Thomas Lorentzen Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 7FEB06 - AFL9908 ATC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Storvig Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Spennende lydklipp, det er vell fra idag? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=181995 Tusen takk at du delte den med oss! Mvh Alex. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 takk for klippet Thomas, bra saker dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asgeir westgård Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 tøft! Hva er det q&a greiene de snakker om hele tia? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 tøft! Hva er det q&a greiene de snakker om hele tia? Det er QNH de sier, og er det barometriske trykket, som må justeres for at altimeteren skal vise riktig høyde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 QNH: altitude above mean sea level based on local station pressure Flott opptak Thomas. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Arne Nygård Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Er dette opptaket nedkorta? Synest det til tider gikk veldig fort i svingane har Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Bruker Scanner Recorder og denne utelater all silence automatisk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Arne Nygård Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Det var det eg tenkte meg. Bruker det programmet sjølv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Bruker Scanner Recorder og denne utelater all silence automatisk.. det merka jeg får han fikk "clered ILS 01L report esth" og i neste øyeblikk var han på ILS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Veldig bra Thomas, tusen takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Er det mulig å definere et minste tomrom mellom sendingene? -Velge 2 sekunder feks. i stedet for at alle transmission kommer på en gang og takk for i dag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Arne Nygård Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Ja, ein kan velge det tidsrommet ein vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Var litt morro å høre på han der. Elsker å høre på Tyskere, Russere og Franskmenn på ATC. Det er så gøy. Kom Helidoc dit pga. DC-10 eller var den der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Både 951A og 951B ble scramblet pga denne hendelsen. Den Helidocen du hører på opptaket på vei til Ullevål tror jeg kom fra Gol eller Dombås. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Veldig interessant å følge kommunikasjonen her, Thomas. Takker og bukker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Nice opptak ! En ting jeg har hørt på mange ATC opptak fra OSL er at det er "mye" lokal (Norsk) kommunikasjon der. Hører man på ARN scanner, så er det ikke noe snakk på Svensk, hvorfor er det så ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Vi nordmenn er vel noe mangelfulle på engelsk da nei,BTW HAr vel kanskje noe med at svenskene konser seg fullt på jobben,mens det går litt glipppings hos nordmennene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Hører man på ARN scanner, så er det ikke noe snakk på Svensk, hvorfor er det så ? Fordi svensk er uforståelig? På Kjevik er det også en god del norsk innimellom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Sivertsen Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Meget interessant Thomas....godt jobba !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axel Næss Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Mens vi er inne på ENGM. I dag så jeg et fly med fire motorer, lignet på A340, fly over Nationaltheateret veldig lavt. Jeg tror ikke at det var en A340 eller 747, så litt ut som en russer eller noe. Den var blå på fremre del av skroget. Noen som har en idè om hva det kan ha vært? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Polet Air Cargo - AN124 Ruslan "POT 267" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Barmark Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Gratulerer til Anders Sørby med publisering av bildet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axel Næss Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Polet Air Cargo - AN124 Ruslan "POT 267" Thanks! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.