvordan vi kan forbedre for fotografer som skal laste opp, og for screenere. Vi får i dag veldig mye bra bilder inn i køa, men vi får desverre også mye dårlig. Dette er selvfølgelig et problem som vi aldri vil bli kvitt, og rett og slett må leve med - men vi må nok foreta oss endel tiltak for å minimere problematikken. Dette vil gagne både fotografer og screenere. Screenere da jobben vil bli enklere, og fotografer da både tid i kø og andel rejects i forhold til accepts vil gå ned. De største problemene i køa i dag er: - Tilt. Bilder som rett og slett er skeive. Dette er det nok desverre kun fotografene som kan gjøre noe med. - Laaaange serier / Nesten like bilder. Noen fotografer er litt for flinke til å laste opp 3-4-5 og opptil 10 bilder av samme kjerre i serie. Det har blitt vurdert å legge inn begrensninger på antall bilder, både hva fotograf og fly gjelder, litt ala a.net, men det er i mine øyne noe strengt, og noe jeg håper vi slipper å gjøre. Pr. i dag så er det kun varsling til screener om at det er flere av samme registrering fra samme fotograf og flyplass i køa. Fotografer kan her hjelpe oss ved å bruke mer selvkritikk når de laster opp. Se bare forskjellen på disse to: Den første stripa er et meget godt eksempel på mye av det vi får inn, den siste er en akseptabel serie. - Manglende informasjon. Vi forventer at fotografer i det minste forsøker å finne riktig informasjon når de laster opp. Utrolig hvor ofte info som er enklere enn enklest å finne mangler. For å minimere problematikken her, så har vi hjelpesider for å finne informasjon på planen, i tillegg til at vi skal forbedre søkemotoren for registreringer på siden, etterhvert som DB Tool (se over) rydder opp i informasjonen. Vi vil sakte men sikkert bli strengere på manglende informasjon ved upload. Vi vil forøvrig bli strengere med fotografer som også ikke klarer å lese grunnene til rejects. Det er desverre et nødvendig onde. Stilling ledig I forbindelse med at vi på tampen av året skal begynne med nyheter på Airpics, så trenger vi skribenter til å ta seg av den jobben. Om du føler deg kallet til å hjelpe oss med dette, så sender du en epost til jens.erik kanelsnurr airpics.com med noen gode grunner til hvorfor akkurat du er egnet. Du må beherske engelsk, og lønn utbetales i himmelen Aktuelle skribenter vil bli invitert til å skrive noen prøveartikkler når nyhetssystemet er på plass. Det er også lov å komme med innspill (ren klaging og kjefting kan vi ta et annet sted), forslag, spørsmål og tanker. Enten i denne tråden, på Airpics' eget forum, eller på epost til admin kanelsnurr airpics.com.
  2. En hedmarking, bosatt i Trondheim.
  3. Kilde? Link? Den videoen er vel grisegammel..
  4. Skal du til Malmø så er det mye raskere å fly til Kastrup! Er nok også derfor ruten er priset som den er.
  5. Bra jobba gutta! Køen blir kortere as we speak!
  6. Ja, det var liksom det som var meningen. Jeg bare rablet ned noen bokstaver uten sammenheng..
  7. Da er det fort gjort at det ikke lenger er din arbeidsplass.
  8. Det hørtes bedre og mer logisk ut ja.. Gofi: Bedre å lide av FSIHFOKPA, som du kaller det, enn å ha SSDS..
  9. Ser på det "oppdraget" med buss i elv på Fagernes. Hvorfor i alle dager blir det flydd tilbake til Leirin? For å kjøre ambulanse til ned til Fagernes, eller til Gjøvik eller Lillehammer? Ulogisk..
  10. Ja, men du glemte jordet sør for Stjørdal.
  11. Neida, jeg skal slutte og fjase. Bør vel egentlig legge meg. Christian har en flott side, med lass av fine bilder. Bare så synd han sjelden er innom de tre vakreste flyplassene i landet.
  12. Ikke jeg heller.. Men det gjør tydeligvis Christian..
×
×
  • Opprett ny...