Bjørn Erik Stensby Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Etter sikre kilder, så har Volga Dnepr hatt en forespørsel til OSL, om de kan lande der med Antonov AN-225. Dette er det eneste jeg vet, så jeg vet ikke noe om det blir noe av. Hadde jo vært helt topp om de kom den maskinen. Da vet jeg en som skal dit hvis det blir noe av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Please ....anny ...gi beskjed om dere vet når........hvist ikke blir jeg drit sur, kommer til og pisse piggtrå, drite flass o mange dager-----:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Tror ikke den skal ha mye last i seg hvis den kommer ditt og har tenkt til å reise derifra igjen. Bruker sykt med lengde på rwy. Finnes mange videoer av den på www.flightlevel350.com EDIT: Egentlig virker dette veldig rart da de sa på dok.programmet på Discovery om dette flyet at det kun var 11 flyplasser i verden det kunne lande og ta av ifra. Og ENGM var ikke en av disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Det er vel www.flightlevel350.com det heter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 ENGM er klarert, det har jeg hørt av kontakter som sitter og booker disse flyene militært mener jeg og huske. Uansett det er rått..bedre en s.e.x. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Ja kommer den er det ingenting som er bedre enn det. ) ENGM er iallfall lang nok, men er den bred nok..? ENGM er ikke mere enn 45 meter bred, og den krever 60 mener jeg de sa på det programmet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders johansen Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Hvor lang må rullebana være? hvor lang er ENGM? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 3600 og 2950 meter er ENGM Har sett at den har kommet seg opp på 2700 meter, men det gikk på håret også. Der var rullebanen blandt annet også 60 meter bred. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 kjempe gøy hvis den kommer men får en stor lekkerbisken o)hehe ...gleder meg alerede ,men synn at jeg ikke får da fleden av og stå på GM og se landingen til denne store fuglen hvis den kommer så håper jeg noen har med seg kamerea,eller tar video ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Må nesten se dette. Er ikke hver dag man ser verdens største fly på ENGM! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Står en AN-124 på Arlanda akkurat nå ! = STOR ! Reggen på den som står der er:UR-82072. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sten Arne Bryde Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Si ifra hvis den dukker opp (evt AN-124) har fri på mandag og tirsdag så da er jeg ikke lange stykket unna Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbjorn Furu Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Mener å huske jeg såg en 225 på ENGM i 89,senhøstes.Mulig jeg husker feil og at det var en 124.Mener nemlig å huske at den hadde seks motorer,men ikke dobbel halefinne...jaja,alderen kommer ikke alene. Asbjørn Furu AFIS'n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Ble ikke den vist frem etter mange år med bakketid på Farnborough airshow i 1990 da? Skal ikke påstå noe her, men trodde at det var det første stedet den kom frem igjen etter at de hadde fått den i luften. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roar Sandvik Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Volga har også vært på Værnes på visit. Værnes har 3000M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Volga er en 124. En god del mindre enn 225`n kan man si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michelle Sandra Aitken Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Det er visst ikke alltid like lett å vite hva som er verdens største Sjekk Stavanger Aftenblad ang. Antonov'en som var innom Sola i går. Hadde forøvrig veldig god utsikt fra kontoret når den kom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Ikke noe galt med det som står der.. Les faktaboksen Verdens største fly STØRRELSE: Antonov 124-flyene er verdens største som har blitt masseprodusert . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michelle Sandra Aitken Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Sant nok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Uansett det er rått..bedre en s.e.x. :-) En del her inne er altså aerofil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Aerofil [image]http://d20.homelinux.net/Screenshotsss/1.jpg[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Erik Stensby Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Nå må dere ikke forhaste dere. Dette er bare en forespørsel fra Volga-Dnepr. Her er svaret som en kamerat av meg fikk tilbake fra OSL. Han sendte en epost dit, da vi hørte rykter om dette. Hei! Volga-Dnepr Airlines har forhørt seg om de får lov til å lande med Antonov 225 her. Vi vet ikke noe konkret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Hahaha, Tom. Guttungen ute og spotter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Hoster opp denne tråden igjen siden jeg har noe info å legge til. ENGM er klarert, det har jeg hørt av kontakter som sitter og booker disse flyene militært mener jeg og huske. Feil. Den er ikke klarert for å ta imot AN-225. Men de kan få disp. for å ta den imot, men en del ting må gjøres. Dette flyet skal kanskje til OSL. De har fått en forespørsel, men det er alt. De gir ut mange av dem for å si det sånn, og i mange av tilfellene blir det bare med dette. De har fått disp. engang tidligere, og da kom de ikke, så ingenting ble satt til verks. *Bombesikker kilde* Gardermoen er ikke serfisert til å ta imot Airbus A-380, og er dermed ikke serfisert til å ta imot AN-225 heller da denne er enda større og tyngere. Taxeveier er blandt annet ikke brede nok i henhold til gjeldene regle etter det jeg forsto, men det er mulig det finnes utveier på dette. Støy er også noe som spiller inn da AN-225 er så langt ifra lydløs som man kan få det til å bli. Jeg har snakket med en som har sett dette flyet i virkeligheten, og han sa at dette flyet bråker noe så inne i *******. Det er en hylelyd på motorene som ikke kan måle seg med en vanlig airliner. Lyden får selveste Merlinmotorene til å havne i søppelkassa. (godlyd av dimensjoner) Men men. Jeg håper som alle andre at nettopp AN-225 skal finne veien til ENGM. Tenk dere den på Torp a. "Antonov 202 Foxtrot. Vacate to the right. Taxi via,,,, ehhhhhhh. Nevermind.... Disregard the last message and stay where you are.." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 AN255 er gigantisk (hvis det er noen som ikke har fått det med seg)! Hadde vært gøy å ha den her i Bergen. Først lavt over Bergen og deretter en visuell innflygning til 17 *drømme* Blir noen med på et stunt? Lande denne på ENBM eller ENSD? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Kristiansen Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 På Sandane?? Er du steike gal mann?? Eg trur nok at vingene vil kutte tretoppane. hehe. Trur at rwy09 er å foretrekke. Inn gjennom fjorden, for et par skumle svingar til touchdown. Trur flyet kan vere for breidt til ei innflyvning på rwy27. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Kan tenke meg at det bråker ja. Da an124 kom fra Sola, hørte jeg en voldsom hylende lyd fra luften. Jeg lurte lenge på hva det var før et svært blått fly kom ut av skyene. det mindet ikke om en flylyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik Furøy Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hei En AN124-100 tar av nå på 01R Gardermoen. Tåka er så tjukk at den må ha Follow Me bil til rwy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Follow me har de enten det er bra sikt eller ikke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.