Gå til innhold

Norwegian-fly skadet på Værnes


T. Paulsen

Anbefalte innlegg

Jækla glupt av hu i skranken å si at "vi skal være glade for at piloten oppdaget det" ""

 

1. Hvis stuerne kjører på flyet, så har de vett nok til å si fra til enten gateansvarlig eller crew om at skade har skjedd.

 

2. Piloten går alltid runden sin, og hvis han/hun ikke ser en bulk i skroget så er det vel NSB neste.

 

Men jeg personlig er lei slike sutre historier, ække rart det er krig i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk bør begynne å forstå at da de kjøper billige billetter med f.eks. Norwegian, så får de faktisk litt mindre enn om de hadde kjøpt dyre billetter.

Jeg ser vertfall på det som en selvfølge at da jeg kjøper en billett med Norwegian til 4-500 kr, så får jeg ikke det samme som om jeg hadde kjøpt en billett med SAS på samme ruten til 1-1500 kr.

 

Sikkert noen som er uenig med meg, men er vertfall slik jeg ser på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en telefon koster 1 kr, eller 3000, så får butikken omtrent like mye penger for den. Provisjoner for solgte abbonoment. Og ja, samme garanti.

 

Jeg kjenner ikke til regelverket for "billigbilletter", jeg har desverre ikke flydd så mye i mitt liv, og har aldri hatt problemer med tapte avganger/innstillte avganger, bortsett fra en eneste gang. Da ble jeg satt på standby, og fikk ta neste fly videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette måtte vel vært det "ultimate mareritt" for mange personer her inne, spesiellt de som er litt i "overkant" flyinteressert. Kan nesten forestille meg skuffelsen, hvis man da fikk vite at man skulle befraktes med buss istedet for fly..

 

Men man måtte vel kunne si nei takk evt. til buss, få pengene refundert - og ta en senere avgang (fly). Men da snakker vi jo selvsagt litt prisdifferanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle dette for en ulykke tjener ikke noe annet enn å skape overskrifter som igjen skremmer nordmenn, som allerede er bekymret for det meste, fra å fly.

Dette var et hendig uhell, hverken mer eller mindre.

 

Det var vel litt BS... Ifølge statestikkene så flyr jo nordmenn som bare fan! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noko av det same skjedde med eit Widerøe fly her på Hovden for eit par veker sidan.

Ei bagasjetralle hoppa av trekkvogna og køyrde rett inn i flyet.

Skroget vart punktert så avgangen måtte kanselerast og teknikar bestillast frå Bodø.

Dagen etterpå teipa dei over holet og flaug utan trykkabin til Bodø for vidare reparasjon.

 

Einaste eg såg i avisene om denne hendinga var dette oppslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel litt BS... Ifølge statestikkene så flyr jo nordmenn som bare fan!

 

Hva tror du skjer når folk som ikke har peiling på fly eller luftfart hører om slikt som dette da?

Eller alle andre småsaker som media blåser opp slik at det høres ut som om man bare var sekunder fra en katastrofe?

 

Jo, nettopp det at folk blir redde for å fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel litt BS... Ifølge statestikkene så flyr jo nordmenn som bare fan!

 

Hva tror du skjer når folk som ikke har peiling på fly eller luftfart hører om slikt som dette da?

Eller alle andre småsaker som media blåser opp slik at det høres ut som om man bare var sekunder fra en katastrofe?

 

Jo, nettopp det at folk blir redde for å fly.

 

Men har man ett fnugg av vett så VEIT man at fly ER den sikkreste måten å reise på... Det er litt mere profesjonalitet i det en att den menige mann igata setter seg bak rattet... men men folk er jo lett påvirkelige, og det er dems problem! Jeg flyr heller en å kjøre tog, buss eller bil! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...