Gå til innhold

Gammel Braathens-reklame


Henrik Fongen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Da jeg i 1998 eller 1999 satt på Gardermoen og ventet på at flyet mitt skulle komme, ble det vist en hylende festlig reklamefilm for Braathens, med en japaner som tar feilav en vestlandslefse og en våtserviett... ""

Meg bekjent ble den klaget inn for Medietilsynet av den japanske ambassaden, men vet ikke hva utfallet ble...

 

Skulle veldig gjerne sett den flere ganger; noen andre som har sett den og som vet om den er tilgjengelig noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Da jeg i 1998 eller 1999 satt på Gardermoen og ventet på at flyet mitt skulle komme, ble det vist en hylende festlig reklamefilm for Braathens, med en japaner som tar feilav en vestlandslefse og en våtserviett... ""

Meg bekjent ble den klaget inn for Medietilsynet av den japanske ambassaden, men vet ikke hva utfallet ble...

 

Skulle veldig gjerne sett den flere ganger; noen andre som har sett den og som vet om den er tilgjengelig noe sted?

 

Sikker på at det ikke var en Widerøe reklame? Eller var det sånn at det egentlig hadde hendt i virkeligheten på et Widerøe-fly? Var noe sånt ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble ikke innklaget av japanerne, men et annet Dinamo/Braathens-samarbeid, damen som ikke kunne rygge, fikk bråk med likestillingsombudet.

Japaneren med vestlandslefsa er en av de mest premievinnende norske reklamefilmer gjennom tidene, med gull-løve fra Cannes som et av høydepunktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke var en Widerøe reklame? Eller var det sånn at det egentlig hadde hendt i virkeligheten på et Widerøe-fly? Var noe sånt ""

 

Er nesten helt sikker på at det var en Braathens-reklame, ja... Rakk å se den en 4-5 ganger i løpet av ventetida, og den gjorde absolutt inntrykk ""!

 

Ingen som sitter på en link eller en kopi? Hadde vært knalltøft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...