Gå til innhold

AN-225 på ENGM?


Bjørn Erik Stensby

Anbefalte innlegg

Tror ikke den skal ha mye last i seg hvis den kommer ditt og har tenkt til å reise derifra igjen.

Bruker sykt med lengde på rwy.

Finnes mange videoer av den på www.flightlevel350.com

 

EDIT: Egentlig virker dette veldig rart da de sa på dok.programmet på Discovery om dette flyet at det kun var 11 flyplasser i verden det kunne lande og ta av ifra. Og ENGM var ikke en av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere ikke forhaste dere. Dette er bare en forespørsel fra Volga-Dnepr. Her er svaret som en kamerat av meg fikk tilbake fra OSL. Han sendte en epost dit, da vi hørte rykter om dette.

 

Hei!

 

Volga-Dnepr Airlines har forhørt seg om de får lov til å lande med Antonov 225 her. Vi vet ikke noe konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoster opp denne tråden igjen siden jeg har noe info å legge til.

 

ENGM er klarert, det har jeg hørt av kontakter som sitter og booker disse flyene militært mener jeg og huske.

 

Feil. Den er ikke klarert for å ta imot AN-225.

Men de kan få disp. for å ta den imot, men en del ting må gjøres.

 

 

 

Dette flyet skal kanskje til OSL. De har fått en forespørsel, men det er alt. De gir ut mange av dem for å si det sånn, og i mange av tilfellene blir det bare med dette.

 

De har fått disp. engang tidligere, og da kom de ikke, så ingenting ble satt til verks.

 

*Bombesikker kilde*

 

Gardermoen er ikke serfisert til å ta imot Airbus A-380, og er dermed ikke serfisert til å ta imot AN-225 heller da denne er enda større og tyngere.

Taxeveier er blandt annet ikke brede nok i henhold til gjeldene regle etter det jeg forsto, men det er mulig det finnes utveier på dette.

Støy er også noe som spiller inn da AN-225 er så langt ifra lydløs som man kan få det til å bli.

Jeg har snakket med en som har sett dette flyet i virkeligheten, og han sa at dette flyet bråker noe så inne i *******. Det er en hylelyd på motorene som ikke kan måle seg med en vanlig airliner.

Lyden får selveste Merlinmotorene til å havne i søppelkassa. (godlyd av dimensjoner)

 

 

Men men. Jeg håper som alle andre at nettopp AN-225 skal finne veien til ENGM. ""

 

Tenk dere den på Torp a. ""

 

"Antonov 202 Foxtrot. Vacate to the right. Taxi via,,,, ehhhhhhh. Nevermind.... Disregard the last message and stay where you are.." ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...