Timmy Brandt Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Så sinnsyk heftig RC modell. Mer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Ja dette tror jeg skal kjøpe meg og møte opp på min lokale RC-flyklubb "Lukenga International" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Tøfft! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Den var helt vilt rå da! Steike.. Skulle gjerne hatt den ja! Men jeg skjønner ikke helt hvilke motorer den har... Mini turbiner eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorn K Myskja Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Modellturbiner ja. Her er en held drøss med videoer fra masse modeller både med og uten turbiner. http://members.chello.nl/r.braam2/video-pagina.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Denne karen jobber ved FRA. Han har også bygget en modell av en B747-400 fra Lufthansa, i omtrent samme størrelse. Han har en egen nettside, med bilder av prosjektene hans, husker bare ikke hvor jeg fant den.... Skal prøve å finne den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorn K Myskja Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Denne? [image]http://members.chello.nl/r.braam2/A_380.jpg[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Denne? Jepp:) Concorde driver han også med:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Tydeligvis Peter Michel dere snakker om.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Tydeligvis Peter Michel dere snakker om.. Jepp, takker Tom Arne:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Ahh.Æ e imponert! Flott film. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peder H.Kristensen Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Ja dette tror jeg skal kjøpe meg og møte opp på min lokale RC-flyklubb "Lukenga International" regner med at dette er privat bygd og ikke bare er å løpe og kjøpe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Det er ingen tvil om at Peter Michel er "The Man" når det kommer til radiostyrte "airliners"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Det var noen helt rå filmer, men jeg håper virkelig folka som "flyr" disse flyene har peiling. Kunne fort blitt farlig, hvis hvem som helst begynner med dette. Ser for meg at det fort kan gjøre ganske vondt, hvis man får en av de store flyene der i bakhodet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Tror ikke smerten hadde vært noe å bekymre seg over hadde man blitt truffet av den A380'en, eller den 747'en... ...og heldigvis har de fleste som begir seg ut på slike prosjekter ganske god peiling på hva de driver med... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Nei det er nok ganske sant det. For å si det sånn - hadde man virkelig følt smerte, hadde man vel hatt virkelig flaks at man fortsatt var i live. Men med den egenvekta de største flyene har, skal det vel ikke være altfor høy fart - før det blir en ganske brutal opplevelse. Husker det var en sak for flere år siden, ang. et slikt RC-helikopter som kom litt "ut av kurs". Er ihvertfall nok av kraft i disse modellene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Myten er: Vondt å bli treffi av dem. Å titte bort på Freya 90`n mens du hovrer 30 cm ifra deg og si "Ka du tru.. Skal vi sloss" til den er ikke særlig lurt. Her er et klekkelig bevis på at å hovre fornært kan gå ille Iallfall når hornet på balanseror-servoen ryker. [image]http://d20.homelinux.net/Screenshotsss/arm1.jpg[/image] [image]http://d20.homelinux.net/Screenshotsss/rib1.jpg[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Huff.. Det der var fæle bilder... Du som ble offeret?? Leste en historie fra USA for noen år siden (muligens referert til på RunRyder-forumet), om en kar som skulle demonstrere et større bensin-helikopter for en potensiell kjøper... Det hele gikk galt under hovring, og helikopteret satte kursen mot eier og kjøper... Kjøperen løftet armen for å beskytte seg, med det resultat at hånden ble kappet av ved håndleddet. Eieren var derimot ikke like heldig, siden han hadde sine hender opptatt med å forsøke å få kontroll over redskapen. Rotorbladene traff han i halsen og kappet det meste utenom nakken, med det resultat at han blødde ihjel kort tid etterpå... Når jeg ser de bildene dine, og det såret, så ser jeg noen som har hatt mer flaks en de to i den overnevnte historien, for jeg har ingen tvil om at en Freya 90 har krefter nok til å levere fatale skader og vel så det... Har fått skikkelig respekt for helikopter gitt, så jeg byttet den mot en 120-size Super-Chipmunk istedet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Vet ikke jeg men synes dette er stor nok [image]http://pssaonline.co.uk/images/537.jpg[/image] og for å ikke snakke om denne http://www.mcgirt.net/RC/VIDEOS/Giant_B52/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F Berger Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Ja dette tror jeg skal kjøpe meg og møte opp på min lokale RC-flyklubb "Lukenga International" regner med at dette er privat bygd og ikke bare er å løpe og kjøpe Hvis du kan kjøpe den, svir nok det krafitig i lommeboka Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Du som ble offeret?? Nei det var heldigvis ikke meg som ble offer. En tysker som klarte dette. Det er ikke noen åpne sår, men blåmerker alt sammen. Han var heldig som ikke hadde mere turtall på disken enn det han hadde. Hadde denne stått i idle-2 ville det nok ikke gått like bra vil jeg tro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peder H.Kristensen Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Ja dette tror jeg skal kjøpe meg og møte opp på min lokale RC-flyklubb "Lukenga International" regner med at dette er privat bygd og ikke bare er å løpe og kjøpe Hvis du kan kjøpe den, svir nok det krafitig i lommeboka Hehe, det kan jeg tenke meg men ingen ting er umulig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hvis du klarer å få opp et så stort og tungt fly med ducted-fan er du meget god for å si det sånn. Er det noe som iallfall ikke går så er det ducted-fan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Enig med Tom Arne.. Det er mye mer lyd enn skyvekraft i en DF vifte/motor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 DF har værken skalalik lyd eller lukt. Turbin er saken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.