Knut Arne Nygård Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Er det nokon som forstår denne meldinga? http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article500793.ece Er det noko justering på hjula etter take off Siter
S. L. Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 De har vell ikke fått inn hjula vil jeg tro? Siter
Sindre Solem Ertsaas Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Det er vel bare hjultaoppsystemet som svikta Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Ser faktisk ut som en dårlig oversatt artikkel av en eller annen grunn... Etter at to sikringer i flyet ble skiftet inn, kunne flyet igjen fortsette mot Trondheim. Kanskje artikkelen opprinnelig ble skrevet på trøndersk, og ble oversatt til norsk av Nettavisen? Siter
Knut-Arild Lindquist Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Noen som vet hvilken maskin dette var? Siter
Gjest Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Det er en grunn til at jeg ikke leser Nettavisen, verre nettavis skal du lete lenge etter. " Et fly på vei fra Oslo til Trondheim måtte fredag snu og kjørte tilbake til Gardermoen" Når begynte flyene å "kjørte"? Jeg lurer på om det er femteklassinger som driver denne "Nettavisen"? Siter
Knut-Arild Lindquist Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Pussig at det var en 737-300. Men det er vel slik at de har 13 stk av dem... hehe. Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Er dette vedlikeholdssvikt fra Norwegian sin side? Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 hvis det kun var to sikringen som gjorde at denne feilen oppsto så vil ikke jeg si det da.. i og med at det er vanskelig å bytte sikringer før dem faktisk går da Siter
Lars B. Frostad Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Er nok ingen fare med vedlikeholdet i Norwegian, dette er noe som kunne ha skjedd de fleste selskaper.. Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Skal ikke beskylde Norwegian for noe som helst, men alle flyselskaper har vel egne regler på når slike småting bør skiftes ut? Hvor langt tidsrom osv. det er mellom hver utskifting. Det er jo unødvendig at slikt skal skje uansett. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Skal ikke beskylde Norwegian for noe som helst, men alle flyselskaper har vel egne regler på når slike småting bør skiftes ut? Hvor langt tidsrom osv. det er mellom hver utskifting. Det er jo unødvendig at slikt skal skje uansett. Kan være en teknisk feil på en av delene som sitter på flyet..... Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Selvfølgelig er det jo det... Men de har vel regler for hvor stort tidsrom det skal være mellom hver utskifting. Jeg kunne tenkt meg at disse to delene er slitedeler som kanskje har vært der litt for lenge før de ble skiftet ut. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Selvfølgelig er det jo det... Men de har vel regler for hvor stort tidsrom det skal være mellom hver utskifting. Jeg kunne tenkt meg at disse to delene er slitedeler som kanskje har vært der litt for lenge før de ble skiftet ut. Fullt mulig det ja,er det ikke teknisk sjekk hver 50 flytime? Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Helt sikkert det, men tror ikke de skifter hver eneste lille sikring og kobling annethvert døgn Siter
Andreas Moe Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Når sjekkene gjennomføres varierer jo veldig. I sas har vi noen som heter daily check, ligger vel inavnet at den tas hver dag. Det er da bare en liten sjekk.(motorolje, dekktrykk + div. småinspeksjoner. Så har vi noen som heter S-sjekk. Den tas hver tredje dag. Da er det cabin inspeksjon,snag fra loggen som er oppført på MEL og HIL, litt større systemtester og inspeksjoner. Men tilbake til saken......At det var to sikringer som måtte byttes får jeg ikke helt til å stemme, da de fleste sikringer på fly er av pop-typen. Men det kan jo sikkert oppstå feil i disse å. Husker ikke hvordan systemet er bygd opp på classicen, så hva som har sjedd har jeg ingen formening om. Siter
Jan Gulliksen Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Kanskje artikkelen opprinnelig ble skrevet på trøndersk, og ble oversatt til norsk av Nettavisen? Da bør redaksjonsledelsen i Nettavisen snarest be om å få igjen pengene til norsk-trønderskkurset som medarbeiderne har gått på! Dette var en snodig artikkel, gitt. Jeg lurer på hva slags informasjon journalisten har sittet med her, evt. hvilken trøndersk tekst han/hun har slitt med .... Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 hvis det kun var to sikringen som gjorde at denne feilen oppsto så vil ikke jeg si det da.. i og med at det er vanskelig å bytte sikringer før dem faktisk går da Veldig bra sagt, Lars Christian... : ) Siter
Marcus Krogtoft Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Det er ikke sikkert at alle CB'ene er i cockpit, på Beechen har vi diverse sikringer som er i gulvet. Siter
Truls Meek Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Pussig at det var en 737-300. Men det er vel slik at de har 13 stk av dem... hehe. Norwgian har nå fått levert maskin nr 14, LN-KKT. Maskinen kom fredag kveld til hangaren på Gardermoen, nymalt i Norwegians farger. Men "halen" var ikke utsmykket enda, så hvem som får æren der vet ikke jeg. Før jul kommer enda en maskin til i rekken, så da blir det 15 fly før nyttår. Truls Siter
Andreas Moe Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 737 har jo sikringer i EE og ellers litt rundt omkring, men det var skrivemåten jeg stusset litt over, slik som mange andre her.... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.