Gå til innhold

Begynne å fly simulator...


Pål Martin Olsen

Anbefalte innlegg

du klarer å kjøre for eks Microsoft Flight Simulator 2004, men ikke forvent deg all verden av grafikk. Man kan alltids justere ned grafikken/oppløsningen slik at det kan bli spiselig for din datamaskin, derimot du du MÅ ha er en joystick, helst som du kan vri for å styre sideror(evt bruke gass/bremsepedaler hvis du allerede har det).

 

Du MÅ ikke ha en joystick, men å fly en flysimulator uten joystick trur jeg nok er rimelig kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde vurdert FS2004 eller X-Plane hadde jeg vært deg. Har ingen erfaringer med x-plane, men folk sier den er bra, spesielt til helikopterflyving.

 

I slutten av dette året kommer en ny versjon av MS Flight Simulator (kalt FSX), men det er sluppet alt for lite detaljer rundt dette til å vite om den har forbedret muligens FS2004 største svakhet, nemlig flight modellen, dvs. hvordan flyet oppfører seg i lufta i forhold til virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PC'en din har for lite minne mener jeg, prosessorn er bra nok. Sikkert SD-Ram i den der, prøv å få tak i iallfall en stk 256MB brikke eller 2 stk 128MB brikker hvis du har 2 minne-spor ledig, det vil jeg si er minimum. Har en reserve-PC med Pentium3 450Mhz CPU og 448MB minne, den kjører FS2004 hvis den må. Merker forskjell med 320MB minne, det er for lite ja, derfor jeg mener at du må ha minimum 384MB, helst mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ ikke ha en joystick, men å fly en flysimulator uten joystick trur jeg nok er rimelig kjedelig.

 

FS med keyboard er så å si umulig (jeg var uten joystick den første uka).

FS funker nok på PCen din, men det kommer nok til å bli triste saker - og bidrar nok til å gjøre keyboard-flygning totalt håpløst mtp fps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du alligevel skal ud og investere i RAM, vil jeg foreslå en brik på 512 MB, så du får 640 mb i alt. Måske lidt overkill med så lille en CPU, men FS9 er generelt meget RAM-spisende.

Angående grafikkort vil jeg som minimum foreslå et kort af typen GeForce3 eller tilsvarende, helst med 128 MB RAM. Så kan du ihvertfald sætte noget AntiAliasing på, uden at dine frames bliver ædt op.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mulig å bruke bilpedaler til FS.

 

Hvordan da?

Har prøvd å få til dette, men uten hell..

 

Jeg gjorde ingenting, bortsett fra å velge brems/gass-aksen som styringsenhet for Sideror. Det er en rullgardin-liste under assignments->joystick axes, som lar deg velge HVILKEN joystick som skal brukes til en hvilken somhelst kontrollflate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...