Gå til innhold

Michael Bisgaard Olling

Members
  • Innholdsteller

    39
  • Ble med

  • Siste besøk

Michael Bisgaard Olling's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Det passer ikke helt at Premiair er blevet overtaget af My Travel Airways. My Travel Airways er en fuldstændig sammenslutning af Airtours i England og Premiair i Skandinavien, som førhen opererede hver for sig, dog under samme moderselskab, men som altså nu er sluttet sammmen i et samlet selskab. Michael
  2. Hey!! Ja det er rigtigt nok at premiair bruger 330 til Canarieøerne men 320´eren flyver også nogen enkelte ture derned fra Oslo.
  3. I løbet af år 2003 bliver Premiair´s efterhånden 20 år gamle Airbus A-300 fly udskiftet. Som erstatning har Premiair købt 5 fabriksnye Airbus A-321 fly med plads til 217 pax. Derudover har Premiair købt 4 fabriksnye Airbus A-320 som skal erstatte de nuværende Airbus A-320 fly i flåden som kun er ca. 8 år gamle. Når de nye fly er indsat i løbet af år 2003, vil gennemsnitsalderen på Premiair´s flyflåde have en alder på 1 år og 7 måneder.
  4. quote: Arne Sundsbø skrev: For at nattsynet ditt skal være bra ved en eventuell evakuering etter hendelse under take off/landing, antar jeg. yep præcis, sådan for vi det ihvertfald at vide i Premiair.
  5. Me to.......er allerede igang med ppl. Første flyvetime er på Onsdag..jubiiiiiii. Michael
  6. hej Michael. Her i Danmark sætter vi QNH til standard setting 1013,25 når vi passerer 3000 ft, ihvertfald over jylland og fyn. På sjælland sætter du først din QNH til 1013 når du passerer 5000 ft. Med venlig hilsen Michael Olling
  7. Hej Tommy Prøv at komme lidt hurtigere om på heading 300 og op på 3000 ft. Jeg havde selv det samme problem og ovenstående hjalp mig. Good luck !! Michael
  8. quote: Originally posted by Jan Barreng: Christian har rett,men det var ingen ENGELSKE fra Airtours som fløy for oss under streiken i Mai,det var våre SVENSKE kollegaer fra Premiair med våre egne fly.Jeg var selv innvolvert i dette. Don´t forget us danes. Vi danske stewarder og stewardesser var altså også i Norge og flyve. Airtours DC10-30 kom som sagt fra Premiair og hadde reg oy.cno (OSKAR) som pressen og vi kalte denne perlen av en maskin. Problemet var Premiair sin ledelses filosofi ang. dette med DC10-30 og hvor mye den kunne klare uten ettersyn. Alle våre DC10-10 skal til Airtours og fly derfra i ca 5år etter planen. Hvad jeg ved af så skal Tango som den sidste DC-10 fra Premiairs side til Federal express og flyve cargo. Hilsen Michael Olling Steward i premiair
  9. quote: Originally posted by Thomas Lorentzen: Sorry Folkens.. I was wrong.. [image] http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif '>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Jeg satt i vinduet med kikkerten i går jeg også, og ble overasket da jeg så at DK889 var en A320.. hmmm.. Hvorfor i all verden flyr Premiair plutselig til Luton ? Jeg hørte også DC10'ern som stussa hus taket her klokken 07:30 og det var vel den da, som var den siste fra Gardermoen. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Mvh Thomas Flyene skal vidst nok på tjek i Englang!! Michael
  10. Jeg har taget de 3 første certifikater men ATP´en er sindsyg svær.
  11. Hej Morten. Flyet du skal flyve med er en Airbus A-300. Jeg er steward i Premiair, og jeg har en plan over hvilke fly der skal flyve hvad og hvornår. Mee hensyn til at sidde i cockpittet under start og landing, så er det ikke noget vi normalt praktiserer medmindre man lige kender nogen der er enten i kabinen eller i cockpittet. Det kommer også helt an på hvilken kaptajn der flyver. Men du skal endelig spørge ad når du kommer ombord, det er en kanon stor oplevelse.Held og lykke og god ferie [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/blush.gif[/image]) Med venlig hilsen Michael Olling
  12. Skulle have begyndt på et PPL først på året men jobbet kom i vejen ( steward Premiair ). Håber på at begynde til efteråret med PPL. Er kun 20 år og jagter en civil pilot karriere. Michael
  13. Prøv Duckling Air!!!!!!!!!!! http://www.duckling-air.dk" TARGET=_blank>www.duckling-air.dk
  14. quote: Originally posted by Aslak Iversen: Hei Michael! Er det ikke slik at det kreves et sertifikat for å jobbe i kabinen? Å innha et CPL/ATPL gir ingen automatisk rett til å jobbe som steward(ess). På godt norsk kalles det som skjedde under streiken for streikebryteri, hva det heter på dansk vet jeg ikke. Det er helt rigtigt at det kræves et certifikat for at arbejde i kabinen. Hertil kræves yderligere et medicalcertificat ( I danmark et klasse 2 Medical det samme som man bruger til et PPL ) Jeg tror ikke det kræver noget specielt kabinecertifikat for piloter før de må arbejde i kabinen. De gennemgår visse dele af kabinetræningen men kun den del der handler om safety. Michael
×
×
  • Opprett ny...