Gå til innhold

VATSIM KOSTER PENGER FRA 1.April


Olav-Moldestad

Anbefalte innlegg

Velkommen til forumet Olav!

Vil understreke at jeg ikke har noe kjennskap til dette, og besvarer derfor innlegget ut ifra mine erfaringer og personlige meninger.

 

Tror overskriften din er litt villedende, som du selv sier er det mulig man må betale litt for å få programvaren SquawkBox4. Slik jeg ser det vil dette bli et alternativ, og ikke et krav til brukerne av VATSIM. Jeg vil tro at det kommer to forskjellige utgaver, en helt "standard" utgave som inneholder alt det nødvendige, som selvfølgelig gjør den gratis for samtlige brukere, mens det i tillegg vil komme en utgave som inneholder litt mer "snacks" for den litt kresne og kravstore skrivebordspiloten. Jeg er vel den siste i Norge som fortsatt sitter igjen med FS2002 og Squawkbox2, så jeg føler ingen fare.. "" Men må ærlig innrømme at den dagen man må betale for å være en del av VATSIM, vel, da er det kroken på døra for min del! En liten femti-lapp kunne jeg bidratt med, men når vi snakker nesten tre timer i småfly for samme prisen.. Vet iallefall hva jeg ville foretrukket!

 

Konklusjon; Man må nok se langt inn i tiden før det vil koste penger for samtlige å være medlem av VATSIM. Mest sansynlig vil det starte med et frivillig økonomisk bidrag, der du får litt tilbake i form av mer avansert og innholdsrik programvare. For de andre som ikke er så kravstore på akkurat det området, det vil nok fortsatt være en gratis tjeneste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kan si 100% sikkert at Vatsim ikke kommer til å ta betalt.

 

Dette er helt i mot Vatsim sin policy pr. nå, jeg kan IKKE tenke meg at noen i Vatsim tenker i slike baner i overskuelig fremtid folks.

 

Derimot er vi jo kjent med at addons kan du betale for hvis du ønsker det da, men det kommer ikke til å være nødvendig, du har default fly og scenery i lang stund fremover, tror jeg - for å ikke si "vet jeg"

 

Så ta det rolig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmesiden til Olav er bare et bilde av en kar og har både Olav og Olaf i adresselinja, og ligner egentlig ganske mye på et annet medlem her inne. Kan det ha blitt noe forveksling eller et slags ordlkrøll, litt spøk her eller noe sånt litt tullete her, eller ein slags misforståelse eller noe sånt noe her kanskje kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmesiden til Olav er bare et bilde av en kar og har både Olav og Olaf i adresselinja, og ligner egentlig ganske mye på et annet medlem her inne. Kan det ha blitt noe forveksling eller et slags ordlkrøll, litt spøk her eller noe sånt litt tullete her, eller ein slags misforståelse eller noe sånt noe her kanskje kanskje?

 

Nettopp stått opp? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir mye OT, men det blir dumt av mediet Moldestad da som første innlegg her inne å tydelig bevisst legge seg på en linje hvor terskelen for å "harselere" et annet forummedlem er rimelig lav virker det som.

 

Greit du kommer med saklig og godt begrunnet info om VATSIM Olav, men at du gjør noe som direkte støter andre her inne er heller dårlig gjort syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...