Baard Salvesen Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Fant en fin side Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 På ENBR fant jeg bare noen få dårlige kart i hvertfall. Nei, AIP Norge anbefales. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baard Salvesen Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Men på AIP finnes det ikke noe særlig med kart for f.eks. Bodø, men det finnes det på den siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hva mener du med Bodø? Flyplassen, sektoren eller noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baard Salvesen Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Jeg mener innflyging og selve flyplassen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Rolandsen Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 AIP inneholder alt du trenger for flyving i Norge...både kart over innflyvninger og og SID/STAR for de flyplasser med slike prosedyrer. Ville blitt ganske overrasket dersom Avinors egene kartverk, som blir sendt ut til flyplasser landet rundt og som piloter bruker, skulle mangle noe som helst. Om de er gode er en annen sak som bare den enkelte kan avgjøre. Har hatt noen samtaler med pilotene på Kato Air og de foretrekker Jeppesen fremfor AIP. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Du finner samtlige kart for ENBO i AIP Norge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten W Melhuus Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 btw, noen som har noe på Svalbard ENSB? M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Jeg mener innflyging og selve flyplassen... Sorry, Baard, men der bommer du stygt! Mer detaljerte kart og informasjon skal du lete lenge etter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baard Salvesen Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Det er mulig at det var et storbom fra min side, men jeg tenkte i forhold til det kartet til ENBO som ligger i filbibloteket Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hvor kan jeg få tak i AIP Norge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hos http://www.norskaero.no/pub/ selger de AIP for Norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Er det denne: AIP Norge, Gen./Enr. og AD. Papirversjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Sager Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Vil kanskje anbefale CD utgaven! Jeg kjøpte Papir utgaven for ca 1 år siden med Permer. Jeg fikk da: 5 Permer 1 papirkasse med usorterte kart Dette tok meg ca 4 timer å sortere og sette inn i permene! Minuset med CD utgaven er vel kanskje at man ikke har papirer tilgjengelig med en gang. Jeg liker å bla og lese i papirene så jeg holder meg til den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Minus med CS - dyrt å printe! Og Baard... undskyld, men hehehehehe! De kartene i filbibl. er bare noen få og veldig gamle kart. Nei, gå på NAK Shop og kjøp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Rolandsen Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Som mange sikkert vet så kommer det jo ofte oppdateringer av AIP. Fattern jobber på ENRS og han forteller at de får tilsendt AIP til en stadighet. Hvis man da kjøper denne fra nakshop vil den ikke bli fort udatert(selv om endreingen neppe er enorme for hver gang)? Eller fungerer det som et abonement? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Dahl Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Man abonerer på AIP for et år av gangen, kommer vel oppdateringer omtrent hver måned, en god del av dette er midlertidige endringer som følge av militære øvelser, annleggsarbeid osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hvor mye Koster det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Svaret på det står under "Pubikasjoner" under "Innhold" i kolonnen til venstre som kommer fram på siden som dukker opp når du trykker på linken jeg la ut litt lengre opp i denne tråden Kim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Thanx,det blir kanskje abonnement Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Hagen Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Eurocontrol har en side der man kan laste ned gratis (oppdaterte) kart. Du finner en oppskrift hos Sola Flyklubb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Tilrem Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Eurocontrol har en side der man kan laste ned gratis (oppdaterte) kart. Wow! Takk for tipset! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.