Gå til innhold

Roar Sandvik

Members
  • Innholdsteller

    77
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Roar Sandvik

  • Bursdag 11. jan. 1979

Roar Sandvik's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. 450 laken er prisen for hele skjøtet. Jobber med ett budsjett nå i forhold til oppdeling av andeler som jeg poster her etterhvert. R
  2. Forøvrig kan jeg legge til at innbytte mot enten fullt skjøte eller andel kan også være interessant. Det være seg båt, bil, sykkel, eiendom eller annet interessant skrot... Send PM eller ta kontakt på telefon: 40 06 90 90 R
  3. Fortsatt ikke solgt nei. Har vært litt interesse for andeler, så jeg driver å ser litt på den muligheten. Det blir i såfall maks 4 andeler hvorav jeg beholder en. Hvis det er noen som er intressert i en andel så ta kontakt for info, pris, budsjett osv.
  4. Joda, jeg var vel litt kjapp når jeg startet denne tråden. Skal oppdatere med mere info og bilder når jeg har kommet meg hjem fra jobb i nordsjøen. Men inntil da: Model: 172 N Serial no: 172-72812 (1979) Produsert: Cessna Aircraft Company(USA) Transponder: Sperry RT 395 VOR/LOC: Sperry RT 385 ELT: Narc VHF: Sperry RT 385 DME: Ingen ADF: Sperry RT 546 VHF navigasjonsmottaker: Sperry 443 / 402 GPS: Garmin GPS 95 XL (Gaaaammel) Propel: 0:00 hrs SOH Engine: On condition (kommer til bake med TT) TTSN: husker ikke nøyaktig, men har rundet 8000 hrs Interior: 6 av 10 Exterior: 6 av 10 Skadehistorie: Ingen major Hadde en inspeksjon fra Luftfartstilsynet på flyet i Januar. Noen punkter måtte utbedres. Det selges med alle punkter, LDP'er utført og med gyldig LDB. Vanskelig å synse på poengskalaen synses jeg, men alt i alt er det en trofast maskin, som er behagelig å fly, og uten store problemer. Hvis noen vil hjelpe meg med synsingen, så gjerne det. Jeg regner med den er godt kjent for flere her på forumet Har vært i min eie siden 2005. Jeg har alle vedlikehold og flytid logger siden flyet var nytt. Flyet med skjøte kan selges i sin helhet. Jeg skulle gjerne likt å beholdt det, men det blir for mye arbeid og for kostbart å drifte alene. Hvis det er seriøs intresse for det kan jeg vurdere å selge andeler framfor i sin helhet. Håper denne infoen er nok til å vekke interesse for nå, så kommer jeg som sagt tilbake med mere nøyaktig info og flere bilder.
  5. Ja da var det på tide å selge leketøyet; det er altså snakk om en Cessna 172N 1979 model, hvit med rød trim. Det er vel kansje ikke rett plass og rett tid, men hvorfor ikke. Har du interessen og ikke minst en god slump med penger å kvitte deg med i disse trange tider så ta kontakt. Flyet står nå på Værnes, men vil bli flyttet til Rakkestad etterhvert lagt ut for salg der. Hvis ikke du kjøper det før den tid da selvfølgelig. Slenger med full tank 100LL for kjapp handel
  6. Vel vel, skjønner ikke hva som er problemet med å måtte ta av seg skoene. Man bruker vel lengre tid på å irritere seg over det en å bare gjøre det. Nå må dere huske at det er faktisk ikke bare piloter i selskap som har muligheten til å bruke crew-inngang, det holder med å være medlem av en flyklubb, inneha avinor-id, samt skaffe seg en pilotuniform og et bordingpass! Bombe i skoa? Tja kansje det, hvis ingen sjekker! Kansje ikke så dumt at skoene sjekkes?
  7. Det er ikke alltid like enkelt å oppfatte hva som blir sagt hvis det blir sagt på en annen måte en det som er forventet. Eksempel: Var på ferie med min far i Tyskland for mange år siden hvor vi stoppet på en rasteplass. Det kommer bort en kar å begynner å snakke til min far (som snakker like godt tysk som norsk). Min far ser forvirret ut og sier til meg:"jeg skjønner ikke hva han sier" Og jeg sier:"øøh, han snakker norsk!" Han hadde sett at vi hadde norske skilt på bilen og tenkte han ville slå av en prat. Min far trodde mannen var tysk og forventet tysk, og skjønnte ingenting. Er ikke sikkert at kineseren var så dårlig på "flygerspråket", kan være mye rart; lang flight, langt skift, trett, dårlig radio, dårlig dag osv... Og forsåvidt: Flygersjargong er utarbeidet for å minske risikoen for misforståelser. Satt på spissen skal det ikke være nødvendig å kunne engelsk så lenge man kan "pilotspråket". Og da er det lite intligent av en flygeleder å bli irritert over at en pilot ikke skjønner hva som blir sagt, når man ikke bruker riktige faser.
  8. 250,- i måneden, minimum 6 måneder for å abonnere på Hangar.no. Saklig! Er dette fordi det kommer så lite nytt stoff i løpet av en 6 månedersperiode at man ikke gidder å abonnere i mere enn en måned tro? Uansett litt vel stiv pris mener nå jeg...
  9. Masse småfly som flyr på 95. Cessna 172 kan konverteres uten ombygging. Eneste som trengs er en godkjenning, såkalt STC hvis jeg husker rett. Dog er det enkelte 172er som ikke kan fly på 95 pga motorspesifikasjoner. Men fleste Lycoming motorer(som er vanlig i C172) kan flys på 95...
  10. Priser i ca: - Vedlikehold 50 timer: 3000,- - Vedlikehold 100 timer: 5000,- - Årlig: 15 - 25 000 - LDB: 3000 - Avgifter post & teletilsyn (litt avhengig av hva slags utstyr du har) 500,- p.a. pr radio enhet (nav/com/adf/elt osv) - Forsikring: 20 - 40 000,- (kommer an på forsikringsverdi) - Andre økonomiske overaskelser i løpet av året? Sannsynligvis! Dette er det jeg kommer på i farta! Tror jeg har fått med alt. Eksempel for C172 model sen 1970 / tidlig 1980 Det er nok lurt å sette opp budsjett for flytyper og kostnader i forhold til bruken du tenker på. Er det bare du som skal kjøpe / fly? Instrumentering? Vedlikehold? Timeantall? Type drivstoff; 100LL eller 95? Utleie? Skoling? Det er en del faktorer som påvirker kostnadene. Kan hjelpe deg med, nyttige linker, kontakter og forsikringsselskap hvor du kan sjekk detaljerte priser på kostnader i forhold til det flyet du er intressert i. Hvis du ikke ble for skremt nå, så send meg en PM hvis det blir aktuelt, så kan jeg hjelpe deg etter beste evne...
  11. Får ta en jeg også da, begynner vel å nærme seg nå Ivar?
  12. Har også noe med wake tubulence kategori... 757 = mye wake! = lengre ventetid for han i 172'en som tar av etterpå...
  13. Men det du kom med i denne posten er det smarteste da mener du? herregud...
×
×
  • Opprett ny...