Gå til innhold

Ny Executive Chief AOR Norge vald


Marek Pola

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Takk for tilliten!

 

Det er med en smule ærefrykt jeg går løs på dette arbeidet. Jeg har også tidligere hatt dette vervet. Denne gangen har jeg vært heldig nok til å få med meg et team av kollegaer som sammen sitter på uvurderlige mengder erfaring:

 

Jan Kristiansen og Erik Schøyen.

 

Jeg er utrolig glad for å ha dere på laget! Sammen håper vi - med tiden - å få Norge tilbake dit det bør være - blant VATSIM sine foregangsland. Det er imidlertid mye å gripe fatt i, og i stedet for å bli utbrent i løpet av meget kort tid vil vi heller gå grundig til verks og få gode resultater.

 

Dersom DU har noen innspill til VACCSCA/VATSIM i Norge, nøl ikke med å sende en mail til accsca3@vaccsca.org

 

 

Med vennlig hilsen

 

Hanne Mæland Strand

 

CEANor

ACCSCA3

Nautikkstudent

Turbussjåfør

Siviløkonom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hun er? Aldri sett henne? Kanskje hun kan presentere seg for oss norske

 

Hei!

 

Hvem er du? Du må åpenbart være ny når du ikke vet hvem jeg er ""

 

Jeg er 29 år, evig ung (selvfølgelig "" ) og bor nå i Haugesund, der jeg studerer nautikk. Min flyinteresse har alltid vært sterk, og da jeg en gang i steinalderen prøvde FS3.0 ble jeg fullstendig hektet.

 

Jeg har vært mer eller mindre aktiv i VATSIM og gode gamle SATCO siden 1997, og var blant annet event coordinator i ARTCC Norway en periode. Glanseventen fra den tiden var Fornebu Memorial Flyin som ble arrangert 8. oktober 1998. Da hadde vi nærmere 150 fly ut og inn av Fornebu i løpet av noen timer. Dette er ikke verst på en flyplass med bare en rullebane og med datidens lag ""

 

Senere ble jeg aktiv innen training i Norge, og har testet mange av de som i dag regnes som veteraner innen miljøet.

 

Jeg var involvert i prosessen for å danne dagens VACCSCA, og var også den første CEAorNor. Dessverre rammet sykdom, og jeg måtte gå av med mye ugjort.

 

Nå er sykdom et tilbakelagt stadium, og jeg har denne gangen med meg et meget sterkt lag, som nevnt i ovenstående mail. Sammen har vi en meget god kompetanse som vi vil bruke til å gjøre AOR Norway til et bedre sted.

 

Jeg har ikke fulgt så mye med i debattene som har vært den siste tiden, men fikk etterhvert med meg at Norge satt uten AOR, og at det var minimalt med mulige søkere. Dette er en situasjon Norge ikke kan leve med, og jeg valgte derfor - etter å ha konsultert det som nå er blitt et lag - å sende en søknad. Mitt utgangspunkt er at det for Norges del er svært viktig å ha en person i VACCSCA som taler vår sak. Skandinavia er på mange måter ensartet, men i tillegg til å bevare balansen i VACCSCA har Norge har også sine særegenheter som trenger en talsperson. Det er ikke sikkert at jeg vil bli sittende veldig lenge i denne stillingen, men akkurat nå er det en god del som trengs å ryddes opp i. Så får vi ta det derfra.

 

Jeg håper jeg kan regne med DIN hjelp til å gjenreise AOR Norway.

 

 

 

Hilsen Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Hanne! Du har virkelig mye å ta fatt i, men jeg er helt sikker på at du er rette personen til å ordne opp i sakene og få Norway AOR på fote igjen. Velkommen til staben

 

Et spørsmål.

Hva er AOL?

Du kan lese mer om AOL instant Messenger på www.aim.com

 

Om det er AOR du lurer på så står det for Area of Responsibility, og innenfor den skandinaviske VACC så har vi et AOR for hvert medlemsland, og en tilhørende "Executive Chief", med andre ord er Hanne Chief Executive for Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Hanne! Jeg tror nettopp noen som ikke har vært for mye innblandet i diskusjonen rundt sommerens lille eventyr er rett person for å samle det norske ATC-miljøet igjen.

Bit i det sure eple, folkens! Det ble ikke noe eget norskt VACC og da må vi støtte opp om Hanne så godt vi kan. Derfor har jeg også meldt meg til tjeneste, slik at jeg iallefall bidrar med noe jeg også, selv om mengden arbeid jeg kan ta på meg er liten og ujevnt fordelt i tid.

 

Jeg vil forøvrig moderere Hannes utsagn:

Denne gangen har jeg vært heldig nok til å få med meg et team av kollegaer som sammen sitter på uvurderlige mengder erfaring:

 

Jan Kristiansen og Erik Schøyen.

 

Jeg har vel ikke akkurat uvurderlige mengder med erfaring jeg "" Men jeg skal bidra så godt jeg kan med den jeg har. (For jeg har verken tall eller stillinger å komme trekkenes med).

 

Håper Hanne får gjort noe med den øredøvende stillheten det har vært her en lang periode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ave maria!

 

Tro gjere på gull og grønne skoger dere nå.

Men dette har vert prøvd før, til liten nytte.

 

Sorry mac, dette har jeg liten tro på at vil fungere.

Her trengs en person som virkelig brenner for dette, og som er villig til å jobbe hardt for det.

Ikke ta dette ille opp, men etter hva jeg tror trengs andre ildsjeler.

En relativt fersk person i dette gamet, og en inaktiv person er ikke nok til å gjøre en forskjell.

 

Men nå har jeg ikke noe jeg skulle sagt lengre, siden jeg ikke er annet enn Visiting controller i Norge.

Jeg har sammen med andre flyttet ut av skandinavia som ATC, og jeg tror nok enda flere vil gjøre det med tiden.

 

Men for all del, stor "respekt" til dere som har tatt steget inn for å rydde opp i rotet som har vert.

Men jeg tror det vil ta lang tid før ting er bra igjen.

 

 

Lykke til da """"""""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du reagerer som du gjør, Christian. Men hva var alternativet når dere ikke ønsket å kjøre VACC Norge-ideen videre?

 

Alt er bedre en ingen AOR. Alt er bedre enn å ha en AOR som ikke gjør noe i det hele tatt. Nå tar Hanne initiativ og da er det uklokt for alle å drepe det før det er kommet i gang! For alle ønsker vi det beste for VACCSCA når det først er blitt sånn. Ikke sant?

 

[Edit: Og forresten er det alltid interessant å høre både hva utflyttede ATC'er mener og alle som er visiting controller i Norge!]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få starte med å si at jeg har ingenting personlig imot Hanne, og håper du ikke tar dette som kritikk rettet direkte mot deg!

 

Min mening er at vi burde ha valgt noen som virkelig er ivrig, både når det gjelder sin possisjon i styret og holde nær kontat med sine kolleger, og ikke minst med pilotene på nettverket. Dette kan være litt stygt sagt, men ser ikke på Hanne som en "aktiv" bruker, iallefall ikke de siste årene. Sitter derfor med en følelse av at det blir et stort mellomrom mellom brukere av nettverket, og styret som holder AOR Norway drivende. Min oppfattning av dette er et lite effektiv nettverk som vil bli lite fleksibelt mht. endringer og ta hensyn til brukerne direkte.

 

Av de nevnte navnene ovenfor er det vel kun Erik Schøyen som har personlig kontakt med de mest aktive pilotene og flygerlederne i Norge. Christian Sager har også vært en ildskjel, og mener han ville vært en meget sterk kandidat til vervet som leder.

 

Konklusjon, jeg er meget nyskjerrig på hvordan den nye ledelsen vil fungere. De vil nok fungere godt sammen, men hvor godt til de kunne samarbeide med brukerne? Får vi en virtuell AVINOR sitasjon med nedbemanning og sykemeldinger? Vel, plassen er deres og håper dere ikke glemmer oss aktive brukere. Ønsker dere lykke til, og håper dere stiller opp til forventningene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jobben Hanne. Mener du har den erfaring og pågansgvilje som skal til for å lykkes, men det vil ta tid.

 

Og Andre, Christian og andre som bare nå sitter surmuler og slenger med leppa og slenger, for å si det rett ut, dritt.

 

Blir dere aldri lei!!!!

 

Dere gjorde et forsøk på å etablere et eget norsk Vacc. Det lyktes ikke. Ingen andre har heller meldt seg som ny norsk AOR.

 

Kan dere ikke snart bli voksne og legge ting bak dere. Det dere nå holder på med er å skape en masse frustrasjon, splid og krangling i miljøet. Det er det samme som å så at: "jeg liker ikke den Norske regjeringen så da gidder jeg ikke følge Norske lover og regler".

 

Derfor, slutt og klag. Begynn heller å se fremover og jobbe sammen mot et felles mål.

 

OG, det nytter ikke å svare på mitt inlegg med kritikk, ukvemsord eller annet tull og tøys, jeg er alt for tykkhudet til å la meg påvirke av slikt eller ta meg nær av det. Det preller av som vann på gåsa.

 

Jeg ønsker Hanne og hennes folk lykke til i fortsettelsen. Skynd dere sakte og ta den tiden dere trenger for å skape et godt VATSIM-miljø i Norge og få samarbeidet i VACCSCA til å bli godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet til Vaccsca i dag er den herlige blandinga av helt nye og 'gubber' i Vaccsca board/styre. Som enten ikke tør eller vil akseptere at Skandinavia Vacc har store problemer.

 

Nå er jeg bare visiting her, så jeg skal følge de reglene som gjelder de få gangene jeg skal sitte ATC i Norge, og ellers kun fokusere på et Vacc/FIR som vet hva det vil si å ta vare på sine medlemmer.

 

Som sagt, lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einar;

Det jeg sier her er ikke ment som useriøs drittslenging, jeg prøver bare å ytre min mening om temaet.

 

Jeg surmuler ikke fordi det ikke ble noe av en ide som vi spurte folket om.

NÅR SKAL FOLK FÅ MED SEG AT VI BARE STILLTE ET SPØRSMÅL?

 

Jeg er nå dritt lei deres møkka slenging til oss.

Vi har blitt kallt alt fra idioter, til quisling, svikere og inkompitente.

Men det aller værste synes jeg alikevel det som kom fram i lyset etter at diskusjonen var over.

 

Det aller værste synes jeg er at vi har blitt titulert som Newbier som ikke har peiling på noe som helst.

Jeg hadde ikke tenkt å dra dette fram, men jeg har ikke en dritt til overs for enkelte personer lengre.

En mr. Kristiansen vet godt om dette!

En Newbie er etter mitt syn en som er ny og har lite peiling på det han driver med, ikke en som har Senior controller rating. En som er SUP og har mere timer enn de fleste her til lands?

Ja jeg snakker om meg selv.

I skrivende stund har jeg litt over 4000 Timer på Vatsim.

Jeg har arbeidet i staff i Vaccsca i litt over et år, og hjulpet de som har spurt om hjelp.

 

Og hva er takken?

Jo, vi blir skyvd ut i kulden.

Kallt drittsekker og inkopitente idioter.

Nå gidder jeg fa*an ikke mer.

 

Jeg har faktisk i det siste vurdert å gå tilbake til Vaccsca og ta en staff posisjon. Dette er noe jeg har blitt spurt om flere ganger av forskjellige personer.

Men etter dette orker jeg ikke engang løfte en finger for Svenskene, Danskene og en god del Nordmenn.

 

Einar; fordi om vi ville noe du ikke ville så godta det!

Det ble ikke noe av, fordi vi ikke ønsket å tvinge flere av de Norske spillerne til å gjøre noe de ikke ønsket.

Hadde vi fortsatt med ideen, så hadde vi kommet til å få det flertallet vi trengte og vi hadde klart å gjennomføre det.

Det er omtrendt dere som er gamle i gamet som ville bli igjen, og utav respekt for mine med mennesker følte jeg at å fortsette ble feil.

Nå ser jeg at jeg gjorde en stor, stor feil.

Jeg skulle virkeilg ha fortsatt og jobba med det, så kanskje vi hadde fått litt vett i pappen på dere gamlingene også.

 

Men du vet, Vi Neewbees vet jo ikke en dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian. Jeg har ingenting i mot deg eller noen andre. Jeg diskuterer bare sak. Ja jeg var uenig i tanken om å lage eget Norsk vACC, men prøver å holde et saklig nivå på mine innlegg. Sak og person er to adskilte ting. Når tid og energi er på plass igjen håper jeg å kunne komme mer tilbake online og jeg håper også at du og andre dyktige personer kommer tilbake når tiden er moden og alt rundt ståket i sommer har roet seg. Dere har alle mye å bidra med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yep, og takket være folk som ikke kunne skille på sak og person så tar vi med oss det vi har å bidra med, ut av landet/vaccet.. ""

 

ps at dere kaller oss newbier er strengt tatt personlig eller?

 

Jeg er kanskje ny (om 500 timer på et halvt år er ny), men Christian er det def. ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne, hyggelig å se deg tilbake i denne rollen. For de av dere som ikke kjenner Hanne, så har hun meget lang og solid erfaring med de oppgaver som ligger foran henne, helt fra hun i 1999 tro inn i ledelsen i VACC Norway. Hanne har både den erfaring og engasjement jeg tror skal til for å klare denne jobben på en utmerket måte!

 

VATSIM har dessverre helt siden starten i 1997 (dengang SATCO) vært preget av interne konflikter, både her i Norge og i organisasjonen for øvrig. Dette er en populær hobby der enkeltpersoner gir mye av seg selv og sin egen fritid til glede for andre, og det står det stor respekt av. Men noen ganger er det lett å ta både hobbyen og seg selv litt for høytidlig. Nå er det på tide at folk legger stoltheten litt til side og støtter opp under den nye ledelsen i Norge. Nye personlige konflikter og personangrep vil skade hele det norske miljøet og alle som elsker denne hobbyen.

 

Min oppfordring er derfor å la stridsøksene ligge og støtt opp under det norske og skandinaviske miljøet.

 

Lykke til Hanne!

 

 

PS. Nye innlegg vedr. forsøket på å starte eget VACC i sommer og personlig kritikk ol. knyttet til dette, vil bli slettet fra denne tråden. Bruk heller kreftene på å fortelle Hanne hva dere ønsker dere av AOR Norge. DS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...