Anders Forseth Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 5. VG påstår i sin leder i dag at flygelederne plutselig ble friske når Flesland gikk. Da har nok ikke VG fått med seg kanselleringer/utsettelser pga. for få flygeledere på vakt i Bodø blant annet... Hyggelig at noen følger med situasjonen. Mvh Anders (Som sitter på "hot standby" hjemme, og må på jobb tvert i kveld, om forsvaret skal fly Air-Ground øvelser i TMA i kveld) Siter
Anders johansen Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 nå skal visst de fleste komme tilbake pga SAS bruker nye måter å få de på jobb igjen. Tror det var snakk om oppsigelse hvis de ikke kom på jobb. Rett meg hvis det er feil. Siter
Jan Peder Nilsen Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 nå skal visst de fleste komme tilbake pga SAS bruker nye måter å få de på jobb igjen. Tror det var snakk om oppsigelse hvis de ikke kom på jobb. Rett meg hvis det er feil. Så SAS har ingen problemer med å få flyene i gang igjen selv om de sparker alle pilotene? Høres ut som en elendig løsning men Siter
Michelle Sandra Aitken Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 og du foresten....dårlig med jenter på FLG! et par stk som har meldt seg på...kommer du? Jeg har tenkt på det, men har litt andre ting på tapetet som jeg må få avklart først. Slik det ser ut nå, så tror jeg nok ikke jeg får mulighet til å komme Siter
Aleksander W. Lind Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Jeg skjønner ikke hele saken... Men jeg kan tenke at SAS har store problemer. I dag måtte alle piolotene på jobb og det er regnet normal trafikk i morra, men jeg tenker at problemene er langt fra borte. Har lest om saken, men som sakt skjønner jeg ikke det helt. Tenker meg at SAS snart faller ut fra lavpris kunkuransen. Siter
Martin Schjetne Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Skrevet 25. januar 2006 Innlegg slettet av Martin Schjetne Siter
Jan Gulliksen Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Når det eneste pilotene snakker om på crewrommene er at de gleder seg til de kan pensjonere seg eller slutte, så er det noe gærnt. Dette snakkes det om på mange lunsjrom og kantiner fra tid til annen, når det er konflikter eller andre vanskeligheter i bedriften. SAS-flygerne kan forøvrig ha så mye rett de vil (jeg vet ikke hvem som har "rett" i denne saken), men når "hele Norge" blir forbannet på dem, kan de umulig ha valgt riktig måte å aksjonere på. Dessuten virker det som om de har vanskelig for å kommunisere ut hva de reagerer så sterkt på. Jeg hørte/så flygerforeningens representant i Dagsrevyen i kveld, og jeg synes ikke han greide å gi meg noen gode argumenter for hvorfor så mange flygere sykmelder seg. Siter
Roald Hansen Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Enig Jan, det var ikke rare forestillingen. X-BU-pilotene har jo ikke så mye til overs for aksjonen - se denne artikkelen i Aftenposten , der lederen for SAS Braathens flygerforening, Jan Levi Skogrand, forteller det han opplever. Og denne artikkelen fra Aftenbladet , der Braathens Flygerforening - som ikke er en del av Norske SAS Flygeres Forening - har meldt seg ut av Norsk Flygerforbund på grunn av manglende støtte fra det SAS-dominerte forbundet. Noe som slår meg - det hadde vært interessant om noen hadde hatt nok penger til å kjøpe varemerket Braathens fra SAS-konsernet.... Siter
Gjest Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Ja ja...jeg er jo i fly bransjen....og jeg får jo ikke til dette alikevell...kansje jeg har tatt på meg for mye....hmmm...har ikke vi i ledelsen noen falskjermer....jo dægern...det har vi....hmmm....hva er utløser mekanismen.......jo...om vi.....40 mil.....se humorer a gutter.....litt morro.......nei disse pilotene ass.... Siter
Tom Knudsen Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Jeg har tenkt på det, men har litt andre ting på tapetet som jeg må få avklart først. Slik det ser ut nå, så tror jeg nok ikke jeg får mulighet til å komme Akkurat som å høre meg dette Michelle Jobber på spreng for å ta turen... Siter
Gjest Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Det er to typer mennesker...de som kommer på FLG og de som ikke kommer.....hey gutter.....årets flightsim party...med muligheter for og sove i en MD....i en Hangar....på rød sone.....med masse fine fs gale personer....og masse fs og cocpit leverandører......med egen simmers cafe....utsilling......lan.....foredrag.....flightsim shop.....real simmulator til gi bort pris.......tja.....har vi glemt noe da......yeah....og melde oss på.... Siter
David Gabrielsen Skrevet 25. januar 2006 Skrevet 25. januar 2006 Det er to typer mennesker...de som kommer på FLG og de som ikke kommer.....hey gutter.....årets flightsim party...med muligheter for og sove i en MD....i en Hangar....på rød sone.....med masse fine fs gale personer....og masse fs og cocpit leverandører......med egen simmers cafe....utsilling......lan.....foredrag.....flightsim shop.....real simmulator til gi bort pris.......tja.....har vi glemt noe da......yeah....og melde oss på.... hvor er pacman når man trenger'n? Siter
AMO Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Det er to typer mennesker...de som kommer på FLG og de som ikke kommer.....hey gutter.....årets flightsim party...med muligheter for og sove i en MD....i en Hangar....på rød sone.....med masse fine fs gale personer....og masse fs og cocpit leverandører......med egen simmers cafe....utsilling......lan.....foredrag.....flightsim shop.....real simmulator til gi bort pris.......tja.....har vi glemt noe da......yeah....og melde oss på.... Hørt om komma? Siter
Oscar Florian Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Nei jeg tror ikke han har hørt om komma! hehe O.Florian Siter
Gjest Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Gå gjennom denne tråden og jeg kan si at de fleste som har utbasunert at ja det skal jeg bli med på etc...de er ikke ikke på våre lister...men vi er snart på150++++++ sier det noe om forumet...????? Og vi blir 200++++ garantert... Siter
Morten Haughom Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Dette er en ulovlig aksjon, den er latterlig og undergraver anerkjente metoder for å få igjennom krav, med andre ord streik. Widerøe's bakkepersonell prøvde seg jo på høsten 04 med samme greia. Det gikk dr*tt for dem. WIF leide inn andre til å gjøre jobben. Vanskeligere med piloter selvfølgelig, de trenger utsjekk på flytype og flyplasser osv. Hadde SAS konsernet hatt litt is i magen. Skulle de ha gått til Norwegian og kjøpt opp seter, gitt dem gratis til sine passasjerer. Satt inn WIF fly hvis det hadde vært mulig. Da tror jeg lufta hadde gått ut ballongen ganske fort. I en større sammenheng er denne smørja med på undergrave samfunnets spilleregler for konflikter. Noe som kan friste våre folkevalgte til å presse igjennom lover som vil gi piloter langt mindre rettigheter i arbeidslivet enn andre yrkesgrupper. Hvis piloter blir vurdert som en samfunnskritisk yrkesgruppe på lik linje med politiet og forvarsansatte. Da har de fa*n meg laga ris til egen bak. Grow Up Goddammit! Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 I en større sammenheng er denne smørja med på undergrave samfunnets spilleregler for konflikter. Noe som kan friste våre folkevalgte til å presse igjennom lover som vil gi piloter langt mindre rettigheter i arbeidslivet enn andre yrkesgrupper. Hvis piloter blir vurdert som en samfunnskritisk yrkesgruppe på lik linje med politiet og forvarsansatte. Da har de fa*n meg laga ris til egen bak. Grow Up Goddammit! Piloter HAR allerede langt mindre rettigheter i samfunnet enn alle andre. Er jævla merkelig det der gitt. Alle ser på piloter som mindreværdige overbetalte drittsekker som ikke skal ha samme rettigheter som de fleste andre. Men jaggu skal jeg si folk klager når pilotene ikke er der også. Er neimen ikke lett å gjøre folk fornøyde nå for tiden gitt. Bare for å ha klarlagt hvordan pilotlønninger er: Jeg har gått i fast pilot jobb siden april ifjor, og hadde en "årslønn" (som sagt ifra april og ut året) på noen få kroner over 70.000. I tillegg fikk jeg ca 20-30.000 i diettpenger. Etter min mening så burde man heller begynne på et annet sted og nivå når man snakker om å gjøre bransjen seriøs. Siter
T. Paulsen Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Jeg har gått i fast pilot jobb siden april ifjor, og hadde en "årslønn" (som sagt ifra april og ut året) på noen få kroner over 70.000. I tillegg fikk jeg ca 20-30.000 i diettpenger. Der der var da en elendig betaling. Kjenner piloter som har 10 ganger så godt betalt. Åssen overlever du egentlig?? Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Hm, er du fulltidsansatt? Begynn å fly Dash 8 for Widerøe. Tror styrmenn tjener ca 350.000 i grunnlønn. Bare et rykte jeg har hørt. Kanskje noen andre har en bekreftelse? Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 26. januar 2006 Skrevet 26. januar 2006 Tro meg, hadde widerøe villet ha meg så hadde jeg begynt tvert. Man tjener 350 som styrmann i widerøe det første året ja. Siter
Tom Knudsen Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Åssen overlever du egentlig?? Jo i tillegg til pilot jobben så jobber han i kassa på rimi. Siter
David von Tangen Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Tro meg, hadde widerøe villet ha meg så hadde jeg begynt tvert. Go figure why not? Jeg har 9 årig grunnskole og flyskole, og det holdt for meg. Siter
Morten Haughom Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Piloter HAR allerede langt mindre rettigheter i samfunnet enn alle andre. Jeg er sikker på at du skjønner hva jeg mener Tarjei, men bare for å klarlegge: Jeg tenkte på streikerettigheter og andre finurlige restriksjoner folkevalgte kan finne på i sin maktberuselse. Jeg vet at piloter jobber i oppoverbakke fra og med den dagen de bestemmer seg for å bli piloter. Det er krevende, dyrt og man oppnår ikke noen goder før man har holdt på i mange år. Å misunne piloter vil jeg aldri gjøre, det krever hardt og målrettet innsats fra dag en. Og jeg har stor respekt for dette. Men når de (les:"syke" SAS piloter) oppfører seg sånn, og det gjelder hvilkensomhelst yrkesgruppe, blir jeg grinete og oppgitt. Siter
Vidar Martinsen Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Tro meg, hadde widerøe villet ha meg så hadde jeg begynt tvert. Go figure why not? Jeg har 9 årig grunnskole og flyskole, og det holdt for meg. Den var vel litt drøy og lite gjennomtenkt, David? Siter
T. Paulsen Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Begynn å fly Dash 8 for Widerøe. Hadde det vært så enkelt så hadde ingen her hatt noe problemer. Er ikke bare å begynne hos Widerøe for å si det sånn. Man skal faktisk klare å få jobb der også, og det er ikke alltid så lett. Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Tro meg, hadde widerøe villet ha meg så hadde jeg begynt tvert. Go figure why not? Jeg har 9 årig grunnskole og flyskole, og det holdt for meg. Vel, jeg har da ihvertfall vært hos widerøe, bestått opptaksprøver, og bestått intervju. Kan du skilte med det samme ? Siter
Jan Inge Ringvold Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Siste nytt. Dette var så smittsomt at til og med autopiloten har sluttet å fungere. Siter
AMO Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Vel, jeg har da ihvertfall vært hos widerøe, bestått opptaksprøver, og bestått intervju. Kan du skilte med det samme ? Enig med Tarjei, kan du ikke skilte med å ha greid det samme, David, så synes jeg du skal holde munn og heller prøve å greie det samme enn å slenge med leppa, for noe bedre er du ikke. Den var drøy, den du kom med der, og jeg er sikker på at Tarjei en dag sitter i en 737NG eller en Dash 8 og koser seg hakk i hæl mens du sitter i kakebua i en eller annen leir og vil hjem til mammas kjøttkaker Siter
David Gabrielsen Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Hva er det David von Tangen egentlig har sagt? Han har vel bare quota to personer, og sagt "Go figure why not?" Er det jeg som er treig her, jeg skjønner ikke helt at han har slengt med leppa. (sikkert bare jeg som ikke klarer å lese gjennom linjene her ) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.