Gå til innhold

Martin Kaareng

Members
  • Innholdsteller

    221
  • Ble med

  • Siste besøk

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutral
  1. Jo takk, Jeg fikk lappen for 2 uker siden. Jævlig morro! Klarte endelig 5-timeren i dag. Fløy 5:13. Hæh, gutter, 5:13 uten motor! Det var fett det! Martin
  2. Frode, Jeg har hørt at du er seilfly-instruktør i Nome Flyklubb, men det innlegget der avkreftet vel det? Martin (som har vært Frodes elev EN gang!)
  3. quote: Opprinnelig postet av Tarjei Lundarvollen: Nå ble det mange surrehuer i en tråd her Til dere som sier at seilfly er kjedelig, jo jeg kan være enig men samtidig kjempeuenig. Jeg gadd sjelden se på et seilfly fordi det var treige saker som kun fløy forsiktig på luftstrømmen, inntil forrige års "wings and wheels" på Lunde flyplass i Telemark hvor Atle Myran (til daglig kaptein i Golden Air) fløy et par show med seilfly som jeg sjelden har sett makan til. Det som imponerte meg spesielt var en heftig low pass (og nå snakker vi ikke om low pass i 20 meters høyde, kan vel omtren
  4. quote: Opprinnelig postet av Even Kalleberg: Martin... Noe av det dummeste jeg hører er når folk mener at ingenting er umulig. Forventer at du setter opp verdens råeste flystevne på de dagene som står igjen da....for det er ikke umulig. Men hvis du synes det er enkelt så kan du vel fly tur-retur USA med seilfly.. Eller kanskje fly rett opp med det? Skjønner du??!?? Ser ut som du blir nødt til å tenke litt før du skriver du også. Even, Jeg har lest innlegget ditt et par ganger nå, og skjønner ingenting. Du må ha vært påvirket av et eller annet når du skrev det der... Ma
  5. Har du vært med på en akro-tur i seilfly da? Martin
  6. Fredrik, Jarlsberg flystevne/flytreff er et stevne som eksisterer kun pga. frivillige som tar seg tid til for/etterarbeid. Ingen får betalt for det arbeid de gjør både før og etter stevnet. Tro meg, det er MYE som gjøres før og etter et slikt 'lite' flystevne. Flystevnet på Jarlsberg er ikke større enn det er fordi det koster penger å leie F-16, Invader, og Mustang etc. Vi som driver Jarlsberg Fritidssenter bruker mye tid på at alt skal gå fint for seg før/under/etter flystevnet. Du har selvfølgelig rett til å klage over det vi presenterer, men ha det i bakhodet at ingen av oss
  7. Boeing 6/7/800 er nok 'litt' dyrere å lease enn 300. Selvfølgelig... Martin
  8. Skrev inn 'Rafale' i google, og jøss, hva fant jeg der? http://home.achilles.net/~rjl/aircraft_html/rafale.html Martin
  9. Seilfly og Cessna/Piper kan ikke sammenlignes! Martin
  10. Ta heller et intensiv kurs i seilflyging på Elverum i sommer. Tror prisen ligger på rundt 7-8000. For det får du 25 starter i seilfly og til slutt får du fly solo. Er ikke det bedre valuta for pengene? Seilflyging er etter min mening den beste kombinasjonen av flyging og spenning. Bedre blir det ikke! Martin
  11. Det er jeg enig i da! Men det var ikke spørsmålet! Martin
  12. En annen ting: B4 er ikke en enseters blanik. Det er L33 'Solo'. Martin
  13. Diskusjonen startet jo med at PW-5 ble betegnet som et 'hot' fly. Noe det ikke er. B4 derimot er 'hot' fordi det ikke er bygd for annet en akro. Det er selvfølgelig brukbart til annet også. Men man kan ikke sammenligne de, PW-5 er en 'trainer', og bygd til det formål. B4 er et akrofly, bygd til det formål. Hva ville du hatt, dersom du var fersk seilflyger med 30-40 timer? Strøken B4, eller strøken PW-5. Her kan det vel ikke tvil, eller? Martin
  14. PW-5 et hot fly? Pøh! Det er jo et skolefly. Flyet jeg flyr er betydlig hottere, spesielt med tanke på spesifikasjonene. Pilatus B4 (PC-11) Max. g-belastning: +6.53, -4.53 Max. fart: 244 km/t uten begrensing på luftbremser! Med dette flyet kan man gjøre praktisk talt alle tenkelige manøvrer utenom flik-roll og andre flik manøvrer. Tailslide er lov! Så der så Hils på radion hvis du hører glider golf alpha! Skulle gjerne prøvd PW-5 også Martin B4 entusiast!
×
×
  • Opprett ny...