Gå til innhold

Leif Wicklund

Members
  • Innholdsteller

    88
  • Ble med

  • Siste besøk

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutral

Om Leif Wicklund

  • Bursdag 07. sep. 1987
  1. http://www.vg.no/nyheter/meninger/luftfart/i-have-a-dreamliner/a/23409169/
  2. http://www.nettavisen.no/na24/3691254.html http://flightsim.no/forum/smf/index.php?topic=64147.0;topicseen http://www.dagbladet.no/2012/09/01/kultur/politikk/luftfart/arbeidsliv/innenriks/23199385/ Kjos' fokus er USA for å gjøre det samme han nå har gjort i Nord-Europa, og som passasjerene vil ha: Lave priser ved hjelp av organisatorisk distanse mellom arbeidsgiver og ansatte. Budskapet er: Fiks type-rating selv, fiks pensjon selv, dra mer utbytte av fridagene dine, ta ekstrajobb hvis du vil ha årlig lønnsøkning, og i tilfelle medical-en ikke går gjennom bør du ha din egen forsi
  3. Denne artikkelen ligger tilgjegelig på Dagbladets hjemmesider, med tittelen Når Norge flagger ut. Ikke noen nyhet, men en kommentar til et svært aktuelt tema for flesteparten i luftfarten. Please comment and discuss. Global konkurranse utfordrer middelklasseyrker som flygere og kabinansatte. Det gir lavere priser, men rokker ved trauste forhold i arbeidslivet, skriver Stein Aabø. Stein Aabø saa@dagbladet.no KOMMENTAR 01.09.2012, kl. 10:41 Like utenfor Hønefoss ligger Steinsåsen med utsikt over Steinsfjorden, Sundvolden og Krokskogen. Steinsåsen ble i noen tiår kalt «flygerå
  4. ...ja, så enkelt som det. Nå mener jeg X-plane 9/10 og MSFS 04/X (Microsoft Flight er, vel, latterlig...). Vil gjerne høre noe for og i mot. Ekspansjonspakker, realisme, fordeler/ulemper osv. Hvorfor velge det ene fremfor det andre?
  5. Siste utgave av SAS Magasinet inneholder en dobbeltsidig artikkel om SAS' miljøståsted, SAS' miljøvennlige fly. Vedlagt under er artikkelen i sin helhet, hentet fra SAS Magasinet desember/januar 09/10. Magasinet er gratis og fås i SAS-fly eller ved henvendelse hos SAS' kontorer. (Innlegget fortsetter under artikkelen). SAS må med dette kunne sies å pyntelig redegjøre for miljøkritikken som blandt annet ble sådd i Teknisk Ukeblands utgave 33/09; "... Han (Bjørn Kjos) vil selv ikke si noe om det, men fra andre kilder blir det sagt at norske myndigheters slappe holdning når det gjel
  6. Jeg ønsker ikke å svartmale luftfarten, eller min egen arbeidsplass for den skyld. Nei, det er heller at det til dels provoserer meg hvordan Norwegian later til å fremstå som et voksende eventyr uten sammenlikning på alle måter, inkludert på miljøsiden. I en tid hvor luftfartøy ser ut til å reguleres og overvåkes mer enn noen gang, har Kjos som gründer og (svært dyktig) sjef valgt å alltid glise optimistisk til en presse som elsker å finne og fremheve feil, skavanker og skandaler ved luftfarten. Det er gjerne slik jeg mener Norwegian har vunnet folks tillit og følgelig gjort det lettere for o
  7. Kjos kjemper for å vise luftfartens grønne side. Han prøver å snu folks miljøholdning og fremhever gledelig Norwegians investering i 737-800 som miljø-esset. Samtidig fremhever han små utslippsforskjeller mellom franske TGV-tog og hans nye flåte. Kjos sier ingenting om mulig forskjell i kabinfaktor mellom 300 og 800. Jeg tviler ikke på at moderne motorer/vinger/winglets/flight-envelopes gjør en betydelig forskjell på forurensningen, men hvor mye miljøsparinger sitter en igjen med?
  8. TrackIR 4-pakke til salgs. Kjøpt her på flightsim.no for ett år og 6 dager siden. Alt medfølger som nytt og er i skjønneste orden. Pris: 745 + frakt og eventuelt oppkravsgebyr. Spørsmål/bud/kjøp? PM eller bare skriv her. Mvh, Leif Wicklund
  9. -Kommunene, og særlig de små, bør kunne tilby alternativer for ungdommer i denne aldersgruppen.
  10. NRK - Bak lukkede dører, Luftens agenter. Programmet tok for for seg det politiske spillet angående jagerflyvalget slik tilstanden var i 2007. Hendelser og meninger kom her frem, blandt andre: "... Luftforsvaret har fått streng beskjed om ikke å si offentlig hva de mener, men i en upublisert studentoppgave fra Luftkrigsskolen i 2006 svarte alle at de mente JSF var best egnet for Norge, og de norske pilotene som trener i USA er også klare på hva de ønsker seg ...".
  11. Nyhet: Forutenom Libresse med vinger får du nå tamponger med vinger, brukte som ubrukte! HØHØHØ
  12. http://www.dykkesiden.com/forum/index.php?topic=43939.0;all
  13. D handler kanskje om å huske kameraet når man skal ut å reise? Så r d også mulig at den tidligere fotografbølgen gjør andre ting for tiden? Folk md kompaktkameraer trenger ik være redd.. Man trenger langt i fra superlinser for å ta ok bilder til airpics. Kanskje vi skulle arrangere en liten spottekonkurranse for å få opp interessen?
×
×
  • Opprett ny...