Gå til innhold

Bjørn Kjos!


Jan Peder Nilsen

Anbefalte innlegg

Hvis noen så på "Rikets Røst" i dag så fikk de vel med seg at sjefen for Norwegian, Bjørn Kjos, var gjest. Vil bare benytte anlednigen til å si at han er faenmeg den kuleste flygeren ever!! Han ler jo hele tida, HAHAHA! Dritkul fyr, igrunn. Bare det alene er grunn god nok til å fly med Norwegian!

 

I tillegg er han vel den første/ en av de få som ikke lot seg vippe av pinnen i dialog med Otto Jespersen, men faktisk lo seg skakk ihjel og fikk med seg hele salen! Nei, kulere fyr skal man nok lete lenge etter """"""

 

GO BJØRN KJOS!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp så det jeg også, holdt på å le meg skakk..Tror jeg overgikk Bjørn Kjos også.

 

Særlig når Otto nevnte dette med at man får best sikkerhet ved å ikke la flyene gå og der gikk SAS frem som et glimrende eksempel.

 

Men også når han nevnte at flyvertinnene skulle gå rundt med gummi kølle og gi passasjerene et ekstra smokk for å få dem ned i riktig kræsj landing.

 

Men en ting stusset jeg på, dette med frekvensene til mobil på fly, båndbredden der er jo totalt forskjellig fra hva flyet bruker til kommunikasjon sant ?

 

""""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet nå ikke jeg, men har du ikke opplevd at f.eks TV'n skurrer no jævlig når mobilen ligger oppå og det kommer en melding eller det ringer? Kanskje det er noe liknende? At det f.eks kommer opp et slibrig bilde av Riise på radarskjermen hvis han prøver å sende MMS til flyvertinnene eller noe sånt? Correct me if I'm wrong... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del har fått nok av denne Bjørn Kjos. Synes han blir mer og mer lik en klovn. Han rir på en medgangsbølge for tiden og kan derfor opptre og si akkurat det han vil. Men når markedet har stabilisert seg og NOR Shuttle begynner å få litt motgang tror jeg han kommer til å slite. I allefall må han ta seg sammen å gjøre å si andre ting enn å fleipe bort alt. KJOS ER EN KLOVN ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del har fått nok av denne Bjørn Kjos. Synes han blir mer og mer lik en klovn. Han rir på en medgangsbølge for tiden og kan derfor opptre og si akkurat det han vil. Men når markedet har stabilisert seg og NOR Shuttle begynner å få litt motgang tror jeg han kommer til å slite. I allefall må han ta seg sammen å gjøre å si andre ting enn å fleipe bort alt. KJOS ER EN KLOVN ""

 

Jeg har grunn til å mistenke at du ikke er ansatt i norwegian... Han er jo seriøs når det trengs, ellers hadde han ikke vært den han er i dag. Jeg tror han har succé nettopp p.g.a. væremåten sin jeg. DU MÅ TÅLE AT SAS KJØRER SEG SELV I GRØFTA"" OG AT KJOS KAN LE AV DET""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU MÅ TÅLE AT SAS KJØRER SEG SELV I GRØFTA OG AT KJOS KAN LE AV DET

Ærlig talt så er det vel ingen som er tjent med at SAS "kjører seg selv i grøfta". Og man skal være veldig forsiktig med å le av andre sin ulykke.

Man må vel ikke være ansatt i NORWEGIAN for å like de. Riktig som du sier at jeg ikke er ansatt i DY ""

Men jeg er stor tilhenger av konkuranse på det norske innenriksmarkedet, men har fått nok av Klovnen Kjos ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes han var mere en fjollebøtte da han satt der og gjorde seg morsom... Ser jo ut som han har sitti på parkbenken og supa 96 jo hehe "" Men for guds skyld la oss ikke satrte en ny SAS er best\\ Norwegian er best diskusjon igjenn!! Ta det jeg sier med noe god humor:) Selv om jeg personlig ikke liker han. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er stor tilhenger av konkuranse på det norske innenriksmarkedet, men har fått nok av Klovnen Kjos

Så du foretrekker en sånn j.... sur grinebiter heller liksom?

Takke meg til de som kan smile å le(blant all j....skapen her i verden) enn de som alltid skal være så gravalvorlige viktigpettere. Dessuten.. han har vært jagerflyver og sivil airlinerpilot.. hva kan du skryte av? :P""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du bare glemme.. Norwegian flyr ikke på destinasjoner de ikke tjener penger på..

 

SASBraathens er forpliktet til å oppretholde tilbudet enten de tjener penger eller ikke..

 

Vel når SAS Braathens ikke kan opprettholde fly avganger og hele tiden kansellerer flyturer, så tror jeg faktisk at Norwegian kan tjene en del penger her..

 

SAS Braathens og SAS = Stor mulighet for kanselleringer.

 

Med Noregian får man i allefall ruter som blir gjennomført.

 

Nei.. SAS Braathens er ikke som det gode gamle kjære Braathens....

 

SAS = (S)liten (A)v (S)yting

Braathens = I wish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for å være ærlig, så ser jeg en klar sammenheng mellom Kjos og han 'morsomme' kisen som er sjefen i Ryanair (o'Leary?). Han er også en morsom kar som liker å dra en spøk, men begge er nok beinharde forretningsmenn som har en eneste misjon her i livet, nemlig å tjene mest mulig penger. Da kommer fort hensyn til ansatte i neste rekke.

 

Det jeg frykter er at en ensidig fokusering på kostnadsnivået fører til at også sikkerheten blir satt til side.

 

(Jeg er ikke ansatt verken her eller der, og jeg 'heier' ikke på BUSK eller DY)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du bare glemme.. Norwegian flyr ikke på destinasjoner de ikke tjener penger på..

 

SASBraathens er forpliktet til å oppretholde tilbudet enten de tjener penger eller ikke..

 

Vel når SAS Braathens ikke kan opprettholde fly avganger og hele tiden kansellerer flyturer, så tror jeg faktisk at Norwegian kan tjene en del penger her..

 

SAS Braathens og SAS = Stor mulighet for kanselleringer.

 

Med Noregian får man i allefall ruter som blir gjennomført.

 

Nei.. SAS Braathens er ikke som det gode gamle kjære Braathens....

 

SAS = (S)liten (A)v (S)yting

Braathens = I wish

 

Nå er det vel heller de gamle Braathens ansatte som er "problemet" i SASBraathens... Men det burde du vel ha fått med deg viss du har følgt med "" Kan nevne noen eksempler som jeg jar fra "innsiden" "" kan tro at SAS hadde hatt et MYE bedre rykte uten Braathens... Bare spør HVEM SOM HELST SAS ansatt! "" Er så lei all den gamle patrioismen for Braathens, de greide jo [*********] meg ikke å drive et flyselskap riktig, og når SAS "måtte" kjøpe dem for at ikke noen andre skulle kjøpe dem opp, så krever dem att de ikke skal bli sparket pga. overtallighet, men SAS ansatte skal gå istedenfor?? Sier jo bare sitt det ""

 

Tilslutt: SAS = (S)liten (A)v (S)yting

HAHAHA kom igjen da! Har du så lite å gjøre at du sitter å lager sånne HAT settninger om S.A.S ? Er det du også som sender inn teksten til vg`s laffen, for de pleier somregel å suge... "" Si meg; hva har dem gjort mot deg personligt siden du er så jævelig bitter ovenfor dem? Og forsinkelser tells ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel heller de gamle Braathens ansatte som er "problemet" i SASBraathens...

 

Fortell nå... Hva er det som gjør at tidligere BU-ansatte er et problem i SAS Braathens?

Gjør de ikke jobben sin?

 

Men det burde du vel ha fått med deg viss du har følgt med "" Kan nevne noen eksempler som jeg jar fra "innsiden" "" kan tro at SAS hadde hatt et MYE bedre rykte uten Braathens... Bare spør HVEM SOM HELST SAS ansatt! ""

 

Ahh... Så det er de gamle SAS-ansatte som har problemer med tidligere BU-ansatte, ikke SAS Braathens altså?

 

Er så lei all den gamle patrioismen for Braathens, de greide jo [*********] meg ikke å drive et flyselskap riktig, og når SAS "måtte" kjøpe dem for at ikke noen andre skulle kjøpe dem opp, så krever dem att de ikke skal bli sparket pga. overtallighet, men SAS ansatte skal gå istedenfor??

 

Patriotismen blant BU-ansatte var vel det som gjorde BU mer folkelig enn SAS. Jeg har aldri jobbet i BU, men jeg har mange kolleger som kom derfra (og fra SAS), og det man hører derfra kan oppsummeres slik:

SAS-ansatte var små brikker i et konsern, uten mye lagånd og evne til å trekke sammen, mens BU-ansatte var en del av Braathens, og de følte det slik...

 

Jeg vet ikke om du skjønner forskjellen, men den er stor...

Hva driften av BU angår, så BU ble konkurert ihjel av SAS som satt på den større lommeboken... BU kom seg aldri på bena igjen, og om det var ledelsens skyld gidder jeg ikke begynne å tenke på engang nå...

 

SAS måtte ikke kjøpe BU, men de vvalgte å gjøre det, og i ettertid har dette blitt sett på som en virksomhetsoverdragelse.

Å skylde på de BU-ansatte for at de er like mye verdt som SAS-ansatte i den sammeheng blir barnslig. Det er SAS som tok avgjørelsen, og det er de du må holde ansvarlig for at det nå går utover de SAS-ansatte..

SAS burde visst dette, men de tok en sjanse og feilet..

 

Sier jo bare sitt det ""

 

Det det sier ar at du retter din aggresjon på feil sted. Det er din arbeidsgiver sin skyld at SAS-ansatte har blitt overtallige, ikke de tidligere BU-ansatte...

 

Si meg; hva har dem gjort mot deg personligt siden du er så jævelig bitter ovenfor dem?

 

Hva har de BU-ansatte gjort deg personlig siden DU er så jævelig bitter ovenfor dem? ....og overtallighet pga. virksomhetsoverdragelsen av BU tells ikke, for det var SAS sin feil, ikke BU-ansatte sin.... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for å være ærlig, så ser jeg en klar sammenheng mellom Kjos og han 'morsomme' kisen som er sjefen i Ryanair (o'Leary?). Han er også en morsom kar som liker å dra en spøk, men begge er nok beinharde forretningsmenn som har en eneste misjon her i livet, nemlig å tjene mest mulig penger. Da kommer fort hensyn til ansatte i neste rekke.

 

Det jeg frykter er at en ensidig fokusering på kostnadsnivået fører til at også sikkerheten blir satt til side.

 

(Jeg er ikke ansatt verken her eller der, og jeg 'heier' ikke på BUSK eller DY)

 

Vel..kanskje de begge smiler og ler,men det er vel alt. Det å sammenligne ryanairs strikte arbeidsforhold og "slavekontrakter", med norwegian blir helt bak mål!

De opererer i to fullstendig forskjellige markeder og har nok en så fullstendig motstridende målsetning for sine ansatte som det kan gå an å ha. Jeg har fakta fra begge leire,mens du baserer deg på antakelser. De ansatte i norwegian har det nok som midt i smørøye sammenlignet med ryanair. Og sikkerheten i norwegian er nok ikke på noen som helst måte dårligere enn i f.eks SAS.

Dessuten så har da Bjørn Kjos sagt ved flere anledninger at bl.a flygerne hans tjener bra og det skal de også,dog ikke like bra som de i SAS..men det er da heller ikke å vente.

selskaper.

ps. jeg "heier" ikke på NAS eller SAS,har familie i begge selskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg legger meg flat, men jeg sa heller ikke annet enn at jeg bare kom med anntakelser. Jeg kan godt gå med på at forholdene mellom DY og FR kan være forskjellige, men jeg vil fortsatt påstå at likheten mellom Kjos og o'Leary er tilstede. Dette med godt humør i forhold til presse mistenker jeg har mer med PR å gjøre enn at han går rundt og smiler hele arbeidsdagen. Jeg tror det er et bevisst image for å markere forskjellen til de grå og humørløse toppene i BUSK. Og visst virker det!

 

Jeg flyr gjerne Norwegian (gjorde det forrige helg), men det er på grunn av lave priser, pålitelige avganger og hyggelig betjening. Kjos er bare en i mengden. Jeg ser dollartegnet i pupillene hans hver gang han viser trynet i offentligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...