Gå til innhold

Norwegian-fly måtte snu


Knut Arne Nygård

Anbefalte innlegg

Det er en grunn til at jeg ikke leser Nettavisen, verre nettavis skal du lete lenge etter. ""

 

" Et fly på vei fra Oslo til Trondheim måtte fredag snu og kjørte tilbake til Gardermoen"

 

Når begynte flyene å "kjørte"? ""

 

Jeg lurer på om det er femteklassinger som driver denne "Nettavisen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sjekkene gjennomføres varierer jo veldig. I sas har vi noen som heter daily check, ligger vel inavnet at den tas hver dag. Det er da bare en liten sjekk.(motorolje, dekktrykk + div. småinspeksjoner. Så har vi noen som heter S-sjekk. Den tas hver tredje dag. Da er det cabin inspeksjon,snag fra loggen som er oppført på MEL og HIL, litt større systemtester og inspeksjoner.

 

Men tilbake til saken......At det var to sikringer som måtte byttes får jeg ikke helt til å stemme, da de fleste sikringer på fly er av pop-typen. Men det kan jo sikkert oppstå feil i disse å.

Husker ikke hvordan systemet er bygd opp på classicen, så hva som har sjedd har jeg ingen formening om.

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje artikkelen opprinnelig ble skrevet på trøndersk, og ble oversatt til norsk av Nettavisen? ""

 

Da bør redaksjonsledelsen i Nettavisen snarest be om å få igjen pengene til norsk-trønderskkurset som medarbeiderne har gått på!:)

Dette var en snodig artikkel, gitt. Jeg lurer på hva slags informasjon journalisten har sittet med her, evt. hvilken trøndersk tekst han/hun har slitt med ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig at det var en 737-300. Men det er vel slik at de har 13 stk av dem... hehe.

 

Norwgian har nå fått levert maskin nr 14, LN-KKT. Maskinen kom fredag kveld til hangaren på Gardermoen, nymalt i Norwegians farger. Men "halen" var ikke utsmykket enda, så hvem som får æren der vet ikke jeg. Før jul kommer enda en maskin til i rekken, så da blir det 15 fly før nyttår.

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...