Gå til innhold

Nye fly til Premiair....igen!!


Anbefalte innlegg

I løbet af år 2003 bliver Premiair´s efterhånden 20 år gamle Airbus A-300 fly udskiftet.

Som erstatning har Premiair købt 5 fabriksnye Airbus A-321 fly med plads til 217 pax.

Derudover har Premiair købt 4 fabriksnye Airbus A-320 som skal erstatte de nuværende Airbus A-320 fly i flåden som kun er ca. 8 år gamle.

Når de nye fly er indsat i løbet af år 2003, vil gennemsnitsalderen på Premiair´s flyflåde have en alder på 1 år og 7 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, skjønner ikke hvorfor charterselskapene må ødelegge disse flyene sånn, Premiair kjører med 9 seter i bredden på A330,

mens Lufthansa, SAS m.fl kjører med bare 8 i bredden på samme flytype, og det er jammen trangt nok.

Kjenner flere som har betalt 10 000,- kr og vel så det for charterturer til sydamerika og Asia der de flyr med Premiair,

for den prisen kan man jo fly med rutefly (ser ofte tilbud rundt 6000,- kr med BA og KLM etc til disse stedene) og leie hotell selv.

Servicen på charter er jo også elendig på charter i forhold til rutefly, man må jo tilogmed betale for vann ombord (!) på Britannia.

AH

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. ok.. ja jeg skjønner dere. Men ingen tvinger noen til å fly charter da. Men når folk skal ha så fordømt billige billetter så må det gå utover noe. Da er det bedre at det går utover beinplassen enn sikkerheten f.eks. Men selv har jeg aldri flydd charter så jeg kan vel ikke være skråsikker på hvor ille det er..

mvh, Ole Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men det hadde vært hyggelig med en trivelig start og slutt på ferien da!og dessuten så er nesten alle flyvertinnene sure!

De fikk jo ikke jobb i SAS eller Braathens stakkars,så det må jo gå ut over oss ikke sant!

Ingen tvinger oss til og reise charter men det er jo veldig enkel å titte katalogen velge ett hotell,så gjør Star Tour resten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg ville bare forsvare charter-selskapene litt - eller rettere sagt de som jobber for dem. Jeg synes de skal ha all ære. Hvorfor? For å holde ut med oss sydenturister!

Jeg går i sjokktilstand hver gang jeg reiser til syden. Det første som møter meg når jeg kommer inn på Sola er hundre og femti fargesprakende nordmenn som står i kø foran innsjekkings-skrankene - enda innsjekkingen ikke starter før om én time. Der har de stått i to timer. De står og teller hvor mange folk som står i de andre køene for å forsikre seg om at de kommer først til skranken. Ser de noen kjente lenger framme i køen, så stormer hele familien på nitten (to voksne, tre barn og fjorten kolli bagasje) fram og skriker og hoier så hele flyplassen stanser opp og lytter. Så presser alle seg forsiktig og diskret inn i køen - en etter en - helt til den gamle damen med den blomstrete kjolen og selskinnstøflene helt bakerst faller bakover med ett knas, rett oppå veska der hun og mannen har lesebrillene og reservetennene sine. Når innsjekkingen starter har alle stått i kø foran feil skranker, og så er det på an igjen.

Når innsjekking og scanning er unnagjort, sender de som har barn disse inn på den eneste baren der man kan røyke på flyplassen for å holde bord, og så løper de selv inn i taxfree-butikken. Syv og et halvt minutt senere er hyllene i butikken tømt for sprit og røyk, kassadama ser ut som hun nettopp har fødet og åttiåtte turister sitter og røyker og drikker inne i baren som er godkjent av branntilsynet for trettifire personer. Der skal de sitte i to timer. Skrålingen og skrikingen fra grilldress-bermen kan høres på en avstand av ca to og en halv kilometer. Klokka er tolv på dagen.

Flyet som skal transportere de nå sørpefulle voksne og skrikende barna har landet. De har startet fra Gran Canaria drøye seks timer før, og på den tiden har turistene - brune som brannbiler hele gjengen - klart å forandre et skinnende rent fly til en flygende søppelsekk. Man skulle tro de hadde tatt med seg alt bosset fra syden og tømt det ut når de kom ombord.

Med disse folkene har kabinpersonalet altså holdt ut i seks timer. Nå har de tretti minutter på seg til å plukke opp søppelet, tørke opp oppkasten etter de tre og tyve som hadde festet hele natten i forveien så de ikke skulle forsove seg til avreise, fjerne matrester og annet søl etter barn og fulle folk (altså alle passasjerene) og fjerne plastglassene som har blitt limt fast med størknet Jegermeister over røykvarslerne på toalettene. De har vært på jobb i åtte timer, og nå skal de gå gjennom det samme èn gang til, denne gang med blennede hvite, friske, uthvilte og allerede godt berusede mennesker som startet ferien (altså koblet ut hjernen) for mange timer siden. Alle har betalt mye penger for turen - noen så mye som tre tusen ni hundre for femten timers flytid og fjorten dager på hotell med fire stjerner - så her forventes sørvis!

Nei, jeg må krype til køys. Får ta flyturen og ankomst en annen gang, kanskje...

All ære til de som må jobbe med oss sydenturister! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

Hilsen Bjørn Olav

[Endret av Bjørn Olav Henjum 23-03-2001.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig - glimrende lesning !

Har ikke vært på mange charterturer - men opplevde omtrent samme seanse i forbindelse med avgang fra Gardemoen. Dene eneste forskjellen var at klokka var 05.30 om morgenen. Det jeg har minst lyst på såååååå tidlig om morgenen er øl og snaps.

Ser frem til fortsettelsen som forhåpentligvis omhandler turen sørover og ankomst.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Ole Martin Walberg skrev:

hehe.. ok.. ja jeg skjønner dere. Men ingen tvinger noen til å fly charter da. Men når folk skal ha så fordømt billige billetter så må det gå utover noe. Da er det bedre at det går utover beinplassen enn sikkerheten f.eks. Men selv har jeg aldri flydd charter så jeg kan vel ikke være skråsikker på hvor ille det er..

mvh, Ole Martin

Meget klokt sagt... [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Premiair får tross alt nye og sikrere fly..

Når man reiser til syden i to uker for skarve 4000 kroner må man regne med å bli behandlet som en saueflokk, og sitte trangt [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

Skal man ha komfort så må man grave dypere i lommeboka...

 

------------------

Mvh

Helge Bø

LN-HIB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Thomas Jøsvoll skrev:

Nei, men det er et dritt selskap så hvem bryr seg om dem?!?

De stuer oss sammen som kyr!

Noen som har noe i mot min mening om flyselsapet, så ikke prøv å overbevis meg om noe annet!for jeg satt 14 timer på flyplassen på Kreta og venta på det F... flyet! [image]
[/image]

 

Dritt selskap? Det er jo charter! Du betaler for det du får! Jeg har sett lignende uttalelser om Ryanair og Britannia. Selskapene er ikke noe dritt fordi de stapper turistene inn i flyene sine. Det er sånn de presser prisene ned. Hadde ikke folk betalt for det, hadde charter selskapene sluttet å fly!

Selv syns jeg Ryanair har gjort en kjempejobb med selskapet sitt. Trangt er det, men billig er det også. Du kan jo godt velge British Airways eller KLM, men det koster. Ganske logisk...

Martin

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...