Gå til innhold

Vestlandet Fly-In


Joachim Skjønberg

Anbefalte innlegg

 

[image]http://www.litangen.net/~doffen/files/vl_fi.JPG[/image]

Dette er ikke et VACCSCA fly-in, men et fly-in i PRVAT regi!

 

Søndag 11. Desember arrangeres det et fly-in i privat regi over Vest-Norge. Dette fly-in'et har jeg planlagt en stund nå og håper på et bra oppmøte. Sett av Søndag kveld (11.12) fra kl 1800 til 2200 lokalt. La oss dekke Vest-Norge skikkelig nå for en gangs skyld!

 

Disse posisjonene er tilgjengelige.

ENBR_V_GND 121.900

ENBR_V_TWR 119.100

ENBR_V_DEP 121.000

ENBR_V_APP 125.000

ENBR_D_APP 118.850

 

ENZV_V_GND 121.750

ENZV_V_TWR 118.350/122.100

ENZV_V_APP 119.600 / 118,500 / 119.400 / 122.100

 

ENHD_V_TWR 120.500 / 121.100

 

ENAL_V_APP 119.850 / 118.100

 

Stavanger Control kan deles i to hvis trafikken blir høy.

Selv vil jeg sitte ENBR_V_APP.

Som sagt er dette ikke et VACCSCA fly-in, men jeg håper på ATC'ere og piloter. Velkommen!

 

Jeg håper dere ikke skyter meg for å arrangere et fly-in. Fyr opp 737'en eller MD'n, kanskje en DHC8 til Sogndal eller en Cessna rundt over fantastiske Bergen Superscenery/Photoscenery. Fint å fly Stavanger-Bergen-Ålesund eller Bergen-Haugesund f.eks.

 

Da krysser jeg fingrene for at alt ikke blir en fiasko med kun 1-2 ATC'ere.

 

Vest-Norge er riktig flott for flyging. Mange flyplasser og mye flott å se. Flotte sceneries for både Stavanger, Bergen og Ålesund.

 

[color:"blue"] VELKOMMEN! [/color]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å delta ja, er akkurat ferdig med eksamene den helgen og skal bare reise hjem langt utpå dagen derpå, så det har nesten aldri passet bedre for meg :P.

 

Men jeg er litt usikker på hvilken posisjon jeg skal velge, så jeg har tenkt å bare se hvilke posisjoner som ikke blir tatt.

 

Men kan ikke se at noen (!?) har booket på vaccsca sine sider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fly på MP kan ikke måle seg mot virkelig online flyging, da har du nok bedre nytte av erfaringen fra offline flyging med AI og ATc vil jeg påstå. Men ta en kikk øverste innlegget i denne kategorien (Fly online - nyttig informasjon). Ta også en kikk på vaccsca.org under Pilot-Pilot Training i menyen til venstre for å se mer. Det er mye å lese og sette seg inn i, men jeg kan love deg at det er verdt det! Anbefaler deg å få mye erfaring FØR dette flyin-et, da du nesten helt sikkert har en del spørsmål på de første turene, og under flyin så har ofte ikke ATC tid til å svare "newbies".

 

Spør gjerne også på forumet om det er noe du lurer på, eller send meg en mail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooops. Jeg har vært alt for ivrig. Og jeg som skippet kino for å fly Vestlandet FlyInn. Beklager.. Legger meg langflat.

 

Må også legge til at jeg skjønner at det er artig for dere ATC'er å få staffe en hel flyplass, med alle posisjoner, slik det var på ENGM på søndag.

SorrySorrySorrySorrySorrySorrySorrySorrySorrySorrySorrySorry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...